DMN написа:Може да се добави LM 317 за да се ограничи зарядното напрежение на 13.6V , така акумулатора може да стои на подзаряд с години.Реших да мина на този вариант с АБ с постоянен под зарят по този начин които си предложил и едно реле с нз контакт и бобина на 220в само не ми стана ясно това захранващо напрежение на изправителния блок които ще държи АБ в под заряд тези 22в койта са на схемата от каде да ги взема.благодаря ти за схематаПрикачен файл:LM317-typical-adjustable-regulator-ckt.png
миро8311 написа:тези 22в койта са на схемата от каде да ги вземаНа схемата е дадено максималното входно постоянно напрежение 28V. На теб ти трябва трансформатор - 230-12V. След като напрежението 12V се изправи от греца и се филтрира от кондензатор например 1000 микрофарада електролитен, ще получиш над 16-17V, които са ти достатъчни за да стабилизираш напрежението на 13.6V. Вместо LM317(който е до 1.5А) може да използваш и LM338, който е до 5А, ако ти трябва по-голям ток - схемата е пак същата. Зависи трансформатора какъв ток ще ти дава и какъв акумулатор ще използваш(Аh). Според зависимост от тока ще трябва и радиатор за LM-а. Това при условие, че се наложи да зареждаш акумулатора, иначе тока на подзаряд е много малък.