Всички имаме коли, нали ?
AAsat - специалист
Колата е Opel Astra F 1997г. Двигателя е ECOTEK 1600 куб. см. - X16XEL.
Коледно ми светна лампата за проверка на двигателя. Диагностиката показа грешка Р0443 - Системата за отвеждане на горивните пари – ел.клапан за отвеждане на газовете, ел.верига. Клапана се вижда на снимката. Премерих съпротивлението на клапана - 35ома - не знам колко трябва да е но ми се струва нормално. На куплунга има напрежение около 13.5V - двигателя е на празен ход и куплунга е откачен. Когато подам повече газ примерно като изкачвам наклон, при около 2500 оборота примерно на 3 скорост лампата изгасва за малко и след това пак светва. По тези измервания ми се струва че ел.веригата е по скоро изправна.
Знае ли някой кога трябва да е отворен клапана и кога трябва да е затворен за да опитам да направя по-реални измервания? Тази грешка ( ако скенера не ме лъже ) само с електрическата верига ли е свързана или може да се индицира и при други обстоятелства? Четох и други неща - примерно в линка по-долу - https://www.drive2.ru/l/3367711/ .
Засега карам колата така ( не съм усетил промяна в работата и ) но ми се иска да оправя нещата. Ако ги оставя така няма как да разбера ако се получи нещо друго.

Прикачен файл

valve.jpg
valve.jpg (68.46 KиБ) Видяна 3094 пъти
Kirilpm - специалист
Преди да се захванеш с ремонта пробвай да изтриеш грешката да закачиш буксата и да размърдаш кабелите,които влизат в буксата.Ако светне отваряш внимателно буксата,отваря се отзад напред с безопасна игла вадиш гумените втулки,които херметизират буксата и според зависи колко кабел имаш или скъсяваш леко кабела и го кримпваш отново в буксата или търсиш друга букса с 5-10см кабел,която да позлваш за удължение.Другия възможен вариант е самия соленоид да е заял,почиства се безпроблемно със спрей за спирачки,не е толкова неразглобяем,колкото изглежда.
AAsat - специалист
Грешката я изтривам но се появява веднага пак.
На картинката е част от ел. схема. Въпросния клапан е Y5 ( ако не бъркам). Измерването на напрежението, което правих не е било особено коректно. При откачен куплунг наистина е около 13.5V, но когато куплунга е на мястото си ,напрежението върху клапана е 0V ( на двата му края спрямо "-" на акумулатора е 13.5V). Това предполага евнтуално лоша връзка на кабела от т.А на клапана до т.22 на управляващия блок. Връзката ще я търся утре. Мисля също да направя диагностика с по-добър уред ( досега включвах самоделка OPEL SCANNER - отчита номера на грешката но я дава като неизвестна грешка - може и да се бърка нещо). Мисля да изведа кабел от клапана в купето и да меря какво става в движение - както писах понякога лампата за авария угасва. Въпроса кога трябва да се включва по принцип клапана също си стои ( а и дали не се управлява с някакви импулси).
Относно почистването на клапана - при всяко положение би трябвало да повлияе положително на работата, но ако съобщението за грешка касае само електроческата верига, не би трябвало задръстения клапан да доведе такава грешка ( поне така мисля).
Утре - вдругиден ще гледам да намеря време за тези занимания - всякакви мнения и съвети са добре дошли.

Прикачен файл

sch.JPG
sch.JPG (40.24 KиБ) Видяна 3016 пъти
Kirilpm - специалист
Не разчитай толкова много на превода на грешките,не е толкова точна наука,по-скоро е за да те насочи към проблема.А колкото до кабела пробвай с OP COM мисля че ще си по-доволен.
ivanovbg - майстор
Ако на 22 краче на компа имаш връзка с клапана се ориентирай към комп. Често срещано е и е най вероятно. Компа се отваря и ремонтира по принцип. Грешката не е фатална и може да се кара така без забележки.
:partyman:
AAsat - специалист
Има някакво развитие по въпроса. Ходих при познат, който се занимава с подобни проблеми по автомобилите. Той има ОР СОМ. Адаптера показа същата грешка. В софтуера има опция тест на клапана, като той може да се включва и изключва. Сложихме пробна лампа на мястото на клапана. Оказа се че тя светва като се подаде команда за включване на клапана и угасва като се подаде команда за изключване. Съпротивлението на клапана трябва да е 30 - 40 ома ( при мене е 35). Сложих съпротивление 33 ома директно на куплунга - като се запали колата алармата продължава да свети и се записва същата грешка.
Клапана според техника би трябвало да се управлява с някакъв ШИМ, а като се включи пробна лампа на мястото на клапана и се запали двигателя, няма и помен от опит за светване на лампата. Поведението на системата е наистина странно - при команда от софтуера за диагностика (колата е на контакт, без да е запалена) се получава напрежение върху клапана, а при запален автомобил няма напрежение. Като че ли се очертава странен проблем в компютъра.

Тема "Opel Astra - грешка P0443" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: