• 1
  • 2
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
MrMurdjo - майстор
Сигурен ли си, че схемата отговаря на действителността?
Също, аз не съм съвсем сигурен, че пунктирана линия означава комуникация. Обикновено означава опция - може да го има, а може и да го няма в зависимост от изпълнението. Иначе там е дадена връзка с блока за управление на подгрева, което ме навежда на мисълта, че работата на алтернатора по някакъв начин е свързана с работата на подгрева (и въртене на стартер евентуално).
Да не се окаже, че трябва да му подадеш минус там за разрешение на работа :)

Колата е доста по-нова в сравнение с моята "Ксантия" (там си е през лампата) и е сигурно, че е напълнена с много нови електронни решения - все за "удобство" при използването :-D

П.П. Всъщност при теб не би трябвало да има отделен блок подгрев, а всичко е в ЕКУ на мотора.
Последна промяна от MrMurdjo на нед ное 08, 2015 8:35 pm, променено общо 2 пъти.
dyaneff - майстор
А алтернатора изправен ли е ?
alderweireld - помощник
Алтернатора е изправен пускаха ми го пред мен на стенда в сервиза , а схемата е вярна защото съм я вадил от service box по шаси .
Скоро ще стигна до истината , просто сега е едно салатено време и не ми се занимва ,може би утре:)
koveslav - майстор
С LIN е.И аз се подведох по шпилката-извод на регулатора.Но от тази шпилка по пътечка в пластмасовия капак излиза на букса. Извода е "COM" и в този случай най-евтиния начин ползваш безпроблемно този алтернатор ще е да си вземеш друг регулатор със същата схема на присъединяване,но с управление "L".
MrMurdjo - майстор
LIN сега го загледах е всъщност древния асинхронен сериен протокол за данни. Ползват го, защото е шумоустойчив.
Майкрочип гледам правят готови чипове за тази шина даже. Но освен възпроизвеждане на връзката началник-подчинен, трябва да се знае ПИН кода (образно казано) на алтернатора, който е подчинения в случая. Ако не се повика с неговия номер по шината, няма да изпълни командата. А и командите трябва да се знаят.
Сложничко става.
ivanovbg - майстор
Послушай Колеслав, ако ще го ползваш извън колата за някоя играчка. Иначе можеш да си купиш един лин командер, но за един модел алтернатор не се рентира. За направа и дума да не става с твоите знания. Ако е за работа по добре си вземи стенд с всички опции. Иначе прага на самостоятелно включване на този алтернатор е 4200 оборота ако е вдигнат флага и е програмирано напрежението, но това не ти дава гаранция за изправността на лин комуникацията и съответните функции. В смисъл, ако смениш релето само, няма как да го пробваш ако не е програмирано от завода. Стенда го запуска и тества, но не е задължително да го програмира. Това си е заложено в компа или БСИ-то на съответния производителна автомобила.

:partyman:
alderweireld - помощник
Благодаря на всички , оказа се че алтернатора започва да зарежда сам след 2500об , с плюс на голямата шпилка .
След като почне един път да зареджа после и да намаля оборотите няма проблем . Много е скъп алтернатора и внимавам да не го повредя :) мерси на всички :prayer:
ivanovbg - майстор
На двигателя или на алтернатора? Какво напрежение държи?
Значи е програмиран.
  • 1
  • 2

Тема "Alternator с LIN bus" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: