• 1
  • 83
  • 84
  • 85
  • 86
  • 87
  • 336
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
syncho - майстор
Кръговете са ти неправилно разчертани. Това не е електрическо подово и тук има значение как са направени кръговете. По този начин, по който си ги направил половината стая ще ти топли, а другата ще е студена, защото водата ще се охлади докато стигне до края на кръга.

Малко зор ще видиш с тази тръба и плоския фибран.
filmatoplo - майстор
:wink: Разгледай малко картинки из нета -как се нареждат тръбите , то не е само това де .Сега поне има информация и интернет , аз моето първо водноподово -1990 г го наредих по същия начин :-D директно на котел на тв гориво без вентил -топли та се пука -човека си изгледа децата на пода -вече са студенти . :wink: Влез в сайта на Сънчо разгледай .
mindless - специалист
velik_kazakov, виждам че си използвал LoopCAD, за да си начертаеш подовото. Наистина автоматичните кръгове, които той прави не са оптимални. По-добре използвай Circuit Group функцията, за да си напрвавиш кръгове с равномерно разпределение на температурата като първите 2 от тази картинка: Изображение.

Тъй като имаш външни стени в почти всеки кръг, може да помислиш и да направиш т.нар. от немците Rand зони като тази: Изображение или тази Изображение

Целта на това нареждане на тръбите е температурата до външните стени и прозорци да е по-висока, с което да се компенсират най-високите топлозагуби, които се случват именно в тези зони.

P.S. Тук може да видиш как се ползва Circuit Group функцията.
velik_kazakov - напреднал
Благодаря за отговорите!
Моя е грешката, че забравих да напиша че ще се навива на спирали. А в хола може и да пусна единия кръг по външните стени и да е с малко по-висока температура - мисля че търпи там.

Мен по-скоро ме интересуваха сметките, дали стига мощността на подовото за така зададените условия - таван, под, стени, прозорци.... ама както и да е.

Какво имаш в предвид
syncho написа:
...... Малко зор ще видиш с тази тръба и плоския фибран.
, според мен няма да е по-зле от PEX-AL-PEX, а с такава съм навивал преди 7-8 години на село и нямаше проблеми с монтажа на мрежа и с опашки.
filmatoplo написа:
:wink: Разгледай малко картинки из нета -как се нареждат тръбите , то не е само това де .Сега поне има информация и интернет ,.....
- за картинките обещавам да разгледа, притеснява ме дали си видял още нещо нередно и пишеш " то не е само това де ". Ако има нещо го напиши, ако не по-добре не ме засилвай с такива половини изказвания. Ама както и да е.
mindless написа:
... P.S. Тук може да видиш как се ползва Circuit Group функцията.
- благодаря за линка. Това не съм го гледал досега.

Поздрави на всички и отново благодаря за отговорите.
mindless - специалист
От така зададените условия, не може да се направи точна сметка за отоплителните нужди. Ако си направиш точен модел в LoopCAD на къщата, той смята топлозагубите със задоволителна точност.

За точна сметка на топлозагубите, трябва да се знае квадратурата на прозорците, каменната вата с какъв λ коефициент е, същото се отнася за профила на прозорците. От информацията, която си дал може да се каже само, че стените ти имат U около 0.34W/(m2•K)

При подово отопление може да разчиташ на 100W/кв.м отоплителна мощност, преди да стане вредно за здравето т.е. пода да стане по-горещ от 29 градуса. Съдейки по количеството прозорци и факта, че нямаш допълнителна изолация по стените, има шнас в много студено време да не ти достига мощност от подовото. Не знам и какви параметри си задал в LoopCAD, за да ти изчисли тези около 70W/кв.м. , но ми се струват малко при условията, които си описал.
LazarGanev - "Велик майстор"
mindless написа:
При подово отопление може да разчиташ на 100W/кв.м отоплителна мощност, преди да стане вредно за здравето т.е. пода да стане по-горещ от 29 градуса.
Максимум 70W/кв.м и то при условие, че е редено навсякъде, а не са прескачани кухни, гардероби и т.н., както в случая
2v6 - майстор
Трябва да е по-малко от 50 W на квадратен метър.
Ако не стига мощност, трябва да се добавя доплина от радиатори или конвектори.
mindless - специалист
По назад в темата пак е обсъждано това. Аз съм цитирал немския DIN EN 1264, според който се допуска 29 градуса температура на пода. При 20 градуса теммпература на въздуха в помещението се получава отоплителна мощност от 100W/кв.м., ако се игнорира влиянието на крайното покритие.

Естествено препоръчително е тепературата на пода да е по-ниска и съответно, мощноста ще е по-ниска. Същия ефект ще има и повишаване на температурата е помещението.

Предположих, че е ненужно да обяснявам, че в тази сметка не влиза квадратурата, в която няма подово отопление.
velik_kazakov - напреднал
mindless написа:
От така зададените условия, не може да се направи точна сметка за отоплителните нужди. Ако си направиш точен модел в LoopCAD на къщата, той смята топлозагубите със задоволителна точност.

За точна сметка на топлозагубите, трябва да се знае квадратурата на прозорците, каменната вата с какъв λ коефициент е, същото се отнася за профила на прозорците. От информацията, която си дал може да се каже само, че стените ти имат U около 0.34W/(m2•K)

При подово отопление може да разчиташ на 100W/кв.м отоплителна мощност, преди да стане вредно за здравето т.е. пода да стане по-горещ от 29 градуса. Съдейки по количеството прозорци и факта, че нямаш допълнителна изолация по стените, има шнас в много студено време да не ти достига мощност от подовото. Не знам и какви параметри си задал в LoopCAD, за да ти изчисли тези около 70W/кв.м. , но ми се струват малко при условията, които си описал.
Относно точната сметка - да прав си забравил съм да пиша, че прозорците са около 23м2. За стъклопакетите съм дал информация - 3-ен стъклопакет, Ка-Бяло-4сезона (48мм дебелина която мисля че не играе голяма роля) - него съм го смятал с коефициент 0.8 W/m2K. Относно PVC-то то е малка част от прозорците като процент и не мисля , че има доста голямо значение дали е 4-ри камери или 8 камери, все пак съм сложил най - дебелото което можах да намеря, че нещо трябва да носи този троен пакет.
За каменната вата съм взел коефициента от производителя - Rockwool MULTIROCK -С λ= 0.037 W/mK.

Както и да е, моята идея е, че съм ползвал LoopCad-а да сметне натоварванията на всеки кръг и колко топлоносител ще върти през него. Топлинните загуби на къщата съм ги смятал на ръка и после съм задал модела у програмата да ми стане със същите топлинни загуби. Според мен не би трябвало да е грешка по този начин да се ползва. Вярвам повече на сметките дето са на лист с химикал и калкулатор, че у тези програми пишеш нещо, получаваш нещо ама кое от де иде и де отива кой го знае. Това в кръга на шегата де, и аз ползвам доста неща готови написани да смятат но в случая съм го смятал на ръка още преди да почна да чертая подово за да знам как е къщата като топло загуби.
LazarGanev написа:
Максимум 70W/кв.м и то при условие, че е редено навсякъде, а не са прескачани кухни, гардероби и т.н., както в случая
- не мисля, че ще има проблем да не се навива някаква зона примерно под гардероб, но при сметката трябва да се извади квадратурата от общата помещението а да се смятат загубите на цялото. И ако е под 60-70 W/m2 навивай и си свиркай.

Мисля да го поставя с тези дължини в стаите и ще видим ако не стига в по-студени дни ще палим и печка на дърва (камина де :wink:)
syncho - майстор
velik_kazakov написа:
Какво имаш в предвид
syncho написа:
...... Малко зор ще видиш с тази тръба и плоския фибран.
, според мен няма да е по-зле от PEX-AL-PEX, а с такава съм навивал преди 7-8 години на село и нямаше проблеми с монтажа на мрежа и с опашки.
Да, нямал си проблем, защото е била с алуминиева вложка, но тази не е. Pex/al/pex е пластична (запазва формата си, когато се промени), а Pex-a,b,c е много по-еластична (възвръща първоначалната си форма). За това ще ти е трудно, така че се запаси с търпение.
  • 1
  • 83
  • 84
  • 85
  • 86
  • 87
  • 336

Тема "Водно подово отопление" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: