Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
8180 - майстор
Колега,
В някакъв несъществуващ сценарий се вкарваш - хиляди коли стоят по къщите в същото състояние и респ. се купуват и регистрират.
По личен спомен (да ме допълнят Колегите, ако изпускам нещо):
1. Пазарлък и договаряне на колата. Тук има недискутирана подробност - Екотакса, която не е малка. Не знам защо, но някои коли я имат.
2. Офис на застраховател за официална оценка (май застрахователна стойност се води) - такса.
3. Заедно с Продавача при нотариус за договор и плащане. Може да се договори някакво капаро и доплащане след регистрацията (за сигурност и доп. разходи по нередности, но не съм чувал някой да го прави) - такса, според 2 х2,5%.
4. Репатрак в КАТ.
5. Пред Софийския има застрахователи - Гражданска без Рег.№.
6. Там някъде беше Екотаксата - не помня в КАТ или отвън.
7. Заявление със всичките документи - такса.
8. Минаваш на каналите - сверка и начален Техн. прглед.
9. Номера и документи - такса.
10. Връщаш се на Гражданската да впишат номерата. За Екото - не помня, май не.
11. Тръгваш си с номера, голям/малък талон, ГО и преглед.
12. След няколко дни регистрацията е съобщена електронно в Общината по твой адрес и можеш да я Декларираш и платиш Данък МПС. Все пак си носи бумагите.

Нататък - масла, ремъци, филтри и т.н.
Ако си уцелил - се радваш, но жена и кола са на късмет по принцип. :)
solar_entusiast - специалист
Понеже съм вкарвал автомобил от Германия.
По спомени договора за покупко продажба беше просто една хартийка разпечатана на обикновен принтер и нямаше никакви печати по него.
Та ако толкова ви притеснява разпечатайте си нов договор на немски с нови дати и сте ОК.
Иначе КАТ принципно не правят проблем и презумцията е, че като се вземе автомобила човек до две седмици може и да не се е прибрал в БГ.
Отделно знам хора закупили автомобил от Германия, карали го из ЕС около 2 години, а след това регистрирали го в БГ без проблеми.
Ако го вземате с договор от БГ търговец двете седмици си важат.
tysonlkr - специалист
Аз като си взех моята кола продавачът ми даде готов договор с имената на бившия собственик в който не беше попълнена датата и името на купувача. Попълни моето име и с този договор регистрирах в кат :wink:
nikolovvd - майстор
Може да напиша и някой глупости, но ще моля да ме извините!
Преди време вносителите на коли II-ра ръка, т.нар. нов внос бяха длъжни в някакъв срок да регистрират внесените коли.
За мен е по-добре колата да си я регистрира този, който я внася, защото ако се окаже, че колата е обявена за крадена или нещо по номера на купето не е както трябва - пренабити номера, то вносителя ще си понесе последствията. В противния случай хем оставаш без няколко пачки пари, хем се разправяш с правосъдната система.
До колкото разбрах вече има връзка между базата данни на КАТ и общината, така че след регистрацията в КАТ отпадало ходенето до общината за деклариране на автомобила.
По-нататък може да разпитам за подробности, но в този студ не ми се ходи на вън.
Avas_co - майстор
Това с ходенето до данъчното вече го няма.
Май от средата на миналата година, вече уж системите им си говорили.
Мен си ме наградиха, като ходих да си плащам данъка, че моята трябваше да я заявя малко преди да заработи тая система и аз като чух за тая благина реших, че и аз няма нужда да се занимавам, ма нали знаете, че на държавната администрация най-им е кеф да награждават за такива работи.
Платих си като пич, сега знам, че се опитах да се правя на хитър, ма винаги много съм се дразнил от това едната глава на ламята, да не знае какво върши другата и веднага фрас - глобичка, понякога съм си мислел, че тия "държавни служители" смятат, че ние си нямаме друга работа освен да висим по опашки.
А, за висенето по гишетата на кат, е няма такава глупост, при положение че в днешно време всичко може да се случи за десет минути, докато си пия кафето пред компа.
Ходих до кат, точно около драмата с номерата, е честно няма такава кретения.
profesionalist_wood - майстор
А как се процедира ако си внеса превозни средства от Турция и Украйна? По-трудно ли се регистрират ако ги няма тези марки в ЕС пазара а се продават извън ЕС :?
nikolovvd - майстор
Може да ти се наложи да платиш мито, защото я внасяш извън ЕС. Все пак прочети закона за митниците.
profesionalist_wood - майстор
Защото ако купя превозно средство за 8000 лв чисто ново от магазина в Украйна,поне колко ще ми е митото на око като го домъкна в БГ?
TACHO - специалист
nikolovvd написа:
Може да ти се наложи да платиш мито, защото я внасяш извън ЕС. Все пак прочети закона за митниците.
Плаща се мито + ДДС.
nikolovvd - майстор
Не знам дали не се плащаше и акциз, ако мощността е над определени граници.

Тема "Срок за регистрация в КАТ на новопридобит автомобил" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: