• 1
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 154
Всички имаме коли, нали ?
DundyTheCroc - майстор
Андри, дизеловите двигатели в големите кораби имат толкова общо с тези в колите, колкото и с ракетните. Те дори не ползват дизелово гориво, а по-тежки фракции, които съответно са по-евтини. Горивото при големите кораби се подгрява предварително, дизел се ползва евентуално като маневрират в пристанищата. Основните причини да се ползват е ниската цена на горивото и ниските обороти, така могат да се свържат директно към винта, без трансмисия. В повечето случаи двигателите са двутактови и адски неекологични.
При по-малките съдове се ползват стандартни дизели, но пак пригодени за морето. Цилиндровите глави са по една за всяко бутало, така може да се прави ремонт само там, където има повреда, при това от екипажа в морето. Тези съдове са обикновено с два двигателя, та да не остават без тяга когато ремонтират единия.
Сега за колите, за мен съвременните дизели са прекалено сложни, високата мощност и въртящ момент са за сметка на здравината. Няма ги вече онези атмосферни дизели, които караха по милион километра, примерно 3.0 в 123-ката на Мерцедес. Лошото е, че и бензиновите турбо мотори станаха капризни като дизелите, ако не и повече. Никой производител не е на сметка да направи вечна кола, защото това води до спад в продажбите. Всичко е в името на печалбата, а колите се правят вече не с инженерна, а с икономическа мисъл.
ivanovbg - майстор
Andri01 написа:
Просто е: няма бензинов двигател на съд в морето!! Т.Е.: дизела е в пъти по-сигурен като двигател! Говоря от професионална гледна точка. Но с колите всичко и въпрос на предпочитания!
Не знам каква ти е професията, но бъркаш доста. В сервиза за миналия месец отношението на автомобилите с проблеми при мен е 64 на 36 в полза на дизела. Зимата скачат на 80-90% проблемни дизели. А и докато при бензинките основно проблемите са свещи и бобинки, при дизела почваш от 200-300 лева за дебитомер и стигаш до някоя и друга хилядарка за ремонт на дюзи, помпа, .....

Дизела в морето се ползва, не заради надеждността, а защото часовия му разход е най малък. Все пак полезния товар в морето е от значение, а и не се гонят високи обороти. Виж при състезателните морски съдове май няма нито един дизел :?

:partyman:
toolegittoquit - майстор
ivanovbg написа:
Не си в час и по добре си трай да не ти се смеят много.
В час съм. Примерно турбо-тата на бензинките се появиха с Golf4 и AstraG, които имат двигатели с бензиново турбо и са някъде 98-ма година. И ако не е друго, поне имам качена Аутодата и мога да си правя справките. :x
Junak написа:
Бреййй, винаги съм се чудил защо всички автомобилни производители имат в листите с двигатели дизелови модели. Сигурно, защото не са чували за вас, специалистите. Смешници, развеселихте ме с писанията си.
Нека имат. На дизеловите двигатели екологията им не е на ниво. На бензиновият за икономия и екология мога да сложа АГУ и да карам евтино. Бонуса го усещаш ти с белите си дробове - по-малко тровене за всички. А "новите" дизели тук на по 8-10 години пушат като автобус Чавдар, защото единият какъв клапан махал, другият какъв филтър махал. :mrgreen:
ivanovbg написа:
А и докато при бензинките основно проблемите са свещи и бобинки
Не знам кой е тоя, който не може да си смени свещи или бобина без сервиз. При условие, че първото е консуматив, ако искаш да караш на газ без проблеми.
ivanovbg - майстор
Еми като я имаш погледни примерно с C20LET от кога се произвежда. Да не говорим, че 1,4турбо на фиат е в масова употреба от 1989г. По назад да се връщам ли? :wink:

Имай в предвид, че мощностите на дизела се постигат и надминават от бензиновия мотор проблем при далеч по малка кубатура и без турбо при доста по малко тегло. Все пак и турбодвигателите си имат и доста недостатъци.

:partyman:
Последна промяна от ivanovbg на нед сеп 13, 2015 11:36 pm, променено общо 1 път.
Тани - модератор
toolegittoquit написа:
Самият факт, че като цяло системите в един бензинов автомобил са много по-прости го и прави много по-привлекателен. Отделно с инсталирането на АГУ разходът за гориво спада. Дори един дизелак да гори 5литра на 100км, то с газ за 85 стотинки за литър ми е много по-евтино да карам бензиновият си автомобил с разход 10 на 100 газ, отколкото да карам дизелов автомобил с разход 5 на 100 дизел, но с цена 2.40лв за литър....


Ако я нямаше тая нафта на черно, а всеки с дизел плащаше по 2.40лв на литър, както аз си плащам чинно с бензина и газта, щяха много да изреват на умряло. Не виждам и защо за едно возене, което на газ ми е 8.50лв да платя на дизел около 12лв. Пък имаше време, когато дизелът гонеше 3лв литъра. Истината е, че газта за момента е горивото с най-малка вариация в цените.
Днес в 9:30
Средни цени на горивата в България за 13 септември 2015г.
Бензин А95: 2,14лв./л
Дизел: 2,14лв./л
Пропан-Бутан: 0,90лв./л
Метан: 1,58лв./кг
Не мисля да рева на умряло, при положение, че към днешна дата минавам коментираните 100км. за 8,13лв , а ти за 9лв.
Освен това
- багажника ми е празен,
- зареждам веднъж на 1000+ километра
- на светофарите ще те ям за закуска, въпреки твоите 100+ коне (не си спомням, но май бяха почти два пъти повече от моите).
-За баирите хич няма да коментирам!
-За разход на гориво градско (при мен около 2,5/100 при 50км/ч) и за разход на горива на място, също няма смисъл да коментираме!
stoianov_n - специалист
Абе все си викам,че няма да се меся, ама като ви чета глупостите и не се сдържам.Има и много верни и точни неща разбира се.
Да ви питам колко от вас тук се занимават професионално с коли, ама всеки ден?Колко са "отваряли" двигател на кола, та зачесахте и корабните?Колко са държали турбо в ръцете си?

Да ви напиша някои работи и да приключваме темата/спора.
Като статистика, при нас в сервиза по голямата част от повредените коли са дизел, факт!Най-чести проблеми-запушен горивен филтър, запушен катализатор, запушен DPF филтър, "счупено" турбо, протекла помпа, "пикаеща дюза" и др.Много често колите ги "карат" с пътна помощ, щото не могат да се движа сами.
Бензина-кабели свещи, бобина, по рядко някой датчик дето бърка работата.

Та проблемът не е че карате дизелови коли, а че ги карате в БЪЛГАРИЯ!!!Е това е истината.Смотаната нафта е--бава майката на дизеловите коли.А пък собствениците само доу---сират нещата с евтини части и масла. :wink: :-D
Вкарвал съм коли и след като "сипиш" българска нафта и ... :wallbash:
Айде със здраве и карайте си дизелаците, че и ние семейства храним...
:partyman:
ivanovbg - майстор
Тани, ти пък...
Все пак имай в предвид, че конете са мерна единица за мощност, а мощността е извършване на работа за единица време.

:partyman:
ivanovbg - майстор
stoianov_n написа:
.. при нас в сервиза...
В кой сервиз си колега?
stoianov_n - специалист
ivanovbg написа:
stoianov_n написа:
.. при нас в сервиза...
В кой сервиз си колега?
Аз съм от провинцията. :cool:
toolegittoquit - майстор
Тани написа:
За разход на гориво градско (при мен около 2,5/100 при 50км/ч) и за разход на горива на място, също няма смисъл да коментираме!
Но пропан-бутанът точно днес като минавах на бензиностанцията беше под 85 стотинки. От веригата Лукойл.
Моля? Я пак, приятелю, с тоя градски разход от 2.5/100? Извинявай, какво по-точно караш ти? То автомобил от 2012 година с 1.6литра TDCI има градски разход 4.5, а комбиниран 4. Интересно какъв футуристичен модел караш ти? Това с меренето на светофари просто няма какво да го коментирам. Особено предвид факта, че средностатистическият български автомобил е на 15-17 години. Ясно ми е какъв е разхода на средностатистически дизел в България.
Като дойде пак нафтата на 3лв ще видим обаче и колко бързо ще увехне радостта ти, за жалост. А газ-та гравитира около левче. Много е по-изгодно да си купиш по-стар автомобил с АГУ, отколкото на дизел.
ivanovbg написа:
Еми като я имаш погледни примерно с C20LET от кога се произвежда. Да не говорим, че 1,4турбо на фиат е в масова употреба от 1989г. По назад да се връщам ли?
Аз в момента говоря за масово разпространените тук автомобили, приятелю. Га видиш Астра 95 или Голф3-ка с турбо бензинов двигател - обади се. Те иначе самолетите имат турбини и от по-отдавна. Е, малко други на вид, ама? :mrgreen:
  • 1
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 154

Тема "Измами с разход на гориво." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: