• 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
drastar - специалист
Здравейте,

Докато се наканя да купя панелите за които писахме по назад в тремата, те (производителя ) вземаха, че смениха захранването ( от контрол с DALI на 0-10 волта ) сигурно и нещо по светодиодите, щото станаха по йофтини :-D http://www.unibright.be/products3.aspx?artId=1157
http://prikachi.com/gallery_view.php?us ... &gal=18778

Много съм доволен. Осветяват перфектно, предвидени са кабели за 3 панела, но просто няма нужда от третия. Лед лентите на лято :-D
На панела не пише нищо, на захранващият блок 24-36 волта 1000мА, а като измерих напрежението без панел е 53волта :?
До всеки панел има 10 метров кабел (XVB 3G1.5mm³) и собствено захранване.
Да очаквам ли някакви проблеми ?
:partyman:

пп. между захранващият блок и панела са тези 10 метра. Няма голям пад на напрежение, но какво мислите ......

:drinkers: :drinkers: :drinkers: :drinkers:
hidrazin - майстор
Няма да имаш проблеми. А това дето ти показва 53 волта също не е притеснително.
Все пак е без товар. Той този LP606000 си знае работата. Следи тока а не напрежението.
:partyman:
nikolov333 - майстор
Drastar, не знам дали вече си сложил лед лентите, но да ти кажа как е у нас. Сложих лед ленти SMD 3014-120 диода 12w/m 4500К по ъглите на окачения таван от гипскартон, които виси на 6см от горния таван и стана почти достатъчно и за основно осветление :-D . Нарочно исках светлината да пада по стените, за да е по-скоро като фон и оставих 12см просвет, между стената и ръба на картона. Залепих лентите на ръба на картона, върху 2см./4мм изрезки от еталбонд за охлаждане, насочени нагоре към тавана, за да няма сянка на стената, а да се разсейва. Хола и коридора са общо помешение 35кв.м.и общо ще светят 38 m.x12w=456w, но трафовете са на 3-6 метра от лентите и са свързани с 1.5мм2 многожилен кабел, та сигурно има падове и не мисля че светят на макс, но щом сега мисля да ги димирам значи са достатъчно. За пример, мерих тока на единия кръг ленти, които са 11м х 12w=132w и измерих 8,4А консумация, което си е 32w по-малко т.е 100w. Добре е да избереш лентите със същите топлинни числа като панелите, понеже, ако са различни, когато светят заедно, изглеждат все едно си пречат и мен лично ме дразни това. На снимката долу светят 5 ленти х 5м всяка=25м х 12w=300w а тука работеха временно с едно китайско захранване V-Tac FY-150-12 и да ти кажа не е спирало от претоварване, :cool: та не знам точно с колко вата светят. Утре ще премеря пада на напрежението.
Прикачен файл:
120лед3014.jpg
П.П.Интересно ми е, че пада на напрежението е само 0,6в и то на най-дългия 5м кабел 2х1,5мм2, което реално не е много, а другите 3-ри страни са с по-къси кабели и съответно са с по-малки падове пък консумацията е с 20% по-малка от изчислената на база дължината по мощността на метър лед лента.
Lisko - майстор
Две от тия ламби ми "изгоряха". Мържелеят едва, едва. :shock:
Изображение
hidrazin - майстор
Lisko написа:
Две от тия ламби ми "изгоряха". Мържелеят едва, едва. :shock:
При мен една направо се взриви - прозрачната капачка отлетя в неизвестна посока. :-D
Проблемни им са кондензаторите - смени ги. Вътре не са с драйвер.
Лесно се разглобяват, капачката не е залепена.
:partyman:
jordanvass - майстор
Моите почти всички тип царевица изгоряха по един или друг начин. Тия, дето мержелеят, не са заради кондензатора. Сменях го - същата работа. И изправителят не беше. То останаха 2-3 съпротивления, ама ги зарязах, просто от любопитство тръгнах да ги гледам що горят. Другото им слабо място са светодиодите. Пукат на поразия. Цъфва една малка черна точица в жълтото и понеже са последователно - умира цялата лампа. Голям боклук се оказаха тия царевици. Някъде гледах видео - един руснак им разпробиваше допълнителни отвори в прозрачния капак за по-добро охлаждане уж... Абе чудя им се аз на тия диоди - уж ги дават за по половин ват, а в тия лампи светят на има-няма 100 миливата и пак пукат. Явно слагат вътре най-големия брак от заводите.
ivan_v - специалист
Проблемите на "царевичните лампички" ( а и на почти всички LED лампи ползващи захранване по схемата с баластен кондензатор) най-общо са:
-подаваната мощност не сответства на възможностите на корпуса да разсейват отделената топлина, което води до достигане на опасни за диодите температури.
-филтровият кондензатор е твърде малък, кето води до значителни пулсации с честота 100Hz.
Вкъщи ползвам повече от 10 броя от "царевичните лампички " и още поне 20броя съм доработил за приятели, като до сега не е имало проблеми.
Двете топло бели лампи са с по 48бр. диоди тип 5050, а студената е с 72бр. диоди тип 5730 ( тя е с баластен 820nF и потребявана мощност около 3,5W). За оптимално охлаждане съм премахнал прозрачните колби. Това последното е доста опасно, ако не се спазват мерки за безопасност по време на монтаж/демонтаж.

Прикачен файл

IMG_5687.JPG Това е послесветенето след повече от 5 секунди от изключването.

Прикачен файл

IMG_5691.JPG

Прикачен файл

IMG_5682.JPG Баластния кондензатор е намален от 820 nF ( нано фарада ) на 470 nF, което намаля потребяваната мощност от около 4W във фабрияния вид до около 2,3 W

Прикачен файл

IMG_5680.JPG филтровия кондензатор тук е 47 μF( микро фарада) вместо фабричния 2,2μF. Напрежението му е 250V, което означава,че ако прекъсне един от диодите ще има фойерверки, но диодите са толкова облекчени, че това е малко вероятно.
Lisko - майстор
jordanvass написа:
Цъфва една малка черна точица в жълтото и понеже са последователно - умира цялата лампа. Голям боклук се оказаха тия царевици. Някъде гледах видео - един руснак им разпробиваше допълнителни отвори в прозрачния капак за по-добро охлаждане уж...
Май това е моя случай. На едната лампа гледам в момента, поне два диода са доста по-тъмни от останалите. Трябваше да направя като руснака. Гасящия ми е 2.2 uF, 250V а филтриращия 1uF 400V. При мрежово 120V. Може би за филтриране слагат каквото набарат като бръкнат в кошницата ;-)
Lisko - майстор
В духа на форума, от двете изгорели ламби направих една работеща отпоявайки цели редички диоди и заменяйки ги с работещи такива. Последва мощно разпробиване на капачката. Пробих 30 дупки с фи= 6мм. При пробиването е полезно вътре да се тури коркова тапа за да поема хлътването - става дума за ръчна дрелка, ако е настолна, няма да го има тоя проблем, но тогава ще трябва повече да се внимава с натиска, за да не се счупи капачката от натискане.
Средно на ламба имам по 3 изгорели диода - винаги от тия в редичките.
8-те които са в челото (до фабричните дупки) са си добре.

Изображение
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Тема "ЛЕД осветление" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: