Най - вълнуващия въпрос зимно време.
6osi6 - майстор
geniya написа:
диск, той трябва да е на около 15-20см
geniya, заповядай един чугунен диск от мен без пари. Поставен е на 13 см. От два дни си има и нов керамичен отражател. Предишният беше от метал и оттече в горивния процес след месец работа.
Това genii, значи, че моята горелка, изгаря без проблем и желязо. Вашите се справят само със семки, царевица, фастъци и краставици :-D

Прикачен файл

DSCF3119.JPG
n.ganev - майстор
filmatoplo написа:
Ники да си жив и здрав, специално за теб влизам в форума.
БЛАГОДАРЯ!!! И аз излизам.
n_stankov - помощник
milo65 написа:
Не искам да адвокатствам на Норбас, нито да се превръща това в реклама, но аз имам точно обратното впечатление и съм доволен от свършеното от фирмата дистрибутор- горелката беше поставена в уговорения ден и час, без никакви изненади и неудобства за мен, предвид и това че предварително и подробно ми бяха разяснени детайлите относно- ниското кпд на котела ми и възможния по-голям разход, свързан с това. Дистрибутора винаги, когато му е било възможно, се е отзовавал на многобройните ми въпроси. В последствие от същия човек бяха монтирани още три горелки на котлите на мои приятели, които са доволни и нямат проблеми. Последната монтирана горелка е отпреди месец на комшията- перфектно свършена работа. Форумът и най-вече хората, участващи активно със знанията си в него, ми помогнаха за това да разбера логиката на работа на горелката и съответно да постигна най-ниския възможен разход при моите условия и същевременно да ми е топло. Благодаря им!
С горното не опровергавам и не подлагам на съмнение написаното от колегата, а изразявам мнението си.
На мои приятели дистрибутори са "Световни Нови Технологии" и са доволни от тях, но я вижте на стр. 141 - има потребители, които имат оплаквания! Явно всичко е според зависи. Според мен, когато дистрибуторът е СЕРИОЗЕН, той реагира и работи добре както при идеални условия, така и при условия на стрес (проблем с: провиснала врата, незаключваща се добре врата, скъсен шнек, голям брой пускове в рамките на седмица/месец). Възможно е при "НОРБАС" да е имало концентрация на събития, които да са изострили ситуацията на "стрес", но . . . оправдано ли е да е за сметка на един или друг клиент?
n_stankov - помощник
LazarGanev написа:
Вратата е недопустимо да не се затваря и трябва да се оправи, независимо каква е причината и кой е виновен - дали производителят (не вярвам), дали при транспорта или нещо при монтажа. Това трябва да го направи монтажника (сервиза), той затова е оторизиран да се справя с такива проблеми. Колкото до пепелника - нямаше да се наложи рязане, ако горелката беше монтирана на левия или десния борд на котела, където е предвидено да бъде. Все пак производителят е предвидил, че има всякакви тесни котелни пшомещения и е дал възможност за компромисен монтаж и на долна врата, което се случва много рядко, но е възможно. Е, сега за такъв компромисен монтаж няма да се разработва нов пепелник. За сравнение пепелника на ератовския Бисолид е фабрично без едната си страна - при смяна на горивото от дърва на пелети пепелника трябва да се обърне със задната част (която е без борд) напред, за да се събере горелката. По въпроса за порта за връзка с компютър - никъде производителят не е рекламирал нито в сайта, нито в паспорта, че собственика на горелката може и трябва да го ползва - той си е по принцип за сервизна намеса. Така, че никой не може да твърди, че е бил подведен или излъган. Други производители на горелки също ползват този контролер, но не съм чул и те да рекламират такава възможност
Здрасти, Лазар!
Позволи ми да не се съглася с твоята теза по отношение на пепелника! Независимо къде се монтира горелката, тя е на еднакво разстояние от дъното на котела, така че ако чинийката опира в пепелника при монтаж на врата, тя ще опира и при страничен монтаж.
Мисля, че отговорът на ГРЕЙКО подкрепя моите думи: "Като начало можете да посочите номера на котела, за да видим в производствения лист, кой отговаря за направата на изделието /конкретно пепелника/."
В случай, че при нестандартен монтаж (на врата) се предвижда прекрояване на пепелника, от ГРЕЙКО щяха да ми отговорят с обяснение подобно на твоето предположение, нали?!

А за връзката с контролера през COM порта не знам какво да кажа - това е една опция, която ГРЕЙКО могат да изтъкват като предимство пред някои конкуренти. Защо ли от НАТУРЕЛА предлагат този софтуер за мониторинг? Версията, която обикаля НЕТ-пространството не е софтуер за сервизните техници, а за потребителите. Вероятно има и версия, с която е възможно да се "бърка" в софтуера на по-ниско ниво, но тук не става въпрос за нея.
Както е казал народа - ЗА ВСЯКА БОЛКА СИ ИМА БИЛКА. Всеки проблем (голям или малък) може да бъде разрешен и когато се мисли креативно и амбициозно (а не се "бяга" от трудните/недоволните клиенти, защото така е по-лесно), начин винаги се намира. И аз си реших проблема САМ - поръчах си и ми направиха кабел с нестандартен накрайник за RS-232. Сега не е нужно да клеча пред горелката, за да променям настройките - почти всичко правя през компютъра. Мога да го правя и дистанционно (от офиса, от къщи, от автомобила си). Дори родителите на жена ми могат. Напомням, че с ГРЕЙКО-то се отоплява вила и дистанционният мониторинг и управление е повече от необходимо, защото за да се темперира сградата е нужно котела да се пусне 10-12 часа предварително.
n_stankov - помощник
n.ganev написа:
upr написа:
Aми никъде не е написано, че монтажът на горелката на вратата е "компромисен монтаж" и какви са недостатъците на компромиса. Изглежда съм имал късмет, че реших в последния момент горелката да е отстрани.
А относно управлението - няма да стане хубаво докато не стане PID или с размита логика. И да не се клечи, докато се задават параметрите.
Ето една лесна за реализиране идея от мене - да има възможност в различните часови зони да се задава различна температура на водата на котела. Ще е полезно нещо.
Колега, ПРЕДИ ДА ЗАКУПИШ ДАДЕН ПРОДУКТ е редно да знаеш какво ти трябва. Не знам от колко време си с горелка на пелети, но преди години дори се радвахме да има някаква визуализация, да не говорим / пишем /, че има и такива продукти при които първо подлагаш килимче хем да видиш дисплея хем :prayer: за да тръгне, а ценовата разлика е минимална.
Относно " компромисният вариант " за монтаж, бих написал че в повечето случаи е така. Лично аз при монтаж на горелка Грейко предпочитам страничен монтаж по простата причина че може да се изхвърли пепелника по време на работа без притеснения. При повдигане на чугунки правя монтаж дори под фукса но там има други заигравки.
И накрая не виждам от какво е недоволен колегата при условие, че Първо - се страхува че ще остане без гаранционно обслужване и не споменава дистрибутора а в същото време е Голям ЕРБАП че Видите ли кво ша стане, Второ - Ще изкара отоплителният сезон с нов котел и ще има възможност да го ритне и да си вземе парите а на есен или след една година по това време да реве отново и така всяка зима. Трето - след като прочетох всичко не разбирам как някой с толкова свободно време да пише такива дълги постове и мейли не е намерил време да отиде и да види какво ще купува?
Добре - след като е недоволен от дистрибутора то да го беше споменал отначало както и предложението на производителя.
Не вземам ничия страна и не оправдавам никой защото ми остана малко време да почета и виждам че всичко се предлага " на ден по лъжичка ".
Здрасти!
Ако си мислиш, че не ценя времето си и ми е забавно и приятно да пълня форума с "дълги постове и мейли", бъркаш! Просто бях принуден да го направя, за да бъда полезен на потребителите, които като мен четат "мнения и отзиви" при покупката на желан от тях продукт. И второ, след като производителя само "вдигаше рамене" на моите рекламации в продължение на 40 дни, реших да "запитам" форума дали някой от ЕКСПЕРТИТЕ не се е сблъсквал с проблеми като моите и как тогава са реагирали от ГРЕЙКО. Това беше и един вид провокация към производителя, за да предприеме нещо по-серизно по въпроса, а не да ми връща отговори в два реда, очаквайки аз да им дам идея за решението.
МОЛЯ ВИ, НАПИШЕТЕ ВЪВ ФОРУМА КАКЪВ Е ПРАВИЛНИЯ ПОДХОД ЗА ЕДИН ПОТРЕБИТЕЛ В МОЯТА СИТУАЦИЯ! НО МОЛЯ, ПЪРВО СЕ ЗАПОЗНАЙТЕ ПО-ДОБРЕ С ФАКТОЛОГИЯТА, ЗА ДА БЪДЕТЕ ПО-ОБЕКТИВЕН. СЕГА ОСТАВАМ С ВПЕЧАТЛЕНИЕ, ЧЕ СТЕ ЧЕЛ ПОСТОВЕТЕ МИ ПО ДИАГОНАЛНАТА СИСТЕМА. ДА - ТЕ СА ЕДНИ ФЕРМАНИ, КОИТО ЯВНО НА НИКОГО НЕ СА МУ ДО ЧЕТЕНЕ, НО АКО ЩЕ ВЗЕМАТЕ ОТНОШЕНИЕ ПО ТЯХ, Е ДОБРЕ ДА СТЕ НАЯСНО С ВСИЧКО.

Това, че се доверих при избора си само на чужди мнения го оценявам като грешка и приемам Вашата критика. Аз не съм бездушен ИЗРОД и не бих натоварил ГРЕЙКО с цялата отговорност. Все още не съм взел решение с "обратното изкупуване", но НЯМА да извивам ръцете на някого заради моите грешки. Може да звучи странно, но идеята ми беше да помогна на ГРЕЙКО, а не да ги компрометирам. Ако не се бях сблъскал с проблемите, които имам, може би НИКОГА нямаше да публикувам каквото и да било по темата "ГРЕЙКО", но ...за жалост никой не е застрахован (може да е и стечение на обстоятелства - не знам). Неслучайно първо писах за проблемите си до тях, с идеята да намерим съвместно решение и второ - да "чуят" мнението на клиент (feedback). Идеята на моята критика в хумористичен стил беше тя да бъде разчетена като "градивна", отколкото като опит да се конфронтирам с някого. За жалост - в началото реакцията им беше незадоволителна за мен. После взе да става "опит за размотаване" (поне така го разчетох аз), което пък ме провокира да поствам тук. Ако исках война, щях да използвам тежката артилерия (КЗП, КЗК, НАП и т.н.). НЕ ИСКАМ и НИКОГА НЕ СЪМ ИМАЛ НАМЕРЕНИЕ ДА ВОЮВАМ - просто защитавам правата си на потребител, като търся решение на наистина прозаични проблеми (пепелник, врата, капак). Софтуера е друго нещо, но съм наясно, че за него се изисква време. Поздрави!
alex_serviz - специалист
n_stankov написа:
...МОЛЯ ВИ, НАПИШЕТЕ ВЪВ ФОРУМА КАКЪВ Е ПРАВИЛНИЯ ПОДХОД ЗА ЕДИН ПОТРЕБИТЕЛ В МОЯТА СИТУАЦИЯ!...
Аз бях писал по-назад в темата какъв ( според мен ) е правилния подход/ред за предявяване на претенции от всякакъв род:
1. Предявяваш си претенциите/болежките на дистрибутора/инсталатора, който ти е направил офертата, взел парите и на края монтирал горелката и котела;
2. Изчакващ реакцията на гореописания ( той дали ще се допита до производителя, дали ще се опита самостоятелно да оправи проблема или няма да направи нищо по въпроса си зависи от самия него );
3. Ако не те задоволява реакцията по т. 2, отнасяш проблема до производителя;
4. Ако няма задоволителна ( според теб ) реакция по предходните точки вече пишеш по форуми, комисии и т.н.!
n_stankov - помощник
nasko_nerva написа:
Питам се аз къде е била съпричасноста и загриженоста на фирмата доставила и монтирала на човека котела с описаните сериозни проблеми- две незатварящи се врати.
Много хора се оплакват от софтуера или по точно от това че нямало исканите от тях опции. Ами като си избирахте горелка вие проверихте ли дали отговаря на вашите изисквания. Не виждам вина на производителя за това че софтуера не ви харесва. В тази насока може да дадете градивни предложения а не да критикувате производителя. Като чета писаното горелката на Грейко предлага доста опции за регулиране и управление.
Привет!
Много е трудно да разбереш какво предлага софтуера, ако не разполагаш с продукта. Да, може би ако човек се постарае, може да се информира и без покупка, но при мен не стана така - приемам критиката. Идеята ми беше да амбицирам ГРЕЙКО с градивна критика, а не да "убивам ентусиазма им". За жалост моят хумористичен стил е бил разчетен като подигравка и обида, за което има само един виновен - АЗ. От всичко положително написано по адрес на ГРЕЙКО в този форум (а то е МНОООГО повече от негативното), останах с впечатление, че те са широкоскроени, амбициозни и предприемчиви хора. Затова, след първото ми писмо до тях очаквах, че в отговор те ще потърсят у мен "партньор/консултант" за решение на проблемите и избягване на недостатъците и грешките в бъдеще. Ако нямах проблемите, за които вече всички разбраха, НИКОГА нямаше да си хабя времето да им давам feedback. И те щяха да живеят с мисълта, че всичко по техните продукти и услуги е ОК.
Това по-добре ли е за производителя според ВАС (обръщам се към всички съфорумци)?
nasko_nerva - специалист
И аз подкрепям мнението че изнесената информация за котли и пелетни горелки е много оскъдна. Добре е да се дават повече данни.
Прочетох че контролера на горелките Грейко има вход за ламбд сонда - в тази връзка има ли възможност за работа/регулиране на горенето/ на горелката по състав на изгорели газове. Това не става ясно на сайта на производителя.
n_stankov - помощник
DimitarD написа:
Е тази пародия край няма..... :cool:
От далече си личи че цялата драма на n_stankov е с лек привкус на борба за дистрибуция в София /или пък на конкуренти на Грейко/ което е типично поведение наистина за нашите географски ширини.
Още по жалко е че г-н Станков в безсилието си потърси изява тук с личните си проблеми същевременно давайки безмислени препоръки "уж" за подобряване на ефективността на комплекта Грейко от своя гледна точка и само за своите нужди.

n_stankov, отговори си на тези въпроси сам:
Кой съм аз и как мога да си въобразявам да давам препоръки за промяна на местоположението на COM порта и промяна на конструкцията на котел и горелка? Какъв дизайн на горелката предпочитам аеродинамичен или тип сделано в СССР?
Сляп ли бях преди да ми закупят комплекта? Или в еуфорията си че друг плаща не се сетих да проверя? Трябва ли да размивам темата с проблемите които сам си създавам. Наистина ли избрах комплект горелка и котел само от мнения на експерти от форума? Наистина ли си повярвах че при публикуване на няколко мнения и то анонимно, грейко ще се лишат от дистрибутор в София, затова че съм недоволен от монтажа, и защо го затаих? Следва ли да продължавам да мрънкам използвайки за трибуна форума?

От романите в стил комсомолски диалект които сте сътворили си личи че сте адски капризен човек надхвърлил 60 години, чудещ се как да си уплътни времето. Няма да се учудя ако сте питали инсталатора колко килограма кълчища се изразходват при монтажа.

Norbas и Вие си отговорете на следните въпроси:
Вие сливи ли имахте в устата за да не обясните на "уважаваният" клиент че възнамерявате да използвате ъглошлайфа за да окастрите котела по ваше усмотрение? /по твърдение на г-н Станков/
Вие защо не споделихте с клиента че нямате шоурум? /по твърдение на г-н Станков/
Вие защо взехте парите и не се ангажирахте с точна дата? /по твърдение на г-н Станков/
Вие като професионалисти защо не се обадихте на г-н Станков като разбрахте че има проблем с монтирания комплект от Вас за да се разберете, а падате на неговото ниво защитавайки се тук като твърдите че нямате вина?
Изглеждате несериозни търсейки одобрение във форума от аудиторията анонимни потребители.
Защо не осведомихте г-н Станков че горелката има лош дизайн и лоша аеродинамична форма?
Защо не отговорихте на г-н Станков за кълчищата? :wink:

Неприемливо е да се публикува лична кореспонденция в обществени форуми за доказване на правотата Ви. Колкото и да не се уважавате всеки си има лично достойнство. Изваждането на показ личната ви кореспонденция /ако е автентична/ прилича на компроматна война от която само ще страдате.

Интересен е и потребителят marinant как се появи изневиделица? Вчера регистриран с едно мнение и то в защита на дистрибутора. И каква е тази голяма горелка на този малък котел дистрибутора ли ти е препоръча или на теб ти е подарък?

И още нещо, г-н Станков, бъдете сигурен че играта с която сте захванали няма да постигнете нищо, и ще Ви кажа защо. Близко до ума е да се сетите че всички дистрибутори се познават помежду си, обменят опит, ходят по семинари. Даже са си фиксирали цените. Така че поговорката Гарван гарвано око не вади важи с пълна сила.


ПС: Абе вие двамата що не вземете да пиете по една ракия и да се разберете като хората?


шоп написа:
DimitarD, стана интересно
да не говориш за така наречените торфени пелети-торф. Руснаците масово ги горят.
Англичаните масово използват брикети от вестници. Имат дори и машинки за направата им.
Днес монтирах над горелката диск (твоя идея) много съм доволен. Благодаря ти

Дали съм адски капризен, дали съм на 60 г., дали съм комсомолец, дали съм от ДСБ, дали някой друг плаща сметката и т.н., са хипотези/въпроси, които нямат никакво значение в случая. Целта ми НИКОГА не е била просто да мрънкам във форума, а да предоставя на други потенциални потребители/читатели като мен, информация, която да им помогне да вземат най-доброто решение при закупуване на съоръженията на ГРЕЙКО и при избора си на дистрибутор. Сега, всеки който се "обърне" за пасивна помощ към този форум (като източник на информация), ще има представа какво да очаква (от продуктите, от обслужването, от реакцията на производител/дистрибутор и т.н.). Възможно е аз да съм единственият клиент с подобни драми, но е факт че ГИ ИМА и може да се случи на всеки клиент. Никой не е застрахован. Ако ГРЕЙКО бяха реагирали своевременно на моята рекламация, нямаше въобще да пиша във форума и да Ви "досаждам". Протакането на отстраняване на дефектите по котела (повече от месец от ГРЕЙКО не предложиха дори концепция как това да се случи), ме провокираха да пиша и тук.
Виждам, че за "НОРБАС" има и много добри отзиви, но това не променя историята - при мен реакцията им беше нелогична (според мен). Да, сигурно по стечение на обстоятелствата се е наложило да вземат непривични и нестандартни решения, но пък така се разбира как се справя с работата си и при екстремални условия (или под стрес). ДА, вероятно е имал много брой пускове в рамките на месец и е нормално да си изнервен и под стрес, ДА - оказа се, че производителят е проспал контрола на окомплектоване и е сложил несъвместим с горелката пепелник, ДА - вратата отзяваше и не можеше да се затвори плътно (и затова виня само ГРЕЙКО), ДА - вратата е провиснала, но вината моя ли е? В идеалния случай всеки би се справил - дори един съфорумец няколко страници по-назад беше написал, че се е справил сам с пуска, без да търси дистрибутора. Дистрибуторът, ако се счита за сериозен, следва да запази доброто качество на обслужване при различни условия, при различни клиенти, при различно позициониране на котел/горелка и т.н. Така че, НЯМАМ НИЩО ЛИЧНО КЪМ "НОРБАС" - ПРОСТО РАЗКАЗАХ КАК ТОЧНО РЕАГИРАХА В МОЯ СЛУЧАЙ.

В предишни хардуерни версии на контролера на НАТУРЕЛА (а и на такива, сложени на горелки закупени три месеца след моята), COM порта е позициониран така, че да НЯМА проблем при включен стандартен RS-232 конектор да се затвори капака. Именно затова си позволих да "обърна внимание" на ГРЕЙКО, че при мен (а много вероятно и при други горелки) платката на контролера е с различна конфигурация и ако считат да изтъкват опцията за връзка с PC като предимство/бенефит, да имат едно наум. Лично аз си реших проблема като поръчах изработка на кабел с нестандартен конектор за връзка през RS-232. Капакът на горелката е затворен, връзката е ОК и си наблюдавам/контролирам котела откъдето си поискам (стига да имам достъп до интернет).

Никакви цели не гоня - както виждате (ако въобще сте прочел), ГРЕЙКО ми предложиха решение, а дали ще го приема и какво ще се разберем е друг въпрос. Темата за мен е приключена, но и заради такива като Вас се налага да влизам в обяснителен режим.
димитар кисиов - специалист
с това предложение грейко ще ядосат много всички конкурентни фирми сега ще има нападки от всякъде

Тема "Пелетни горелки GREYKO BMG и RB" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: