Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
redaktor - помощник
Ситуация:

Вследствие многомесечни престои в гараж сменям по-често от обикновено акумулатора на колата си /е, техникът го сменя де :) /

Този път, тъй като е само 2–годишен акумулатора, реших да го заредя.

Взех зарядно БОШ –устройство и го включих.

Измервателния уред на зарядното показва скала от 0 до 6 , като при 6 акумулаторът е съвсем празен, а някъде между 0 и 1 има маркировка, при която зареждането следва да се прекъсне.

Е, при мене се спря стрелката между 2 и 1 и не мръдна оттам няколко часа, след което разбира се изключих устройството.

Как да разбирам тази резултат ? Дали акумулаторът е все пак за смяна ?
DundyTheCroc - майстор
Много би помогнал точния модел на зарядното, така можем само да гадаем какво значи индикацията и дали е автоматично.
moimoimoi - майстор
вероятно е ампермер с скала от 0 до 6 ампера
съответно разреден акумулатор черпи повече ток - 6 ампера
а когато е зареден тока спада на 1-2 ампера според размера на акумулатора
така че според мен ако пали нормално колата значи акумулатора е ок
toolegittoquit - майстор
Удари няколко снимчици на зарядното, включително и табелката му с модела и марката. Принципно всички нови зарядни са достатъчно културни когато акумулаторът се зареди, сами да прекратяват заряда - с автоматика.
Другото е - няма нищо сложно в смяната на акумулатора. Един гаечен ключ да се развият болтовете на клемите, измушват се клемите нагоре и се вади акумулатора. Най-големият проблем е, че си тежи. Примерно едни 15кг.
Neno Er - специалист
Може да кажеш колко амперчаса е акумулатора?
Зарядният ток трябва да е 1/10 от капацитета му.
kolev_k - специалист
Мери напрежението на клемите на акуто.Когато стигне 14.4V,значи е готов.Като откачиш зарядното ще ти покаже около 13V.Провери нивото на електролита-1 см над плочите да е.Провери гъстотата(концентрацията)на електролита трябва да е 1,2-1,3.Ако дълго време е стоял с ниско ниво на електролита(т.е.открити плочи)те сулфатизират и се намалява капацитета и живота на акуто.
Andri01 - майстор
Жената казва "е,техника го сменя",значи хабер си няма от ел.измервания,измерване на гъстота ит.н. какви прибори,волтажи ,ампери? Ако пали-значи е в ред. Тръгва и кара / по възможност извън града/ 1 час и АБ е готова! А иначе,като стои в гаража колата ,добре е през 2-3 дена да я пали по за 20-на минути и така ще се подържа АБ!!
Hoвoceлckи - майстор
Е да я пали, ама то сигурно няма кой :? Принципно има техника можеща да върши работа в такива случаи :idea:

Госпожо(или "-це"?), като ни пуснете мухата, минете да ни видите поне как сме :-D Виждате ли що пасианси са изредили хората за да ви помогнат :wink:
Да кажа и аз какво ми се показа: зарядното е от евтините, няма автоматика и зарежда с около 4 ампера. Дамата няма измервателни уреди. Не й тежи физическата смяна на акумулатора, а финансовата. Отворена е за съвети, но не е знаела, че трябва да ни каже точните параметри на техниката. Но ... следващия път ще го направи :)
shotik - майстор
Акумулатор, който не се ползва постоянно /както е в случая/ ,трябва поне на един месец да се прави зареждане.
При невъзможност, се ползва /има на пазара/ зарядно , което може да поддържа акумулатора в такова пасивно положение.

Ето един пример на такова, аз имам подобно и го ползвам за зареждане

http://www.avto.bim.bg/Elektronno-pulso ... 48546.html

С такова ,на режим ''снежинка'' може да поддържа дълго време акумулатори.
redaktor - помощник
Благодаря, господа,

ще събера техническите параметри и ще ги публикувам.

Ще се намери измервателен уред и съм наясно как се мерят токове, напрежения и съпротивления.

Просто досега съм нямала време да се занимавам и не съм пипвала акумулатори.

За съжаление това с "припалването" всеки месец няма как да го организирам защото отсъствувам от града дълго – и винаги между 3 и 5 месеца. Колата си седи в гаража и чака, обаче акумулаторът явно не ще.

Мислех си – ако можех преди заминаване да го разредя НАПЪЛНО и после след пристигане да го заредя напълно - дали би престанал да ми прави проблеми и би се удължило времето му на живот ?
И ако това ще върши работа - как да стане пълното разреждане на практика?

Тема "Зареждане на акумулатор за кола" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: