• 1
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 154
Всички имаме коли, нали ?
Kirilpm - специалист
stivemaster написа:
Научните приказки ги остави колега Иванов.При ГИ течна фаза, разхода е същия като на бензин (лъжа защото карах с "по тежък крак" отколкото на бензин) ако не и по малък. Ако не си съгласен, имаш право да пробваш да спечелиш баса .Не е моя колата и за да ангажираме човека трябва да го стимулираме, така че плащаш горивото и идваме .Зареждаш, караме и пак зареждаш и плачеш.
Айде ще ме прощаваш за условията на баса.А за посещенията,най-добре се организирайте с fore,той последно искаше да ме убива и да ме закача на кука,все ще измислите нещо :lol: :lol: :lol: Аман от клавиатурни нинджи,набирал се бил ми ходи да вдигаш и тежести,само с набиране не става :-D
Gadnyara - специалист
Kirilpm написа:
Първо се научи да четеш какво ти пиша,на ясен български език съм ти написал че кола на газ може да извади по-голяма мощност от колкото на бензин,но това се отразява в разхода,личната ми кола от години си работи така.Това което казвам е че няма как при еднакъв разход в литри на бензин и на газ да имаш еднаква мощност и това мисля че можеш сам да си го докажеш и без стенд,достатъчно е да прочетеш някоя книжка,а не да ми цитираш сайтове на производители на газови уредби.Ми много ясно че ще твърди че с неговата газова уредба колата ще е по-икономична от колкото с тази на конкуренцията.За да разбереш истинста се поинтересувай от калоричността на пропан-бутана и масовия а95 бензин у нас.Нямало да ме кара да се извинявам,ебати сладура :lol:
Искрено моля да ни докажете, че кола с изпарено гориво може да постигне по-висока мощност спрямо тази, постигната с бензин. Понеже твърдите, че от години сте така, предположих, че става дума за ГИ...
Пък аз от години твърдя, че при газовото гориво имаме влошено пълнене при много високи обороти и не можем да постигнем или подминем максималната мощност на бензин. Ще се радвам (без сарказъм го пиша) да ме оборите.

Газови книжки не съм чел, дори Теория на ДВГ не съм чел през този век.
Kirilpm - специалист
Ами уловката е там,че колата ми не може да работи на "нормален" бензин.С него се получават детонации или образно казано чука аванса.Работи със 100 октана,безпроблемно,ако се абстрахираме от финансовата част.Работата е там че газта е много по-устойчива на детоанции и позволява постигането на много по-висока степен на сгъстяване без детонации,които да разрушат двигателя.НО двигател направен по този начин си е малко или много пригоден за работа на пропан-бутан.Увеличението на мощността идва от увеличаването на степента на сгъстяване,което води до увеличаването на налягането в цилиндрите,но и увеличава износването.Както винаги пълна радост няма и не можем да увеличаваме СС до безкрайност,а търсим компромис,за да не се скапе двигателя след две смени на масло.А газовото е съвършенно просто,както и самата кола,ползвам обикновен вакумен изпарител,за влошено пълнене,не ми е направило впечатление,но и двигателя е доволно архаичен за да развива някакви свръх-високи обороти.Е имам си ядове с запалването,които крадат коне от обора,понеже е оставено в заводски вид и кривата на предварението не е предвидена за пропан-бутан,но по състезания рядко ходя,ако отида,отивам като зрител :lol:
Chefo77 - майстор
ivanovbg написа:
Въобще не си прав. Нашето Сироко като мина 1000-те коня и стана най бързата кола в България. Мощността е количеството работа която може да свърши един агрегат за единица време. Колкото и да има въртящ момент твоето 130 коньово дизелче няма как да измине 400 метра за малко над 8 секунди. Въпреки въртящия момент тракторите които бавно орат са по 200 и повече коня за да вършат повече работа. То и беларуса ще оре с неговите 20 коня, ма за колко време минава декар? :?
И вашето Сироко на какви обороти го караш, за да се движи добре и да даде тези 8 секунди? Дали го караш около 3 000, или е по-скоро до 8 000? А какъв му е разхода като го пържите? Сигурно 10, нали? Или, съвсем нормално, разходът няма никакво значение?
Ти сякаш така и не разбра, че не си говорим за някакви екстремни автомобили. За някакви единични бройки, които трудно могат да бъдат повторени и които струват десетки, ако не и стотици хиляди за реализирането. Дори не включвам зверския труд, който се полага от такива като теб (предполагам), за да го направят. Говорим за нормални бензинови, газифицирани и дизелови автомобили, които се експлоатират в нормални условия. И ето - казвам ти - НОРМАЛЕН турбодизелов автомобил е в комфортната си зона между 1500 и 4000 оборота и върви съвсем нормално в този оборотен диапазон, а съвсем случайно там е и най-икономичен. Не му трябва ръчкане на скорости, за да изпревари. На бензинката И трябват обороти, за да постигне това, което дизела върши с въртящ момент, а тези обороти са свързани с по-висок разход. Не като цена, като разход. Нали всичко се върти около разхода или аз нещо съм пропуснал в тези 30 страници?
Пък дали може да се постигне по-добър вървеж на газ, отколкото на бензин - може. Бащата навремето така беше настроил Вартбург-а, че обръщаше километража и по баирите изпреварваше Лади-те. Ама не казвам колко гореше :lol: :lol:
Тинки, те автомобилите във Формула 1 горят по 2 литра на обиколка бре, пич. Сигурно изпадаш в потрес като гледаш колко гориво за какви глупости се използва. Сега последно - ти бензинджия ли си, или газаджия? Като си бензинджия, какво постоянно навираш газта в уравнението?
Последна промяна от Chefo77 на съб сеп 19, 2015 11:10 pm, променено общо 1 път.
stivemaster - майстор
Ясна е работата, поредния празнодумец.Като стане дума за пари и ....... задна, а батка ? Вземи да не сереш повече в темата, достатъчно се постара.
Kirilpm - специалист
Chefo77 написа:
Ти сякаш така и не разбра, че не си говорим за някакви екстремни автомобили. За някакви единични бройки, които трудно
Това което се опитва да обясни е че въртящият момент сам по себе си не върши нищо,при теб в оборотите с добър въртящ момент имаш и прилична мощност.Но ако си в другата крайност огромен въртящ момент и ниска мощност,ще влизаш в категория с добри теглителни характеристики,а не състезателни :lol: Въртящия момент е множител във формулата за намиране на мощност,другия множител са оборотите.Ако приемем че ти се движиш с 100Nm момент на 1000 оборота,аз многа да извърша същата работа като се движа с 10Nm на 10000 оборота.Та освен въртящ момент твоя автомобил има и добра мощност,понеже някой умен човек в завода е помислил по въпроса и се е сетил че въртящия момент сам по себе си нищо не движи.
ivanovbg - майстор
Chefo77 написа:
....А какъв му е разхода като го пържите? Сигурно 10,....
Ми там е някъде - на пълна мощност 9,3литра за минута по сметки. 1200+ кончета на колелата си искат папо.

Ма ти не четеш какво пиша. Разхода на дизела като литраж е по малък само заради КПД-то му. Успехите се постигат като познаваш добре физиката, а не като ...

И като почнеш с този разход... ако се кара Сирокото със 100км/час разхода ще е доста под 10/100. Все пак колата е доста по лека от стандартната с тези габарити. Реално за 100км/час се потдържат с 45 коня на тон при среден коефициент на обтекаемост на съвременните автомобили. Сегашните дизели имат среден часови разход около 100-120 грама на конска сила за час и реалния разход ще е от 4,5 до 5,5 литра/100км, докато бензина с неговите 140-160грама ще бъде около 6-7литра/100 за тон тежка кола.

:partyman:
Chefo77 - майстор
Е как няма да засягам разхода - нали тук 200 човека се късат да обясняват колко икономични са бензинките, как няма файда от дизелите и т.н. Разбира се, че иска папо - без папо няма мъгел, и за да има мъгел трябва папо. Такива филми да няма папо, пък много мъгел няма. Включително и на дизелите. Ама се осират с това колко малко горяли бензнките, пък колко много вървяли, пък ако зависи от тях - едва ли не ще се забрани нафтата като гориво. Ще оставят само бензинки, да ги газифицират всичките и да се спре с тая енергийна криза, да му се не види... :-D
Това се опитвам да му обясня на Тинки-то по-горе - че за да може бензинката да върви повече или поне наравно с еквивалентен дизел, трябва да излезе от икономичния режим. Пък като излезе, сметката откъм разход не излиза. Пък той ми обяснява как можел да вдигне супурнайсе хиляди оборота и да върви много колата, пък аз не съм можел...
Аз срещу фактите не мога да споря. Но и на заблужденията, изказани с категоричност не мога да устоя. Особено от хора, които очевадно не са имали възможност да се убедят, са в заблуждение.
toolegittoquit - майстор
Chefo77 написа:
И ето - казвам ти - НОРМАЛЕН турбодизелов автомобил е в комфортната си зона между 1500 и 4000 оборота и върви съвсем нормално в този оборотен диапазон, а съвсем случайно там е и най-икономичен. Не му трябва ръчкане на скорости, за да изпревари.
Дизелът има въртящ момент, който е значителен в тесен диапазон. После колкото и да вдигаш оборотите, силата която се прилага за единица време, за да бута колата напред, става толкова малка, че насрещното съпротивление и силите на триене направо не ти позволяват повече ускорение.
С други думи, поради факта че ти свършва въртящият момент, пак ще ти се наложи да ръчкаш предавки. И ти не можеш да ускоряваш вечно, както се опитваш да кажеш. Разликата е, че при подобни двигатели можеш да ускоряваш малко по-добре при доускоряване и то само поради факта, че двигателят ти влиза по-бързо в работен диапазон. Говорим за пренебрежима разлика, при факта че на теб ще ти се наложи да смениш предавка преди мен, защото няма никой във високите, а аз колкото натискам - повече въртящият момент по-често се прилага за единица време(по-големи обороти) и повече дърпа колата.
Аз съм бензинджия, но и газаджия. Когато не пътувам за кеф и имам големи разстояния - газ. И на газ пак при правилно настройване колата се държи почти като на бензин и дори и газта не е по-зле от дизела.
  • 1
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 154

Тема "Измами с разход на гориво." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: