Тинки, всичките дефекти които си описал, са експлоатационни и от старост на материала. Включително и на клапите и дунапрена по парното. Както и известна доза немарливост.
dyaneff написа:Тинки, всичките дефекти които си описал, са експлоатационни и от старост на материала.Ако клапите не бяха с дунапрен, а бяха плътни - нямаше да има проблем. На форд дупки нямат. И топло винаги има. Ако ключалките бяха стомана, а не ЦАМ - нямаше да има проблем. Ако имаше по-дебела ламарина и защита от корозия, нямаше да гният. Ако не беше комбиниран апарат за ръчна и крачна, та ръчната да натяга крачната отзад дори - нямаше да ги има ядове с ръчна. Ако за това да не ти се счупи шибедаха не се разчиташе на една гумичка, нямаше да се чупи.
Ако бяха направили по-добре нещата, нямаше да имат поголовен проблем с колянов вал на дизелите, както и на някои бензини, очевидно. Ако бяха слагали по-хубави кабели, нямаше да се дънят. Ако не бяха идиоти, нямаше да направят Голф4 със скоростна кутия с нитове, които се късат. Ако, ако, ако...
Работата е, че тия коли не са ги правили да издържат по 20 години. Това е проблемът. И като за 20 годишни поддръжката излиза златна и яде душата. За това се взима нещо тъпо, просто и с части бол евтини. Признавам, че някои неща са износване и старост на материала. Някои обаче са ТЪПОТИЯ на конструкторите. За чий ти е да правиш метални клапи, на които да пробиеш големи дупки, които да пълниш с дунапрен. Икономия на матрял? Ми направи ги плътни и няма да има проблем.