• 1
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 154
Всички имаме коли, нали ?
bigdragon - майстор
toolegittoquit написа:
......
Ето примерни графики между дизел и бензин
Изображение Изображение
......
А бе тъпан, не можеш да четеш и анализираш диаграми, 2.9 литра бензин не се сравнява с 2.5 литра дизел. :axe:
Я ги сравни при еднакъв работен обем, или интерполирай, ако знаеш какво означава това...
Ама покажи и специфичния разход на гориво.

На този няма ли кой да му спре тока най накрая. :banned:
toolegittoquit - майстор
bigdragon написа:
А бе тъпан, не можеш да четеш и анализираш диаграми, 2.9 литра бензин не се сравнява с 2.5 литра дизел.
Човек, извинявам се, ако нещо съм те ядосал. Диаграмите не ги дадох, за да сравнявам мощност, въртящ момент или нещо друго измерено в абсолютни стойности. Дадох ги само за едно единствено нещо. За да се видят типичните криви при един бензинов и един дизелов агрегат. Абстрахирай се от мощностите, въртящите моменти като стойности по осите. Това, което се опитвам да кажа, че дизелът има доста сериозен начален въртящ момент. Но той не се задържа с покачването на оборотите. Графиките на въртящият момент и мощността се пресрещат по-рано. Тоест силата на един дизелов агрегат не е във високите обороти. С един дизел ще стартираш по-бързо, но ще се и наложи да смениш предавката по-рано, защото твърде рано ти свършва мощността и въртящият момент ти пада рязко. С един бензинов автомобил колкото повече натискаш педала - повече върви. Защото въртящият момент на бензиновият агрегат може да е по-малък, но по-стабилно се задържа във времето. Не знам защо си си помислил, че сравнявам мощности в абсолютни изражения или въртящи моменти в абсолютни изражения. Просто давам 2 типични графики - едната на бензинов автомобил, другата на дизелов. Именно поради слабостите на дизела във високите обороти и малката мощност на чистите дизели хората са почнали да слагат турбини. Днес не една, ми дори и повече. :)
Като искаш да сравним разходи и т.н правим следното:
Golf III 1.9TDI(110hp)- 235N.m/4150RPM, от 0 до 100 за 11 секунди 6 l/4.2 l/4.8 l - съответно градско/извънградско/комбинирано
Golf III - 2.0 8V(115hp) - 170N.m/5200RPM, от 0 до 100 - 10 секунди. 10.9 l/6.1 l/7.9 l - съответно градско/извънградско/комбинирано
Нарочно сравнявам по-големият двигател TDI в Golf3, не по-малкият от 90 коня. Ако се сложи ГИ на бензиновата тройка с разхода градско го докарваме до 10лв/100км. На дизеловата тройка си плащаме чинно 6х2.15 - 12.9лв/100км. На газ излиза, че караш по-евтин и прост автомобил на по-ниска цена от еквивалентният дизелак. Ако се кара на бензин, тогава за бензиновият автомобил картинката не е толкова позитивна, напълно съм съгласен.
Последна промяна от toolegittoquit на пет сеп 18, 2015 3:20 pm, променено общо 3 пъти.
plamski33 - помощник
hidrazin написа:
[quote="kuger"... тоя Маверик трактор ли, камион ли, автобус ли е? Да харчи 12/100 нафта? ...
Не бе. ФОРД е. :-D
:partyman:[/quote]
форд и циганин, зимата не работят(то циганина кога ли работи) :rolleyes:
stivemaster - майстор
bigdragon написа:
toolegittoquit написа:
......

А бе тъпан, не можеш да четеш и анализираш диаграми, 2.9 литра бензин не се сравнява с 2.5 литра дизел. :axe:
Я ги сравни при еднакъв работен обем, или интерполирай, ако знаеш какво означава това...
Ама покажи и специфичния разход на гориво.


На този няма ли кой да му спре тока най накрая. :banned:

Не знам на него ама на тебе кога ще ти го спрат е по интересно.Щото ти си този с с ярките демонстрации на умствен багаж.
Обръщам се и към другите участници в темата.Каква ни е ползата от такива постове.Тук влизат хора които искат да обменят някаква информация и да прекарат известно време в атмосфера на приятелство и взаимопомощ .Никой от нас няма нужда от комплексарски изцепки и демонстрации на безнаказана агресия към другите, които не са със същото разстройство.
Kirilpm - специалист
stivemaster написа:
Айде продължаваме с тъпите доводи , то "ето дори в близкия изток били "умни" и не си купували дизел....." на което другия пък му отговаря " бе ти си купи дизел, само да не е френски ...... ,иначе ще сменяш калници ,прагове ...... направо ...)
Кой да обясни на първия какво правят изгорелите газове на дизела при 55 градуса температура на въздуха ? А дали си струва на втория да обясним че без френските дизели трябва да махнем 3/4 от дизелите.За ръждивите калници и прагове не знам кво да кажа просто .То един българин на "местно ниво" като започне ...... и няма как да се усети и да спре.
Ето един повод за размисъл.
Когато започнеш да си цапаш ръцете и да си напъваш акъла покрай дизелови автомобили,тогава решавай кои доводи са тъпи.От целия ми пост не си разбрал нищо,френския дизел,който троши не само турбини а всичко наред,няма нищо общо с гниещото венто,то поне има здрава механика и е издръжливо в родните ни условия.Френските дизели били 3/4 :lol: смях на квадрат.Повечето веднъж препатили от тях и от периферията,която идва с тях бягат като дявол от тамян.Да тихи са и повечето коли са комфортни и приятни за каране,но дотук приключваме с предимствата,недостатъците,няма да стигне една тема.
Chefo77 - майстор
toolegittoquit написа:
Като искаш да сравним разходи и т.н правим следното:
Golf III 1.9TDI(110hp)- 235N.m/4150RPM, от 0 до 100 за 11 секунди 6 l/4.2 l/4.8 l - съответно градско/извънградско/комбинирано
Golf III - 2.0 8V(115hp) - 170N.m/5200RPM, от 0 до 100 - 10 секунди. 10.9 l/6.1 l/7.9 l - съответно градско/извънградско/комбинирано
Нарочно сравнявам по-големият двигател TDI в Golf3, не по-малкият от 90 коня. Ако се сложи ГИ на бензиновата тройка с разхода градско го докарваме до 10лв/100км. На дизеловата тройка си плащаме чинно 6х2.15 - 12.9лв/100км. На газ излиза, че караш по-евтин и прост автомобил на по-ниска цена от еквивалентният дизелак. Ако се кара на бензин, тогава за бензиновият автомобил картинката не е толкова позитивна, напълно съм съгласен.
Като копираш, поне копирай правилно. Максималният въртящ момент на дизела НЕ Е при 4150 оборота, а е при 1900 оборота. При 4150 е максималната мощност. Ако не правиш разлика между двете, моля - не го показвай.
Ако случайно се замислиш, ще стигнеш до извода, че при нормално движение на дизела той е в оптимума на въртящия си момент, там има най-много сила и е най-икономичен. При нормално движение на бензина, той е извън оптимума - и като мощност, и като въртящ момент. Бензина иска обороти, за да "е силен", което води до увеличаване на разхода. Малко са нискооборотните бензини, тези, които дърпат от ниските обороти. И още нещо - всеизвестен факт е, че дизела във високите обороти няма хала. Факт. Дизелът има по-тесен честотен диапазон, но поне в него върви както трябва - и разликата в разхода не е толкова чувствителна. Слагат му турбо не за да върви във високите, а за да ускорят достигането на максималния въртящ момент. Да, бензина колкото повече натискаш, толкова повече върви. До ограничителя. Ха познай обаче дали по-високите обороти не увеличават зверски разхода.
И забравяш нещо друго, което няколко пъти ти казах - бензина върви добре, ОК. Стигнеш баира - тормози се. Качите се 4 човека - тормози се. 4 торби цимент за вилата - тормози се. Пуснеш климатика - тормози се. Ако си карал по-мощен турбодизел (да речем 150 коня и нагоре), ще усетиш, че всички тези неща изобщо не му правят впечатление. И разходът му си е почти константен.
Навремето не вярвах на аверчето с Пасат 5.5, 1.9 131 коня. Той казваше - дали го карам със 120 или със 170, разликата е половин литър. Е, многократно се убедих, че е прав. Не само на неговия автомобил.

Стиви, не говори глупости, моля те. Французите в момента са толкова назад при дизелите, че не е истина. БЯХА сила - при Пежо 205/405. Сега - да кажеш, че ФИАТ зареждат половината Европа - е по-вярно. Ама че французите снабдяват 3/4 от света ... леко не е вярно.
DundyTheCroc - майстор
Смятах да изпиша и аз един роман, но днес съм скапан от път и бачкане, така че давам само една снимка. Маршрута е София-Карлово–Казанлък-Сливен–Ямбол–Сливен, трима души и пълен багажник, скорости 100-110 на правите, по малко градско в Сливен и Ямбол.
Изображение
stivemaster - майстор
Сега, адашче истината обаче е друга батка (ще ме извиняваш за фамилиарното отношение, ама да те поуча) така си мислех и аз преди да имам възможност да покарам и по мощни бензинови коли .Даваш за пример бензинка с малко коне и я сравняваш с дизел "поне 150 коня" ,пак груба грешка .Казах ти сравнявай сравними неща.
Карал съм най различни коли, в момента карам две, които имат следните разлики - едната е малолитражка бензин на газ, която която харчи толкова, колкото дизел не може да харчи.За сметка на това като пуснеш климатика наистина става лошо. Не мога обаче да я сравня с такъв дизел, просто щото няма такъв. 75к.с.- 7.83лв/100км. градско - смятай .Не искам да говорим за движение по магистрала, с попътен или не вятър .Аз минавам 90% от километрите градско.
Другия ми автомобил обаче отговаря на твоето изискване и климатици или баири нямат голямо значение .На бензин наистина е по лаком 8 и 13, но на газ е два пъти по икономичен от еквивалентен дизел 10 и 14 .Говорим в точни пропорции не едно към гьотере.

Кво показваш бе колега DundyTheCroc аз винаги мога да ти покажа разход от 4/100 ,ако отпусна газта на някой баир не я пусна забележи, а я отпусна само. Този разход нищо не значи разбираш ли .На краставичар се опитваш да продаваш краставици. Спри и се концентрирай върхо друго.
Последна промяна от stivemaster на пет сеп 18, 2015 10:00 pm, променено общо 1 път.
ivanovbg - майстор
Мале колко измами с разхода изчетох напоследък... точно по темата :lol: :lol: :lol:

Сметките са елементарни и прости. Караш колата с определена скорост равномерно да речем. Значи имаме една маса която я преместваме на определено разстояние за определено време. Тоест извършваме определена работа за определено време. А това си е точно определението за мощност. Приемаме че всичко е константа - тегло, въздушно съпротивление, посока и сила на вятъра. Тоест независимо от агрегата за да си закараме колата от точка А до Б за определено време ни трябва точно определена мощност. От тук веднага се вижда разхода - взимаме часовия разход на бензиновия агрегат, умножаваме го по конските сили и по времето и получаваме реалния разход. Същото правим и с дизеловия и ... КПД-то и фактите говорят.

Това че Тинки ползва по евтино гориво си е друга бира. Ако на Тинки много му се смята да приравни калоричността на дизел, бензин и газ за по точна сметка и ще разбере защо на газта разхода е по голям от този на бензина.

Иначе всички ненаучни приказки са си Измами с разход на гориво

:partyman:
stivemaster - майстор
Научните приказки ги остави колега Иванов.При ГИ течна фаза, разхода е същия като на бензин (лъжа защото карах с "по тежък крак" отколкото на бензин) ако не и по малък. Ако не си съгласен, имаш право да пробваш да спечелиш баса .Не е моя колата и за да ангажираме човека трябва да го стимулираме, така че плащаш горивото и идваме .Зареждаш, караме и пак зареждаш и плачеш.
  • 1
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 154

Тема "Измами с разход на гориво." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: