Най - вълнуващия въпрос зимно време.
LazarGanev - "Велик майстор"
bobi65 написа:
LazarGanev написа:
За какво служи дебитомера на въздух?
Ако въпроса ти е по принцип .." за измерване на количеството въздух " в зависимост от температурата му... а от тук 23.1 процента от теглото му е кислорода... от там пък се ориентирам къде е стереометричното число за изгарянето на килограм гориво... а то ва число е различно както за пелети от различни материали така дори между различни палета от една и съща доставка...
Колега, отношението на гориво към въздух се нарича стехиометрично число, а не стереометрично. Не разбрах защо намесваш процента на кислорода, ти сам ли ще пресмяташ нужното количество кислород на входа на горелката? Нали имаш уред, който мери излишъка на кислород в димните газове?
Той има уред,но уреда не контролира,а само наблюдава.Според показанията ламбда и маса въздух,процент кислород,според температурата,прави настройките .За сега контрола е неговата намеса. След дебитомера,предполагам ще направи и контрола.
6osi6 - майстор
bobi65 написа:
при 60 м3 на час на колко киловата се равнява?
bobi, какво е теглото на горивото, което изгаряш за един час със 60 кубика въздух?
s_s1 - специалист
Една статистика не е за моята къща, а на приятел:
еднофамилна къща на 1 етаж, отопляема площ около 190 кв.м., обем около 515 м3.
Котел и горелка бисолид комби от 19.01 с монтиран топломер.
За 5 денонощия топломера е отчел 2,58 мвч
Изгорени са 580 кг пелети от дървесина.
s_s1 написа:
Една статистика не е за моята къща, а на приятел:
еднофамилна къща на 1 етаж, отопляема площ около 190 кв.м., обем около 515 м3.
Котел и горелка бисолид комби от 19.01 с монтиран топломер.
За 5 денонощия топломера е отчел 2,58 мвч
Изгорени са 580 кг пелети от дървесина.
Ако няма изолация или не е било отоплено преди това,нормално.
6osi6 - майстор
bobi65 написа:
примерно едното пале е правено при по лоши метрологични условия от другото и има вероятно повече влага и изисква различно количество кислород от другото...което е по изпечено и по твърдо... и вероятно е произведено на следващият ден..
Различното горене не е от различните условия при пакетиране или предварителното сушене на материала за пелетите.

Можеш да настройваш до десетки грамове количеството на въздуха, но количеството на пелетите остава обемно условно, а не в грамове, при това в много широки граници. Затова се поставят въртящи контейнери - един или два, които също мерят обемно условно, но по-точно от това, което избутва шнекът от контейнера, или от онова, което му се пуска по гофрираната тръба.

Прикачен файл

HSV.jpg
HSV.jpg (23.32 KиБ) Видяна 1858 пъти

Прикачен файл

pelletkessel.jpg
6osi6 написа:
bobi65 написа:
примерно едното пале е правено при по лоши метрологични условия от другото и има вероятно повече влага и изисква различно количество кислород от другото...което е по изпечено и по твърдо... и вероятно е произведено на следващият ден..
Различното горене не е от различните условия при пакетиране или предварителното сушене на материала за пелетите.

Можеш да настройваш до десетки грамове количеството на въздуха, но количеството на пелетите остава обемно условно, а не в грамове, при това в много широки граници. Затова се поставят въртящи контейнери - един или два, които също мерят обемно условно, но по-точно от това, което избутва шнекът от контейнера, или от онова, което му се пуска по гофрираната тръба.
Не е все едно да заредиш 95, 98, 100 или рейсинг гориво.
Естествено,трябва да създадеш условия да го изгориш.
Опитай да мислиш като него иначе си почти загубил! Опитай да разбереш какво казва,въпреки своята логика,която също може да е вярна!
6osi6 написа:
bobi65 написа:
при 60 м3 на час на колко киловата се равнява?
bobi, какво е теглото на горивото, което изгаряш за един час със 60 кубика въздух?
Цитираш обема на въздуха, а питаш за теглото на горивото.
Кажи при този обем на въздуха, колко е теглото и тогава може да се говори за тегло на гориво. Освен това и температурна корекция трябва,но това вече е за хилядни от секундата-вата.
s_s1 - специалист
Трифон П.Трифонов написа:
s_s1 написа:
Една статистика не е за моята къща, а на приятел:
еднофамилна къща на 1 етаж, отопляема площ около 190 кв.м., обем около 515 м3.
Котел и горелка бисолид комби от 19.01 с монтиран топломер.
За 5 денонощия топломера е отчел 2,58 мвч
Изгорени са 580 кг пелети от дървесина.
Ако няма изолация или не е било отоплено преди това,нормално.
Това е втора зима. Изолацията е отвън 10 см сив стиропор, отвътре 10 см вата и гипскартон по стените, тавана, плочата не е изолирана отгоре.
6osi6 - майстор
За неговата система не казва нищо ново. Той вече има контрол по ламбда, така че, още едно мерене на кубатура на подавания въздух е излишно. В автомобила данните на лабдата и МАП сензора се обработват от компютъра който подава данни за количеството на горивото и въздуха - степента отваряне на дроселната клапа и геометрията на турбината. Тук какво се управлява? Нищо. Данните са само информативни, могат да се използват за ръчна настройка със същата тежест и точност като тези от ламбда сондата, като тя е водеща, и да се калибрират по нея.

Тема "Разход на пелети!" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: