• 1
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 46
Всички имаме коли, нали ?
Kirilpm - специалист
Е то си показва за неговата клетка,въпреки че и там лъже стабилно,доста акумулатори съм виждал да изкарват по 2-3 години с черно око.Аз дори не си правя труда да го поглеждам,просто не е надежден показател.
Neno Er - специалист
Kirilpm написа:
Е то си показва за неговата клетка,въпреки че и там лъже стабилно,доста акумулатори съм виждал да изкарват по 2-3 години с черно око.Аз дори не си правя труда да го поглеждам,просто не е надежден показател.
Да, но когато се касае за 100 Ah-сов акумулатор все пак таиш надежда, а дано изкара още малко, 200-250 лева са си пари. :lol:
Kirilpm - специалист
Щом не ври клетката,надежда всяка там оставете.До сега не съм успявал да спася такъв акумулатор,нито с промивки,нито с зарядно с лечебни свойства и рехабилитиращи програми,като разбира се не твърдя,че е невъзможно,може някой,някъде да е постигнал успех в съживяването на акумулатор с прекъсната клетка.Истината за мен е там,че съвременните акумулатори са напъло неремонтопригодни,но пък за сметка на това лесни за рециклиране и поради добрата им цена на скрап са почти безотпадни.Старите които бяха с заливка си се ремонтираха съвсем успешно и бяха доста издръжливи,но някак си не си представям как каката,която си е купила А класа пуска кучето да търси акумулатора,след като го намери,отваря,изчиства окиса от клемите,капква по малко масло от щеката(а то пък нямаше щека),после проверява гъстотата,долива вода и кара.
nikolovvd - майстор
Старият акумулатор изкара 8 години, обслужваем, но необслужван. Мисля си, че 1.40 лв. на месец мога да отделя и за 8 години да събера пари за един нов. Все пак това е 1 кафе.
Новият е с "оченце" и ще видим колко ще изкара. За мен информацията, която дава "оченцето" е вярна на 17%.
kuger - майстор
Аз се чудя защо вярвате на това "око". По принципа си на действие то си е вид ареометър, но с много занижена точност. При това "мери" на една клетка.
Kirilpm написа:
Щом не ври клетката,надежда всяка там оставете.До сега не съм успявал да спася такъв акумулатор,нито с промивки,нито с зарядно с лечебни свойства и рехабилитиращи програми,като разбира се не твърдя,че е невъзможно,може някой,някъде да е постигнал успех в съживяването на акумулатор с прекъсната клетка.Истината за мен е там,че съвременните акумулатори са напъло неремонтопригодни,но пък за сметка на това лесни за рециклиране и поради добрата им цена на скрап са почти безотпадни.Старите които бяха с заливка си се ремонтираха съвсем успешно и бяха доста издръжливи,но някак си не си представям как каката,която си е купила А класа пуска кучето да търси акумулатора,след като го намери,отваря,изчиства окиса от клемите,капква по малко масло от щеката(а то пък нямаше щека),после проверява гъстотата,долива вода и кара.
Завирането само на една клетка е лошо. Акумулатор с прекъсната клетка не може да се използва /ако не има начин да се смени клетката/.
Каката дали си е купила, или са и дали А класа да кара си я е заработила, не и е работа да търси някакъв си миризлив акумулатор.
Последно, окъсена клетка има шанс да се оправи с изливане и промиване, но тогава е много вероятно друга да даде фира.
Последно, доброто на полупрозрачните бели акумулатори е това, че можете да видите нивото на електролита. Има някакъв шанс да не останат сухи.
Друго, не се отнасяйте с акумулаторите, като със доведено дете. Малкото внимание, с което ще го удостоите, ще бъде възнаградено.
Една-две минути да оставите мотора да поработи на малко над минималните обороти след каране в градско с включени големи консуматори ще ви се отблагодари на сутринта.
Kirilpm - специалист
Завирането,като цяло е лошо,но без нищо друго освен зарядно,с което да диагностицираш акумулатора е необходимо зло,а и достатъчно точен метод,до сега не ме е подвеждало.А не знам как ти се е случвало да заври само една клетка и с какво и как си зареждал,но на мен не ми се е случвало,никога да заври една единствена,най-често се случва да заврят всички без една или две,тогава по разбираеми причини акумулатора си отива.А колкото до каката,всеки който сяда зад волана е добре да има елементарна техническа култура,най-малкото да има идея какво се случва,когато натиска различните педали,освен че колата ускорява и намаля скороста си.А точно тази елементарна техническа култура,от рода на доливане на дестилирана вода,смазване на клемите отвреме на време и проверка на нивото на маслото веднъж на високосна година,се отплаща много добре,най-вече с по-малки разходи покрай колата.
stoianov_n - специалист
Kirilpm написа:
... каката,която си е купила А класа пуска кучето да търси акумулатора,след като го намери,отваря,изчиства окиса от клемите,капква по малко масло от щеката(а то пък нямаше щека),после проверява гъстотата,долива вода и кара.
А, той и кучето няма да може да го намери тоя акумулатор на тая А класа.Няма да кажа къде е, че ако разбере Тинки......ще отпише и тая марка. :lol:
Kirilpm написа:
всеки който сяда зад волана е добре да има елементарна техническа култура,най-малкото да има идея какво се случва,когато натиска различните педали,освен че колата ускорява и намаля скороста си.
Няма да забравя преди години, минавам на ГТП, пред мен руса кака с А класа/класика/,половин час са въртяха "колегите" и не могат да намерят акумулатора.Аз си мълча и гледам сеир, а пък и каката беше хубава.Накрая вкараха от техните коли да я "закачат". :lol: А пък зад мен беше едно BMW 7-ца. :-D

А по темата, АЗ вярвам само на собствените си очи. :wink:
Kirilpm - специалист
Както казва един приятел кура и акумулатора са до време,ползваш ги не ползваш,те си заминават.
muhala - майстор
Здравейте,

Весели празници! Бъдете живи и здрави!

Скоро смених акумулатора. Стария се предаде относително бързо, като при първия студ буквално отказа.
Няколко месеца преди това го усещах, че е тръгнал. Проверих нивото на електролита, долях дейонизирана вода, заредих.

Новия акумулатор е в колата. Въпроса ми е относно стария. Седи на балкона, долях му вода до нивото, зареждам с около 4-6А, обаче няма зареждане. Плътността на всяка от клетките е около 1.15~1.20 g/cm3. Неуспява да я покачи. Напрежението при зареждане не минава повече от 14В. В покой акумулатора показва между 12 и 12.4В.

Има ли смисъл да се опитвам да го пооправя и да го ползвам за аварийно осветление например или да ходя да го предавам за скрап ? :?
DMN - майстор
muhala написа:
зареждам с около 4-6А, обаче няма зареждане. Плътността на всяка от клетките е около 1.15~1.20 g/cm3. Неуспява да я покачи. Напрежението при зареждане не минава повече от 14В. В покой акумулатора показва между 12 и 12.4В.
Колко време го зарежда с този ток? Колко амперчаса е акумулатора? Колко годишен е? Какво е зарядното и какво напрежение дава без товар? Досега зареждал ли си го и друг път на зарядно? След колко време, след като си го изключил от зарядното ти показва 12.4V в покой? По време на зареждането и достигане на 14V, забелязва ли се някакво "кипене"(отделяне на малки мехурчета газ) на електролита? Само на къси разстояния ли караш? Измервал ли си напрежението на акумулатора при работещ двигател, включени фарове и други консуматори? Виждам, че си измервал плътността на електролита - 1.15~1.20 g/cm3, това 1.15 само на една клетка ли е, има ли и други такива? След като му наля вода и го "зареди", пробва ли го дали пали колата?
Според мен засега има симптоми на незареден.
  • 1
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 46

Тема "Обслужва ли се "необслужваемия" акумулатор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: