Андри, дизеловите двигатели в големите кораби имат толкова общо с тези в колите, колкото и с ракетните. Те дори не ползват дизелово гориво, а по-тежки фракции, които съответно са по-евтини. Горивото при големите кораби се подгрява предварително, дизел се ползва евентуално като маневрират в пристанищата. Основните причини да се ползват е ниската цена на горивото и ниските обороти, така могат да се свържат директно към винта, без трансмисия. В повечето случаи двигателите са двутактови и адски неекологични.
При по-малките съдове се ползват стандартни дизели, но пак пригодени за морето. Цилиндровите глави са по една за всяко бутало, така може да се прави ремонт само там, където има повреда, при това от екипажа в морето. Тези съдове са обикновено с два двигателя, та да не остават без тяга когато ремонтират единия.
Сега за колите, за мен съвременните дизели са прекалено сложни, високата мощност и въртящ момент са за сметка на здравината. Няма ги вече онези атмосферни дизели, които караха по милион километра, примерно 3.0 в 123-ката на Мерцедес. Лошото е, че и бензиновите турбо мотори станаха капризни като дизелите, ако не и повече. Никой производител не е на сметка да направи вечна кола, защото това води до спад в продажбите. Всичко е в името на печалбата, а колите се правят вече не с инженерна, а с икономическа мисъл.
При по-малките съдове се ползват стандартни дизели, но пак пригодени за морето. Цилиндровите глави са по една за всяко бутало, така може да се прави ремонт само там, където има повреда, при това от екипажа в морето. Тези съдове са обикновено с два двигателя, та да не остават без тяга когато ремонтират единия.
Сега за колите, за мен съвременните дизели са прекалено сложни, високата мощност и въртящ момент са за сметка на здравината. Няма ги вече онези атмосферни дизели, които караха по милион километра, примерно 3.0 в 123-ката на Мерцедес. Лошото е, че и бензиновите турбо мотори станаха капризни като дизелите, ако не и повече. Никой производител не е на сметка да направи вечна кола, защото това води до спад в продажбите. Всичко е в името на печалбата, а колите се правят вече не с инженерна, а с икономическа мисъл.