• 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 24
Всички имаме коли, нали ?
toolegittoquit - майстор
Kirilpm написа:
.Защо да сменям накладките като хващат и на желязо?само малко скърцат,защо да сменям ангренажния ремък и ролките като си работят.Екип по-умни от теб и мен хора са предвидили
Не си ме разбрал. Накладки се сменят, когато колата не спира както преди. Дискове - когато се износят. Ремък - когато му свърши гарантираният от производителя пробег или години, или има проблем. Кабели се сменят, когато има проблеми с тях, като пробила изолация. На мене кабелите са ми с медна сърцевина. И съпротивления в лулите. Ако лулата е ОК и жилото на кабела е здраво, както и изолацията не е пробила и не свети на тъмно, на кабела едва ли има какво да му стане. Също както и дистрибуторна капачка и палче се сменят при износване и проблеми. Свещи се сменят на километри пробег или при проблем.
Ако си говорим за екипа "инженери", които са ги мислили тия работи, то те са били повече икономисти и банкери, отколкото инженери. Защото нарочно се измислят недомислици по колите, които здраво мислещ човек няма как да ги наплеска, като например да сменяш крушка през калника, като на новите Рена. И всичко се прави с цел да се вземат едни пари. Няма как ти да сложиш нитове на скоростната кутия на Голф4, които след X години да се късат и цялата кутия да се смила.
И между другото датчици съм сменял - примерно антигриза и TPS смених с цялата дросел клапа. Всичкото филтри на газовото. Маслото и филтъра. Кабелите във вратите. Акумулатор си купих, защото не държеше старият вече - боклуци! Тъкмо излезе от гаранция 2 години и за нищо не ставаше. Никога повече Ennexy. Накладките са ми нови, всичко е ОК.
Kirilpm - специалист
А така,тръгнал си по правия път,когато ти дойде на акъла че ако прежалиш някой лев да смениш консумативите предсрочно,ще си сигурен че ще тръгнеш от Бургас за София или Видин и няма да ти се налага да се чудиш,сега дали няма да се окоти акумулатора или няма да избие някой кабел.Пък това че нитовете в скоростните кутии на ФВ се късали пак си чел и недочел някъде,отварял ли си такава кутия?Ремонтирал ли си?Мислиш ли че някой може да пресметне нитово съединение да се скъса след определен брой години или километри и да е сигурен,че няма да се скъса при първия келеш решил да включи от задна на първа в движение и да върти гуми,докато колата е в гаранция?Приеми че инжинерите също са хора и допускат грешки и когато някой дефект се проявява след xy брой години няма как да го установят при тестовете на колата.Никой няма файда да ти сложи таралеж в скоростна кутия,което е сложен и скъп ремонт за дилърския сервиз,а може да го направи всеки с гидория,5 отверки и скоростна кутия втора ръка.Полза имат от ремонтите за които трябва да отидеш при тях и са бързи и лесни,за сметка на това скъпи и невъзможни за извършване без дилърско ниво на оборудване.При мен като се окоти акумулатора бръкнах дълбоко в джоба и си купих Banner,е сега го карам 7ма година,като само съм го отварял да му долея вода,верно можех да си купя със същия капацитет на половин цена,но не съм толкова голям тарикат.
toolegittoquit - майстор
Kirilpm написа:
А така,тръгнал си по правия път,когато ти дойде на акъла че ако прежалиш някой лев да смениш консумативите предсрочно,ще си сигурен че ще тръгнеш от Бургас за София или Видин и няма да ти се налага да се чудиш,сега дали няма да се окоти акумулатора или няма да избие някой кабел
Че аз си сменям каквото трябва. Но ако има нужда. Истината е, че ако ми пробие кабел, мога да го бандажирам временно с изолирбанд. И след това като стигна до където трябва - купувам и сменям. А акумулаторите днес са боклуци. Дори и Варта да си купиш, ще е Варта за България и не се знае дали е читава...
п.п Изолирбанд продават във всяко село.
Kirilpm - специалист
Истината е че на конкретната кола ако пробие кабел,докато се усетиш ще е станало време да сменяш и бобина,която също си е консуматив при тези коли,макар да не е нужно :lol: Пък за частите можеш да се консултираш с някой,който му минават на ден през ръцете много различни видове части,съсвем точно може да ти каже кои са боклуци.Мен от акумулатора ме интересува като завъртя сутринта през зимата колата да запали,от накладките искам като натисна педала да спра възможно най-бързо и за това не жаля средства,пък за това че някой някъде е казал че всичките са маскари не ме плаши с повечето марки,които влагам имам достатъчен опит за да знам,че няма да се пребия или да ходя да правя рекламации.
toolegittoquit - майстор
Kirilpm написа:
Истината е че на конкретната кола ако пробие кабел,докато се усетиш ще е станало време да сменяш и бобина
Прав си до някъде, но имай предвид че на предната кола 5 години не бях пипал кабели или свещи и вървеше.
Кабелите не е като да се сменят всеки месец, нали го разбираш? :cool:
stoianov_n - специалист
toolegittoquit написа:
.... А като не се занимаваш с уредби, какво се правиш компетент? :wink:
:lachtot: :lachtot: :lachtot: :lachtot:
Chefo77 - майстор
stoianov_n написа:
toolegittoquit написа:
.... А като не се занимаваш с уредби, какво се правиш компетент? :wink:
:lachtot: :lachtot: :lachtot: :lachtot:
Нали? :lol: :lol:
Да го беше казал друг, пък то точно Тинки... Девстеникът - експерт по сексуални въпроси :lol:
toolegittoquit - майстор
Chefo77 написа:
Да го беше казал друг, пък то точно Тинки...
Защо, не мога ли? Аз не съм експерт по никакви критерии. Обаче друг настоятелно и твърдо да дава съвети, а после да каже "ааа, ама аз с газови не се занимавам по принцип". Е? И като бях послушал тоя съвет, ако бях сложил обикновена газова, щях да дам 150-200лв да събера една, че после пак и ламбда сонда да си купувам?
Kirilpm - специалист
Ами мисля,че съвсем ясно го обясних,обикновената газова не я грее дали ти работи ламбда сондата,дали ти е читав дебитомера и т.н.Но пред твоята компетентност всички сме равни,щом на ivanovbg започна да обясняваш занаята,аз няма какво повече да кажа.Ако беше сложил обикновена газова щеше да спестиш от кабел за диагностика,смяна на ламбда сонда и прочее,понеже си истинска пинтия.Подръжката е един филтър за 1.50 на 10000км и едни мембрани след 5-6 години за 30 лева,а след 5-6 години я камилата я камиларя.
toolegittoquit - майстор
Kirilpm написа:
Ако беше сложил обикновена газова щеше да спестиш от кабел за диагностика,смяна на ламбда сонда и прочее,понеже си истинска пинтия.
Май забравяш, че колата се кара и на бензин, не само на газ. И ламбда сондата така или иначе ще се сменя. А кабела за диагностика е USB-TTL и може да се ползва и за много други неща.
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 24

Тема "Газово DTGas 704S - малко помощ" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: