Най - вълнуващия въпрос зимно време.
s_s1 написа:
Трифон П.Трифонов написа:
s_s1 написа:
Една статистика не е за моята къща, а на приятел:
еднофамилна къща на 1 етаж, отопляема площ около 190 кв.м., обем около 515 м3.
Котел и горелка бисолид комби от 19.01 с монтиран топломер.
За 5 денонощия топломера е отчел 2,58 мвч
Изгорени са 580 кг пелети от дървесина.
Ако няма изолация или не е било отоплено преди това,нормално.
Това е втора зима. Изолацията е отвън 10 см сив стиропор, отвътре 10 см вата и гипскартон по стените, тавана, плочата не е изолирана отгоре.
Втора зима,добра изолация на стените, а плочата? Ок. 30 процента топлина се губи през тавана.
Svezar - специалист
s_s1 написа:
Това е втора зима. Изолацията е отвън 10 см сив стиропор, отвътре 10 см вата и гипскартон по стените, тавана, плочата не е изолирана отгоре.
Написано е така че не се разбира дали и на тавана има вата? Ако няма е ясно къде отива топлото /на покрива е пълно с гълъби да се топлят/,но ако има този разход е необяснимо висок ! И ще е добре обсъждането на системата на bobi65 да го подкарате на лични ,че ако някой външен прочете темата ще реши ,че за да се топлиш на пелети трябва да си минимум ракетен инженер :-D
LazarGanev - "Велик майстор"
6osi6 написа:
За неговата система не казва нищо ново. Той вече има контрол по ламбда, така че, още едно мерене на кубатура на подавания въздух е излишно. В автомобила данните на лабдата и МАП сензора се обработват от компютъра който подава данни за количеството на горивото и въздуха - степента отваряне на дроселната клапа и геометрията на турбината. Тук какво се управлява? Нищо. Данните са само информативни, могат да се използват за ръчна настройка със същата тежест и точност като тези от ламбда сондата, като тя е водеща, и да се калибрират по нея.
Нещо такова си мислех и аз. Но пък от друга страна повечко шаренийки, графики, дисплейчета, лампички и фрази ... е, понякога всяват респект :wink:
bobi65 - специалист
6osi6 написа:
За неговата система не казва нищо ново. Той вече има контрол по ламбда, така че, още едно мерене на кубатура на подавания въздух е излишно. В автомобила данните на лабдата и МАП сензора се обработват от компютъра който подава данни за количеството на горивото и въздуха - степента отваряне на дроселната клапа и геометрията на турбината. Тук какво се управлява? Нищо. Данните са само информативни, могат да се използват за ръчна настройка със същата тежест и точност като тези от ламбда сондата, като тя е водеща, и да се калибрират по нея.
6osi6.... за сега си прав... едно наблюдение в повече... но кеф цена няма...тръгвам в тази посока и ще се опитам да до-развия нещата в стрил управление.
Към момента обаче дебитомера ми показа как губя енергия и то не малко по време когато горелката не работи....
19 кубика в час ми изсмуква тягата на комина през горелката .. и това е въздух който охлажда котела когато е спрян от стайният термостат.. ( чак ме яд че досега не съм се усетил за този момент)
Затова още вчера купих и сложих една перчата клапа... когато няма вакум от горелката да е затворена...
Тази добавка обаче доведе до друг проблем... намаля дебитът на въздуха който вентилаторът успява да достави за предишните ми настройки на мощността...
така че временно намалих мощноста на 25 кв... или 5.3 кг на час... така че така ти и отговарям на въпроса 60 м3 са ми за 25 кв.

просто за да се върна на старата си мощност трябва да взема нова перчата клапа 120 мм..... и два прехода към 100мм... защото сегашната е 100 мм външно но ефективно е 80 мм
шоп - майстор
В една друга тема ( виадрус на пелети ) споменах колко м3 затоплен котелен въздух заминава през комина от клапата за стабилизиране на въздуха и ще нейното място не е там или се връзва по специален начин:-)

От досегачният ми опит, базиран не толкова на замерване, а на логика и усет мисля, че старт стоп работа на система с буфер е най-добдрото нещо.
LazarGanev - "Велик майстор"
шоп написа:
От досегачният ми опит, базиран не толкова на замерване, а на логика и усет мисля, че старт стоп работа на система с буфер е най-добдрото нещо.
Да де, ама без буфер?
andy_forresite - майстор
Като изключа скъпотията и сложнотията около буферния съд, последният има никак не лоши загуби.
Горелката не трябва да спира да цикли. Спре ли, значи не е студено и може ибез нея. Все едно да се кача в турбо S и да му закача ремаркето щото много върви, а аз искам по-плавно да тръгва и спира.
Една пелетна система иска ли буферен съд значи нещо не неред.
LazarGanev - "Велик майстор"
Опитът си е опит
s_s1 - специалист
Някой замислял ли се е освен разхода на пелети колко ел. енергия се хаби за управление, помпи, вентилатори, запалка?

Инсталацията на този мой приятел, за която писах, че за 5 дена е изгорил 580 кг. пелети. не е работила 3 дни, защото не е имал електрозахранване. Като го попитах защо не си е купил ЮПС за помпата се оказа, че системата му има 4 бр. помпи и то не от най-малките.

В къщата на друг мой приятел, който също е с подово отопление, но с камина с водна риза се захранваше със 700 вата /китайски/ двутактов генератор, който освен помпата, радио и 2 светодиодни лампи друг товар не носеше.
Та се замислих за това колко "ток се навърта" покрай "евтиното" отопление на пелети.
kalin72 - майстор
Котела ми е на дърва засега, но имам Ладомат с помпа Вило, предполагам 60 вата, помпа за радиаторите, Алфа2, върви на 22 вата, помпа за бойлера, Грундфос от старите, 45 вата. Имам задвижка на трипътния, имам и управление, предполагам не повече от 10 вата. Общо около 130 вата, работи 24 часа грубо казано, 3 киловата, или около 90 киловата месечно.
Имам 200 ватов UPS, и се чудя дали ще успее да поддържа и Грейко-то :)

Тема "Разход на пелети!" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: