Най - вълнуващия въпрос зимно време.
masterpit - специалист
Привет колега n_stankov
С интерес прочетох сагата ви и наистина, не че защитавам производителя но те работят на 1000% за да задоволят нуждите на пазара. Контролът на качеството е важен етап в пройзводството, така както и дистрибуцията. Гарантирам ви, че при проблем те ще реагират адекватно и веднага ще изпратят/заменят детайл. Скъпо е да се подържасобствена сервизна и дистрибуторна мрежа. Световна практика е да се разчита на оторизиран сервиз за обслужване и съм сигурен, че ще бъдат взети мерки към некоректните сътрудници.
Аз подкрепям предложението ви за софтуерно подобрение и всичко в часта от т.5 до 5.5 :partyman:
LazarGanev написа:
Тонкобонбонко написа:
judas написа:
Кой дистрибутор ти продаде котела? Трябва да го натиснеш да дойде - евентуално чрез фирмата производител, защото той разписва гаранционната карта (не че моята е разписана).
Фирмата е Световни Нови Технологии. Аз просто искам някой да ми го върже към инсталацията, защото трябва да се пипне тук там. Иначе после ще го викам той да я пусне, за да подпише гаранцията.
Виж сега Тонкобонбонко, фирмата, която си избрал е достатъчно сериозна, компетентна и отговорна, а всички такива фирми в този бранш за меко казано доста заети по това време на годината. Няма как да се наемат нови специалисти, защото както казах сега всички кадърни са натоварени максимално, а предполагам, че не си съгласен да хванат някой безделник от улицата и да ти го пратят да ти връзва котела! Няма да коментирам колко ти самия си сериозен и отговорен, щом си се сетил да купуваш котел в средата на ноември :) . Затова ти препоръчвам да си седиш на Д-то и да си изчакаш реда, за да избегнеш бъдещи проблеми. Препоръчвам ти да поддържаш добри отношения с инсталатора(сервиза), защото само от него зависи дали да реагира веднага, често дори и в извънработно време, до късни доби за да отстрани проблема или да си спазва закона, който го задължава да ти отстрани гаранционния проблем в срок от 1 месец :wink:
За фирмата- дали е компетентна и отговорна нямам наблюдения, но със сигурност е несериозна. Давам си сметка че сега е пикът на сезонната им работа (но те явно не) и не съм очаквал или изисквал нещата да се случат вчера. По стечение на обстоятелствата( финансови и дългото ми проучване кой котел да купя) стана октомври, когато платих капарото за котела. Проблемът е че , първо за доставката се уговорихме за конкретен ден след 13 часа. Ок. Отложих си ангажиментите в работата и останах вкъщи да чакам. Стана 18 часа, но никой не идваше, нито се обаждаше. Затова аз звъннах и получих някакво нелепо обяснение, че куриерите още не били докарали пратката. Казвам ок, случват се усложнения, но защо не ми звъннахте да не ви чакам. И аз работя. Отговаря ми че не знаел, че ще го чакам :? Както и да е. На следващата уговорка вече всички е горе-долу ок и котелът си е на място. Питам го за цена и ден за монтаж. Казва ми, че на следващия ден ще се обади и ще ми отговори. Беше понеделник. През цялата седмица бях много зает и чак в петък аз му звъннах( 4дни забележете). Казвам му- нали щяхте да се обадите!? Отговорът беше- ами аз забравих, извинявам се. Ще ви звънна до час да ви кажа цена и ден. Как така забравяш че си продал на някой котел за 3500. Познайте дали се обади. Така че считам определението "сериозна фирма" за неуместно. Кажете ми как да се разбера с такъв човек? Аз му давам пари, а той не знае как да ги вземе. Майтап някакъв! Не съм тръгвал на нож с него- нормално си говорим. Но не мисля, че отношението му е на ниво.
Що се отнася до вас, г-н Лазар Ганев, уважавам познанията ви, не ви познавам като човек, но от коментарите ви смятам че сте дървен философ. Откъде знаете какво ми се е случило, че да поставяте под въпрос моята отговорност и сериозност. А и какво общо имат те. Моята част от сделката беше извършена на момента. Знам как да си седя на д-то и как да поддържам добър тон с хората. Плюс това въпросният дистрибутор няколко пъти заобиколно подпитваше няма ли аз сам да си монтирам всичко, а той само да дойде да настрои горелката и да подпише гаранцията. Затова и попитах за някой наистина сериозен майстор в моя район, за да свършим работата.
Съжалявам, че толкова се разписах, но исках да ви опиша случая. И това не е просто моята версия, а самата истина.
n.ganev - майстор
#-o К'во рязане с флекс на вратата като тя е ГОТОВА ПОДГОТВЕНА с лазер както и страните - лява и дясна на котела ? И не разбирам какво очакваш в отговор при условие, че не споменаваш нито от кого си закупил продукта, нито серийните номера - ами серийният № на горелката е изписан на етикета от дясно на капака, сер.№ на котела - на етикета на задният капак. Виждам, че докато прочета всичко има и нови отговори но може би това са причините Столицата да е пълна със провинциални Селяндури, които разбираш ли " подбиват цените на Столичани" Няма как да не потърсиш отговорност на някакъв търгаш или както там искаш го наричай при условие, че си наброил парата. Пиша така защото ако при мен има дори и част от подобен проблем трябва да се изнасям защото в малките Села първо, че трудно се създава имидж и второ бързо загиваш ако се одрискаш дори за миг. Желая ти успех в борбата и не си мисли че ще останеш на СУХО по отношение на гаранцията.
LazarGanev - "Велик майстор"
n.ganev написа:
#-o К'во рязане с флекс на вратата като тя е ГОТОВА ПОДГОТВЕНА с лазер
Не става дума за вратата, а за пепелника. Не знам, не съм монтирал 30-ка на вратата, може и да има такъв проблем :? . За 20-ката знам, че няма проблем, но е факт, че отвора на вратата е по-ниско от този на страниците, а 30-ката пада по-ниско и може наистина да опира на пепелника. Принципно страничния монтаж е за препоръчване и на вратичката се ползва по изключение, зависи от мястото в котелното. n_stankov, съжалявам за филма, който си преживял. Колегите са ти го казали - не се кахъри за гаранцията
n.ganev - майстор
Е'ах ти и пИпиелника - на 30ка и аз до сега съм ги слагал странично Баси ама окомера ми още държи ниво и са на една линия / нищо че някой ме съветваше тия дни да си сложа очилата на носа - Ми те постоянно са там /. Те по такива причини Ше чета и ша гледадам сеир :lol:.Хай със здраве :supz:
achmonek - специалист
LazarGanev написа:
n.ganev написа:
#-o К'во рязане с флекс на вратата като тя е ГОТОВА ПОДГОТВЕНА с лазер
Не става дума за вратата, а за пепелника. Не знам, не съм монтирал 30-ка на вратата, може и да има такъв проблем :? . За 20-ката знам, че няма проблем, но е факт, че отвора на вратата е по-ниско от този на страниците, а 30-ката пада по-ниско и може наистина да опира на пепелника. Принципно страничния монтаж е за препоръчване и на вратичката се ползва по изключение, зависи от мястото в котелното. n_stankov, съжалявам за филма, който си преживял. Колегите са ти го казали - не се кахъри за гаранцията
Леко вмъкване, човека (собственика) говори за рязане и на отвора на котела за горелката и на пепелника. Отворите на Експерт, както всички знаем са предварително заготвени, така че, там колегата бърка и не е видял точно какво са правили, ако изобщо са рязали за горелката.
n_stankov - помощник
Привет отново!
Виждам, че моята сага е разбунила духовете и благодаря на всички, които ме подкрепят в борбата ми да променя мисленето на българския търговец/производител с добро!!!!
За мое съжаление обаче, виждам и коментари, които по-скоро оневиняват ГРЕЙКО и техния ДИСТРИБУТОР и винят мен, че не съм подписал договор и че не съм сезирал КЗП. Ами аз и с фирмата, от която закупих всички модули/части за разводката заедно със соларната инсталация и високообемния бойлер не съм подписвал договор, но работата беше свършена в срок, а качеството на изпълнение е повече от перфектно (поне за мен). Всичко е въпрос на мислене/съзнание и на желание да бъде удовлетворен клиента – или с други думи – да се мисли и действа по американски/европейски. Когато за първи път влязох в този форум, прочетох само положителни неща за ГРЕЙКО и не съм имал и капчица съмнение по отношение качеството на обслужване, когато закупувах техния продукт. Това обаче ще ми бъде обеца на ухото и винаги ще имам „едно наум“, когато закупувам български продукт. Откакто се разделихме с творенията на СССР и на плановата българска икономика, не съм си позволявал „удоволствието“ да залагам на продукти произведени в БГ. В този си избор обаче, реших да бъда патриот.

Не е сериозно да се оневинява някого затова, че е много зает. И не е нормално да се оневинява някого, когато дистрибуторът му се е изложил – ами да не би аз да съм го оторизирал този дистрибутор?! И ако ГРЕЙКО са сбъркали в избора си, то отговорността не следва да е моя, а тяхна – когато аз сбъркам, си плащам цената за грешката, нали?! Нормално е и ГРЕЙКО да поемат своята вина – да пратят някого да изчисти л..ната, които дистрибуторът е оставил след себе си. Или ако не могат да пратят техен екип, да пратят друг дистрибутор, както им предлагам аз. Ама не съм бил дал името на дистрибутора и номерата на котела/горелката - ами разбира се, че няма да ги дам докато не ми гарантират, че оттук-нататък ще ме сервизира друг дистрибутор/специалист. Нали ако дам номерата на съоръженията, ГРЕЙКО ще се светнат кой е дистрибутора и след като му натрият сол на главата, всичко ще рефлектира върху мен. А като чета из форума колко проблеми ме чакат с тези „иновативни съоръжения“, не искам да изживявам денят на пуска още десетки пъти. Не, благодаря! И да вметна – номер на задния капак на котела НЯМА. Този на горелката е ясен – той е вписан и в гаранционната карта, но номерът на котела е неизвестен.

ГРЕЙКО ще узнаят кой е г-н Мърморко едва тогава, когато ми гарантират, че повече няма да имам нищо общо с него.

Много е странно също, че в отговорите си до мен, ГРЕЙКО говорят за себе си и за дистрибуторите си в трето лице - например: „ …такова е решението на конструктора“ и „ …той е развалил готов продукт“. Ами този конструктор не е ли служител на ГРЕЙКО, а дистрибуторът не е ли „нает“ от ГРЕЙКО?! Вече започвам да се съмнявам дали въобще ГРЕЙКО имат нещо общо с котела и горелката, които закупих.

Относно препоръката да се обърна към КЗП – и това е заложено като опция, но преди да започна войната, първо ще опитам всички възможни дипломатически похвати. Ако няма отзвук, който да ме удовлетворява, то тогава ще поработя за намаляване заетостта на горнооряховския „концерн“ с публикации на сагата във всички достъпни за мен трибуни, сайтове, форуми, медии и информационни субекти. Facebook страницата на ГРЕЙКО също ще бъде цел. Дали тогава хората, които се колебаят в избора си, ще предпочетат ГРЕЙКО??? Аз няма какво да губя, а ГРЕЙКО има – ще загуби и без това неукрепналото си реноме. А то ще им струва МНОООГО повече отколкото да прежалят едни хиляда лева (според мен дори са много), за да ми решат проблема. Като българин много се зарадвах, когато научих за ГРЕЙКО и за нещата, които произвеждат, но … както се оказа – хубава работа, ама българска. Много ме боли, че ще го кажа/напиша, но ГРЕЙКО ме убедиха (за пореден път), че съм направил грешка, като избрах българското. НИКОГА повече няма да бъда патриот, когато трябва да избирам между български и немски/чешки/полски или турски продукт. Разбира се това мое решение може да се промени, но само ако ГРЕЙКО реагират (дори и със закъснение) по американски/европейски.

А сега няколко уточнения:
1. За рязането с флекс – потвърждавам, че и ПЕПЕЛНИКЪТ и ЗАДНИЯТ КАПАК НА КОТЕЛА и ВРАТАТА, НА КОЯТО БЕШЕ МОНТИРАНА ГОРЕЛКАТА БЯХА РЯЗАНИ С ФЛЕКС. Да, както на страниците на котела, така и на вратата има прорези направени с лазер, но избиването на излишните ламарини с чук (удар) е предизвикателство. Тук с ръка на сърцето мога да кажа, че дистрибуторът много прецизно изряза с флекс само „ушите“, които крепят ламариненият кръг, който следва да се отстрани. Аз лично също бих постъпил така – не знам дали е правилно, но за мен това беше по-удачен вариант от налагането с чук. Вие сте хората, които ще кажат кое е за предпочитане;
2. За притеснението ми по отношение на гаранцията – явно не съм бил разбран правилно, но аз НЯМАМ притеснения относно гаранцията. Аз имам дискомфорт при обслужването на котела, заради провисналата врата, омаскареният пепелник и някои недостатъци в софтуера на управлението. Вече съм изгубил вяра, че нещо по софтуера/фърмуеъра ще бъде направено (заради мен), но се надявам ГРЕЙКО или техен представител да ме оборудва с правилния пепелник и да отстрани провисването на вратата. Това, че задния капак на котела е нарязан като оригами и че не прилепва плътно от едната страна към корпуса на котела е най-малката ми грижа.

Ами това е от мен засега. Дано да съм бил по-полезен, отколкото досаден!
Точно защото познавам системата на дистрибуция, преди години закупих котел и си го извозих и монтирах сам.
Миналата година пък го пелетизирах пак сам. Като купувах горелката водих кореспонденция с производителя и бях готов да отида до Г.Оряховица, за да се запозная с горелката, начина на работа и някои други съображения, но ми бе казано че трябва да работя с дистрибутора.
От дистрибутора получих горелката и им казах "Чао!". Не ги питах даже и за гаранцията.
Много ми помогна този форум (но трябва много четене и отсяване на информацията.)и конкретно alex_serviz.
Естествено, че не трябва да се процедира от всеки по този начин, но аз предпочетох така, за да си спестя нерви и излишни разходи.
6osi6 - майстор
n_stankov написа:
ГРЕЙКО или техен представител да ме оборудва с правилния пепелник и да отстрани провисването на вратата. Това, че задния капак на котела е нарязан като оригами и че не прилепва плътно от едната страна към корпуса на котела е най-малката ми грижа.
stankov, хората правят по една страница изчисления за необходимото количество кислород при изгаряне на гориво - примерно въглища:
VO2 = 0,01[1,867Cp + 5,6Нp + 0,7(Sp – Оp= = 0,01[1,867.56,99 + 5,6.6,27 + 0,7(0,32 – 14,88)] = 1.306 Nm3/kg
Това е за марка 2БР, след преизчисляване от суха в работна маса. И още толкова за необходимото количество сух въздух, който след това се преизчислява с коефициент във влажен. После количеството влажен въздух се включва в изчисляването на продуктите на горене и т.н., до като се стигне до действителния разход на въздуха за горене на килограм гориво. След това се ползват ламбда сонди, ротаметри и регулатори за ограничаване на отрицателното налягане до 20-30 Pa, каквито слага n.gahev
В това подобие на котел, надупчено като консервна кутия, как се контролира общото количеството на въздуха? Този, който идва от високото налягане на вентилатора е управляем и участва в горенето. Но другият, които влиза през отворите
в следствие на ниското налягане от главата на "Дистрибутора" и от тягата на комина, за него не се сещам в каква му е функцията :? Освен да охлажда вече горещите димни газове и да намалява топлообмена.

stankov, не се занимавай с глупости! Благодарности за това няма да получиш.
Поискай си нов пепелник, капаци и панти и извикай този инсталатор да ги смени и да ти уплътни котела.
Ruseff - специалист
Не се е случвало досега производителя да не е отзивчив и любезен.Интересното в случая е това,че човека,с когото си се свързал,съвсем не е дистрибутор,но е редно вредите,ако наистина ти е нанесъл,да си понесе отговорността,а не производителя.Логично - у нас много често да се оплюва някой-било заради конкуренция,или други причини.Един случай имам от лятото-дойде горелка по Спиди,която уж огледах,но чак при монтажа видях,че ,явно при транспорта куриера я е изпуснал,леко се свил капака.Това не направи добро впечатление на клиента,и без никакви въпроси от Грейко изпратиха цяла нова кутия...Не защитавам никой,просто факти.

Тема "Пелетни горелки GREYKO BMG и RB" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: