• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
filmatoplo - майстор
В случая и подобни-по мощна горелка с по голям минимален праг ,без стаен термостат горелката ще работи ОН-ОФ, със стаен термостат поне ще намали циклите и ще удължи почивката на горелката до колкото е възможно спрямо топлозагубите , ако са големи по бързо ще изтива помещението и ще стартира наново горелката , за отоплителните тела -те също играят роля особено ако са по малко от колкото трябва или водата в котела е нагласена на по малка температура от поне 60 гр.има и др фактори влияещи .
sihing - напреднал
Колега LazarGanev ти твърдиш,че отоплителната мощност за два етажа по
85 м2 е по-малко от 10кВ?????? :klatsch:

Ако е така нямам представа защо човека е сложил пелетна горелка,явно може да се грее и с три духалки по 2кВ и то
доста по евтино?????
без стаен термостат горелката ще работи ОН-ОФ, със стаен термостат поне ще намали циклите и ще удължи почивката на горелката
Колега то това пак си е ON/OFF.
LazarGanev - "Велик майстор"
Ами разбира се, съвсем нормално е топлозагубите на 170м2 да са по-малки от 10кВт през по-голямата част от времето, може да ги надвишават при -15*С да речем, зависи от много неща. Нямам представа защо си е взел такава голяма горелка. Да, със стаен термостат ще работи пак он/оф, но с по-висока температура на котела и много по-малко цикли на ден. За да не работи он/оф трябва да се смени горелката с по-малка. С духалки се греят евтино в гетата, ама там тока го плаща друг :)
filmatoplo - майстор
Ако горелката е по малка в случая ще има минимална мощност под радиаторната ,ще модулира до този минимум и няма да гасне поне по температура на водата ,по стайна температура вече не е грях да угасне щом достигнала .Горелката ще намери златната середа и ще крета там ,но с по мощна ох-оф е неизбежно явление.
jabata - специалист
Колега sihing, незнам колко и какъв опит имаш с отопление, но тази горелка си е модулираща, което се вижда дори и от първия пост където питащия пише настройките.
А защо работи On/Off, ами много просто, защото както всяка една модулираща горелка, и тази има диапазон на работа минимална - максимална мощност, и ако погледнеш квадратурата и горелката, ще видиш че просто дори и на минимална мощност, горелката не влиза в модулация, защото консумацията е по-малка от мощността. Стайния термостат просто ще намали броя на включванията, като елиминира няколко такива които в момента се наблюдават без реално да ина нужда, защото температурата не е паднала.
BatkatA® - напреднал
Здравейте.

Да вметна малко информация.

С горелка биотек 35 съм. Отоплявам 90кв изолирани и пвц дограма.

Така в случая не е толкова важно това.

Към колегата bcanov.

Мога да ти дам моите настройки.
Т на водата определено ти е много ниска. Дръж 60-65г. изходна защото връщащата водата ще е студена и котела ще замине по- бързо (ако е стоманен)

Значи пак да се обобщи че най- икономичния вариант е когато имаш дълъг горивен процес с минимално количество пелети и най- малко гасенета на горелката.
както и ако къщата или апартамента след достигане на зададената температура задържат топлината максимално време. - Нищо ново и велико не казах но все пак да се спомене.

Така.
Като цяло модулацията на пелетните горелки не е нищо повече от преминаване от 1-2-3 и 3-2-1 степен (мисля че повечето марки на нашия пазар са така). Те реално са с фиксирани параметри и не "модулират" както си го представяме че правят непрекъснати промени в параметрите за да постигат плавен и непрекъснат горивен процес.

За мен една "умна" модулация би била след като се запали и премине през 1-2-3 степен и се върне до 1-ва която е подържаща да работи докато в стаите постигне зададената комфортна температура и не да гаси горелката ами да премине към независима степен пример: 0 която да е с минимално подържане на пламък, който няма да позволи на водата да падне до 35 - 35 или 40 градуса както е зададено за спиране на помпата. Това ще спести ново зареждане, запалване с нагревател, минаване пак на 1-2-3 степен докато качи до 60 градуса пак - което гълта доста пелети.

Поне при мен когато навън е 0 или -5гр. когато се изключи горелката водата изтива до 35 градуса за 30 минути. После и трябва повече време да достигне пак 60 градуса и т.н.
В стаите пак постига зададена и пак се гаси.
Естествено аз съм нагласил 1-вата ми степен да е на ръба и да подържа температурата дори във времето малко да пада градуса и да премине за половин минута на 2-ра степен и пак да върне на 1-ва и така процеса да забави достигането на зададената температура в стаите. Така че гасенето на горелката ми е през няколко часа. Не помня клко точно но определено не е през един час.

Стайния термостат също е малко как да кажа не толкоав пластичен уред - отново он и офф. Ако се ползваше като термометър който да показва на горелката че достига максималната зададена температура и тя да направи модулация според мен щеше да е много по- добре.

Наскоро имах мение да си преработя системата със динамичен контролер за управление на трипътния вентил с 2 помпи за 2-та кръга на котела и на радиаторите като се следи и външната температура с датчик и т.н. но не разбрах как това ще окаже влияние на горелката която също ще трявба да променя работата си.
Ако този контролер следи изходна, връщаща вода и отоплителна вода и играе със дебита на трипътния съм съгласен че може да подаржа температура постоянна , но като притвори към радиаторите ще намали дебита им и котела вързо ще достигне максимално зададената му температура и пак ще се загаси.

Няма пластичност в тези неща определено.
Може и да бъркам но това са моите наблюдения.

Поздрави.
LazarGanev - "Велик майстор"
BatkatA®, за да не ти гасне горелката е трябвало да вземеш модела 15кВт, който по-точно пасва на твоето жилище, а ти си взел 35кВт - как искаш да не гасне?
filmatoplo - майстор
Ами Батка , защо ти работи помпата чак до изтиване на котела до 35 градуса :? :) , ако беше с друг тип горелка щеше да видиш как горелката вместо да загасне изчаква с жар 30 минути .
BatkatA® - напреднал
Ами когато я монтираха още нямах понятие от горелки, котли и т.н.

Аз си направих настройки и те казаха че съм я свалил на 6kw.
Смисъл не виждам разлика дали ще е варианта 5-15кв или 10-35кв.
Нали се регулира. 35кв. са когато степените се нагласят така че да е на максимум.

Аз съм си постигнал дълъг процес на горене не ми се гаси често,
но примерно по 10-на пъти на 24ч. ако е студено навън.

Явно нещо ми убягва.

Нали идеята е да държи 60 градуса на изходната водата . Ок. Това ще го прави и малката горелка и голямата.
Въпроса е че явно горе радиаторите ми отдават добре температурата и бързо се сгрява. И това е ОК въпроса е как да го направя така че като сгрее стаите да не се изключва ами да мине в слаб режим който да подържа пламък някакъв и съответно като падне горе малко температурата пак да вдигне мощноста (без да прави загасяне). Явно горелките Waterland S40 имат тази опция.Видях тема в която беше описана работата на тази горелка с 1-100% мощност.

А помпата мога да я наглася да се пуска и спира на 40- 45 градуса ? Според вас как в по- удачно ?

Като цяло това което бях писал е че може да се направят горелките да са по пластични в модулациите.
Аз като цяло съм доволен от разхода и греенето. А и не виждам как може да се постигне по 1.5 чувала на денонощие за 90-на квадрата къща. Ако ще да е изолирано отвсякъде.

Поздрави
БаткатА
filmatoplo - майстор
И аз се мъча да направя така че горелката да седи с минимална поддържаща мощност , не всеки път става номера -има моменти когато тя изгася и след това пак се налага да пали .За да си на 6 киловата мощност трябва горелката ти да гори 1 -1,2 кг на час пелети -едва ли гори толкова малко :? .
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10

Тема "Пелетна горелка Biotech Light" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: