Най - вълнуващия въпрос зимно време.
DimitarD - специалист
nasko_nerva написа:
Ако котела е 20кВт трябва да се подават от3,4 до 4,2кг пелети на час.
По прости сметки е така. Да ама не, само по книги, и не котела, а горелката. Моята горелка би трябвало да гори на максимална мощност 7кг на час, повече от 3.5 кг/час не успява да изгори, при увеличаване на порцията пелети няма пълно изгаряне и пепелника се пълни с жар. Вярно е че пелетите са причината, може би с други пелети ще е различно, незнам. Но това е положението, ще трябва да ги изгоря, разбира се без да треперя. Затова си взех горелка с по-голяма горивна камера.
Аз търсих икономия в баланса между усвояваната енергия на котел и отдаваната от радиатори. Когато уцелих това равновесие знаех че ще имам икономия. Всеки има право да си настройва горелката както му харесва, един може да иска да гори 100 грама/час и да трепери, друг да гори по два тона/месечно, трети да му пуши комина, четвърти да има 300 градуса димни газове и т.н. Хора всякакви, мазохисти също. Настройките са си строго индивидуални и разхода на пелети зависи не от настройките, а колко топло искаш да ти е вътре :)
nasko_nerva - специалист
Това означава че излишно си взел такъв голям котел. Необходим ти е бил 20-22кВт котел и гарантирано щеше да гориш по малко отколкото сега.
DimitarD - специалист
nasko_nerva написа:
Това означава че излишно си взел такъв голям котел. Необходим ти е бил 20-22кВт котел и гарантирано щеше да гориш по малко отколкото сега.
nasko_nerva,
Както ти писах, аз не желая да горя по-малко от сега, повече може, но по-малко НЕ.
Котела съм го взел преди десет години за отопление с въглища. Така че той е в заварено положение, като се пре.бе ще си взема такъв от петцифрена сума.
С този котел съм горил цял сезон лайна от крави. Сухи и пресовани като брикет са, внос от Украйна. Ако имаш интерес мога да те свържа с дистрибутора. Калорични са като пелетите :)
шоп - майстор
DimitarD, стана интересно
да не говориш за така наречените торфени пелети-торф. Руснаците масово ги горят.


nasko_nerva, жалко, че още не сте осъзнали, че котела при една пелетна система е само топлооменник и неговата мошност е + Колкото по-мошен е котела, толкова по-добре. Елементарно.

Можете да стиковате пелетна горелка 30 кв с котел 300кв и резултата като КПД ше е супер. Просто клокото повече м2 топлообмен-толкова по-добре.
nasko_nerva - специалист
ОК. Нямам намерение да споря с вас. :) Просто си казвам мнението и не държа да го вземате под внимание.
Все пак идеята е да се помогне на тези които си броят стотинките.
Благодаря за офертата, но нямам нужда. Имам си три отоплителни системи и повече не ми трябват.
DimitarD - специалист
шоп написа:
DimitarD, стана интересно
да не говориш за така наречените торфени пелети-торф. Руснаците масово ги горят.
Горил съм и торфени брикети, пелети не. тези брикети са по твърди и по калорични.
dmx_the_rain - напреднал
Здравейте! Днес направих настройките който milo65 ми каза и ще пробвам с тях до утре. От няколко часа съм с тях и ми направи впечатление че гори добре но качва градусите бавно но ги качва вси пак и минава от втора на първа степен и за сега е само на първа и аз съм му задал 67гр. то до момента е качило на 63гр. надявам се да качва още но и да не стане това пак ще съм доволен на тези градуси стига разхода да е намалял но това утре мога да го кажа.
6osi6 - майстор
achmonek написа:
Експерт 20 и РВ 20. Отоплявам 130 кв.м. със слънчогледови пелети. Разход за последните 3 дена - от 28 до 31 кг на 24 часа. P3 - 3,6/45/52 P2 - 2,2/45/50 P1 - 1,6/45/48
Средният разход на ден е 29,5 кг. слънчогледови пелети. Приравнен към таблицата на Грейко за "Агропелети" с коефициент 92.3%, за къща от 120 кв. и месечен разход от 30.5 дни, цената за отопление за един месец е 141,18 лева, а КПД на котела 79.4%.

Прикачен файл

Greyko.png
Greyko.png (23.46 KиБ) Видяна 2058 пъти
milo65 - специалист
dmx_the_rain написа:
Здравейте! Днес направих настройките който milo65 ми каза и ще пробвам с тях до утре. От няколко часа съм с тях и ми направи впечатление че гори добре но качва градусите бавно но ги качва вси пак и минава от втора на първа степен и за сега е само на първа и аз съм му задал 67гр. то до момента е качило на 63гр. надявам се да качва още но и да не стане това пак ще съм доволен на тези градуси стига разхода да е намалял но това утре мога да го кажа.

Ако казваш, че ти качва бавно на най-ниската мощност- p1, то това си е нормално- да се задържа на определени градуси на водата, колкото са нужни за да е топло, без да достига зададената температура на горелката, дори следва да връща малко и на втора/ако застудее навън/- идеята нали беше да не достига зададената температура по вода и да не влиза в изчакване...? Можеш да зададеш 70 градуса на горелката и 8/4/0, и би следвало така най-често да работи в интервала 65-68 градуса.Ако на втора ти качва по-бавно отпреди можеш да пробваш да увеличиш леко подаването с една-две десети, без да пипаш цикъла и въздуха/например 2.5/. На P3 би следвало да ти качва по-бързо сега, защото по спомен ти беше занижена мощността- можеш пак да премериш и да кажеш колко пуска за 6 мин.- би следвало сега да е около 400гр. На P1 няма как да ти качва както преди, защото настройката й беше за около 9 kw, т.е почти като за втора, а сега е на около 5 kw. С други думи- ако преди на най-ниската мощност/която ти е била около 9kw/ ти е работила добре и е вдигала по-бързо градусите, то е ясно защо, но и тогава разходът ще ти е като за горелка, която работи до 9 киловата отдолу, може при топло време дори да си достигне зададените й градуси и да влезе в съспенд. А сега би следвало вече да си имаш и трите мощности 20/10/5...., или приблизително около тях, и така горелката да си модулира когато и колкото и трябва според студа и топлозагубите при теб, за да те стопли. Успех!
n_stankov - помощник
Привет отново! Аз съм „колегата“ недоволен от дистрибутора си и от неадекватната (според мен) реакция на производителя.
В предпоследния си пост обещах, че когато по моята сага има развитие, ще пиша отново. Е, вече има развитие – 14 дни след последното ми писмо до ГРЕЙКО (и 44 дена след първото), получих телефонно обаждане от ГРЕЙКО. Вероятно и дистрибутора препрочита отвреме-навреме форума и разпознавайки се като герой в историята ми, се е свързал с ГРЕЙКО и им е дал номера на мобилния ми телефон и номерата на котела и горелката. Дали е точно така – не знам, но това е най-вероятната хипотеза, а и в крайна сметка няма значение.
По-важното е какво е решението на ГРЕЙКО – по обясними причини няма как да публикувам копие на разговора, затова единствената опция е да го преразкажа. И така: Обади се жена, която след като се убеди, че разговаря с точния човек, се представи като представител/служител на ГРЕЙКО и ме помоли преди да ми каже какво е решението им по моята сага, да ù отговоря на няколко въпроса. Ето ги и тях (заедно с моите отговори):


Въпрос: Шнекът скъсяван ли е?
Отговор: ДА
Въпрос: От кого?
Отговор: ОТ МЕН
Въпрос: С някого консултирахте ли се – с дистрибутора или с нас?
Отговор: НЕ
Въпрос: Сферичния вентил отзад на котела, кой го монтира?
Отговор: ФИРМАТА, КОЯТО НАПРАВИ ИНСТАЛАЦИЯТА/РАЗВОДКАТА
Въпрос: Т.е. не от дистрибутора?
Отговор: ДА
Въпрос: Кой обърна вратата?
Отговор: НЕ Е ОБРЪЩАНА


След като получи отговорите, които ù бяха нужни, госпожата заяви, че тяхното решение/предложение е да изкупят котела и горелката на предложена от мен цена – т.е. да си вземат стоката обратно.
Направо бях шокиран - очаквах да получа всякакво друго предложение, но не и това. В крайна сметка и това е решение (въпреки, че за мен е лишено от всякаква логика).
На първо четене предложението изглежда повече от добро, но всъщност и двете страни (производител и клиент) са губещи, а печели само дистрибутора. Защо ли? Ами ето защо:


1. Дистрибуторът е оневинен и ще продължи да твори „чудеса“
2. Производителят трудно ще усъвършенства продуктите си и още по-трудно ще подобри дистрибуторската си мрежа, ако не търпи и не приема градивна критика (а решението му подсказва именно това). Оценката/критиката на всеки потребител може да му бъде САМО от полза и ако поощрява и/или изисква от клиентите си обратна връзка (feedback) ще е наясно какви са недостатъците/преимуществата на съоръженията му и ще предприеме адекватни мерки за избягването/внедряването им в бъдеще
3. За публиката (и потенциалните клиенти) подобен подход при решаване на елементарни проблеми като провиснала врата и грешно окомплектован пепелник, са по-скоро знак за безпомощност, отколкото за адекватен и своевременен респонс
4. Потребителят ще трябва да изхаби още толкова усилия, нерви и време, за да избере/закупи други съоръжения, които ще изискват отново организация по доставка, монтаж, пуск и обучение по експлоатацията/поддръжката им. Всички знаем какво означава това и ако за ГРЕЙКО това е просто едно щракване с пръсти, то за потребителите не е толкова лесно. Тук трябва да се добави и това, че котелното (като помещение, разводка, отвор на коминното тяло и т.н.) е съобразено с особеностите (габарити, изводи, позициониране, и т.н.) с котела/горелката на ГРЕЙКО и за други съоръжения всичко това следва да се преработи. Повечето съфорумци знаят за какво става реч и се съмнявам, че има такъв, който ще е ОК да играе този мач още веднъж. На мен също няма да ми е приятно, а и не съм от хората, който е готов да стане роб на отоплителната си инсталация - по-скоро тя трябва да работи за мен. Е, ако се намерят съоръжения със същите технически характеристики и изисквания, преработка няма да се наложи, но аз се съмнявам, че има такива. Нещо повече – бункерът за пелети е поръчкова изработка и също е съобразен с инфраструктурата на помещението и габаритите на пелетните съоръжения. А това също изисква човекоресурс, пари, нерви и време. И този мач не искам да го играя отново.


В крайна сметка, всичко това нямаше да се случи, ако ГРЕЙКО бяха реагирали своевременно още на първото мое писмо до тях, като ми предложат следното безболезнено решение:


А. Дават ми гаранция, че ще решат проблема с дистрибутора/гаранционното обслужване
Б. Изпращат екип (или друг дистрибутор), който да отстрани провисването на вратата (вероятно чрез замяна на щифтовете, които държат „ушите“ на вратата към пантите с такива с маааалко по-голям диаметър, за да се обере хлабината помежду им, която според мен е причината за провисването)
В. Прогонване на вратата на горивната камера и прецизиране позицията на люлката, за да се отстрани съвсем малкото недозалепване, което аз не успях да отстраня
Г. Доставка на правилния пепелники замяната на изрязания
Д. Нов заден капак, който да се монтира по правилния начин (като предварително се разкачат холендрите и крановете от котела). Не знам защо дистрибуторът не го направи (може би за да си спести пълненето на системата), а предпочете да прави отворите по-големи
Е. Инсталират най-новия фърмуеър на горелката, в който разбира се моите препоръки не са взети под внимание, но пък ще покажат готовност/желание да предприемат стъпки за интегрирането им в бъдещите версии (а за мен това е добър знак). Освен това, най-новата версия има избор за меню на български и родителите ми ще са повече от щастливи от този факт, а това ще компенсира в известна степен липсата на желаните от мен опции


А какво стана сега – за да отговорят на рекламацията ми (която не е толкова фатална за имиджа на ГРЕЙКО), бях принуден да провокирам ГРЕЙКО през форума. Ако бяха направили стъпките от А до Е, никой освен мен нямаше да узнае за проблемите, а напротив – моите публикации/отзиви във форума щяха да са положителни, защото НЕ МОГА ДА ОТРЕКА, ЧЕ ЗАСЕГА НЕ СЪМ ИМАЛ ПРОБЛЕМ С РАБОТАТА НА СЪОРЪЖЕНИЯТА. Да, експлоатирал съм ги много малко време, но ЗАСЕГА си работят като часовник. Може да съм твърде критичен, но за сметка на това се старая да бъда обективен и няма да плюя за нещо, което си работи. Според мен повечето проблеми на ГРЕЙКО са в ценообразуването, организацията, администрацията, логистиката, дистрибуцията и по-малко в производството и качеството продуктите. При по-ниски цени, несъвършенствата в качеството (външен вид и изпипване на детайлите) на никого нямаше да прави впечатление, но при настоящите (които са почти съизмерими с тези на по-добри конкурентни такива) това „боде очите“ и дразни.
Не разбрах каква беше идеята на въпросите от „анкетата“, в началото на телефонния разговор, но явно е нескопосан опит да се оневини дистрибутора за моята драма. Е, добре де – скъсих шнека като спазих упътванията, които намерих във форума и проблем с подаването на пелети НЯМА (такава рекламация не съм правил). Котелът беше „вързан“ към инсталацията предварително, но какво пречеше на дистрибутора да го „отвърже“ временно, за да сложи капака без да го реже? Дори и да му струва нещо, просто можеше да си го включи в цената за пуск. И ако някой пак ще вини мен за това, че не съм изчакал дистрибутора да направи връзката на котела към разводката, ще попитам „А къде има публикувана инструкция за това?“. Аз не намерих, а и дистрибутора не ми каза (беше много зает тогава).
И пак не виждам къде е моята вина и защо се правят опити за оневиняване на дистрибутора (а за инструкциите – и на производителя и на дистрибутора).

Слагам край. Имам предложение за решение на моя дискомфорт, което е с много въпросителни и ще трябва добре да обмисля. Каквото и решение да взема обаче, ще пиша отново.

По-важен е изводът – дори и при опит да поправят грешката си, ГРЕЙКО правят нова. Каква ли – всеки може да прецени сам.

Тема "Пелетни горелки GREYKO BMG и RB" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: