• 1
  • 2
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Stefan2000 - специалист
Здравейте оберфрезата е от малките 500W Х52Е
Проблема е "класически". :|
Започна да хвърля искри от статора, загуби мощност, и върти бавно и хърхори.
Причината поне за сега, не откривам да е механическа.
Двете половини на статора ми дават еднакво съпротивление от 4,5 ома.
На ротора м-у 2 съседни ламели на колектора дава около 1 ом. Не открих прекъсвания.
Няма видимо потъмняване на намотки.
Къде ли е заровено кучето? :?
И би ли могло да е от електроника?
shadow__01 - майстор
Едва ли е от електрониката. Шунтирай я и пусни двигателя без нея ако толкова те съмнява.
Според мен ротора си е заминал. Не е задължително да има видимо потъмняване на намотки за да изгорял един ротор. Предполагам четките са наред и допират добре колектора.
Stefan2000 - специалист
Точно шунтирането на електрониката не ми е много ясно как да направя, тъй като от нея излиза разклоняването за двете половини на статора, А и излиза една отделна жица, с прозрачна изолация, която за сега не виждам къде отива. Но както и да е.
При този дефект, четките са започнали малко да се саморазрушават откъм едното си ръбче. Колектора е започнал да почернява там където трият.

В началото писах че проблема е калсически, защото ми се случва не за първи път, на разни двигатели. Най-вече на вакуми на прахосмукачки. Но съм имал случай и със ходов мотор за който нямах резервен, на който сменявах четки, слагах медни и беше все тая.
В общия случай, смяната на четки никога не ми е помагала.
shadow__01 - майстор
Качи една снимка да видим каква е тази платка. Вероятно е регулатор на обороти, но как е изпълнен???
Stefan2000 - специалист
Нищо не се вижда.
Платката е занитена към малък корпус, и съществените части са скрити.
Виждат се само пистите, и по тях има едва няколко SMD детайла, но и един микрочип с 14 крака, но без никакво означение, или ако е имал, тое лакирано и не се вижда.

Прикачен файл

P1080783.JPG
Kirilpm - специалист
Не мога да съдя само по снимката но ми се струва че е влязло нещо между ротора и стартора(забележи задния край на ротора откъм колектора) и това е довело до смрътта на машинката.Работата отива към нов ротор,за повечето машинки на спарки не са много скъпи.
Stefan2000 - специалист
Да,виждам драскотините.
Изведнъж загуби мощност.
Също така, по откритите жички на ротора, има следи от ударчета.
Явно ще се отива към ротор.
Но пуснах питането, главно с цел, как се диагностицира подобна повреда? Защото явно се среща често.
По метода на изключването, със замяна на части, ясно. Когато ги има налични е лесно.
С мерене става ли? Особено за ротора, съпротивленията са много малки. Какво би трябвало да показава? Как постъпват в сервизите?
lov - майстор
Остави електрониката на мира щом прави кръгов огън. От снимката което се вижда почти на 100% мога да кажа заминал ротор с намотка на късо. А признаците по които съдя е триене на котвата в пакета. От там прегряване и и белята готова.
А причината е разбит заден лагер или заминал гумен маншон но от снимката не се вижда добре. Но по вероятно е лагерчето да е заминало. А и смяната на двете едновременно е задължителна. маншона и лагерчето струват 2 лева.
И не си играй да го пускаш така отново защото ще се разхвърчат и ламелите на колектора и ако си решил да минеш с пренавиване ще трябва и той да се сменя.
Диагностицирането ако искаш напълно сигурен става на специален стенд. като може да се проверят и намотките на статора за междувитково но там такъв дефект се случва много рядко.
shadow__01 - майстор
Stefan2000 написа:
С мерене става ли? Какво би трябвало да показава? Как постъпват в сервизите?
Виж тази тема viewtopic.php?t=28441
Имаше един видеоклип, не мога да го намеря. За сервизите не знам. Вероятно направо сменят с нов.
Stefan2000 - специалист
Тъй, каквото не мога да направя, не мога. Не ми е работа да пренавивам ротори.
Занесох го за мостра да купувам нов. Обикновенно ходя на магазинчето на бул. "Патриарх Евтимий", с-у църквата Св. Георги.
Там се оказа и че сервизират. Премериха го и бяха категорични че е окъсил.
Интерсното е обаче, че започнаха да ме убеждават да ми го пренавият, и сменят колектора.
Оригинални уж вече се намирали трудно, те работели професионално, с качествени материали, и т.н.
Успяха да ме убедят след като ми казаха, че имали и баланс машина. Ха дано!
Цената ще е 25 лв.
  • 1
  • 2

Тема "Проблем с оберфреза Спарки-Елтос" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: