• 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10
Водни помпи, хидровори, ВИК, канали зация и др.
Andri01 - майстор
mar80 написа:
Какво представлява това механично челно?
Това е вид уплътнение на вала-предотвратява проникването на вода към ел.двигателя и същевременно предава въртенето на вала му към помпата. Пружина и т.н."коксов" лагер.
krasi92 - майстор
Този салник може да се скапе само ако работи на сухо.
nikolson - майстор
Почвам да се чувствам понякога като идиот да качвам едни и същи линкове. Цената на полиетиленова тръба 1" е около лев за метър, на смукателен маркуч 1" е грубо 1.50-2.00лв/м. Ако е за 1.50 л.м (поне така разбрах), колко е това спестяване, при положение, че този модел хидрофор по памет е над 300 лева?
mar80 - специалист
Не е толкова в спестяването. Както съм писал имам две колена. Не мисля, че е проблем с полиетиленов маркуч, стига да е качествен. На тоя смукателен маркуч фитингите със скоби ли се хващат? Ако проблема е от челното уплътнение има ли опастност да е проникнала вода в мотора?
Andri01 - майстор
До колкото разбрах,помпата не е работила на сухо,а само с намален дебит. В противен случай уплътнението е евентуално скапано и може да влезе вода към намотките. А дали е механично,или набивки/ тефлон/ ,ще се види след отваряне.
koveslav - майстор
Би трябвало да има разстояние между мотора и охлюва на самата помпа.Ако е виновно въпросното уплътнение ще капе от там.Смукателния маркуч пропуска въздух от още някъде.Помпата е самозасмукваща и успява да изхвърля периодично въздуха сама,но дебита и налягането и падат.Първо бих сменил маркуча,може би всичко друго ще си е наред.
hidrazin - майстор
Всичките тези помпи на wilo са с челни уплътнения. Има разстояние между челното уплътнение и лагера.
Отдолу има отвор където да капе евентуално пропусната вода от челното уплътнение.
Уплътненията за помпи модели 202 и 203 са едни и същи и са под артикул номер 4084613.
Тук на 2-ра страница се вижда разреза на помпата. Челното уплътнение е с означение 8.1
HWJ-202-EM
Резервното изглежда така:
Прикачен файл:
999.jpg
999.jpg (77.26 KиБ) Видяна 1136 пъти
Но и мен много ме съмнява да е то. Както каза koveslav вероятно смуче въздух още от някъде.
Най-вероятното място са двете колена. Тези бързи връзки за полиетиленовите тръби не се държат никак добре при вакуум.
Винаги съм ги избягвал и мразел в смукателната страна на помпите.
:partyman:
mar80 - специалист
Говорих пак с баща ми и ми каза, че помпата е била прокапала на връзката към пресостата и когато я видял при аварията разшерителния съд е бил топъл. Това ме навежда на мисълта, че пресостата не е изключил и водата от там е прегряла и така се е спукал и маркуча (спуканото е веднага преди фитинга за помпата). Ако е така ще трябва да сменям всичко гумено и пластмасово в турбината.
hidrazin - майстор
Е ами още на първа страница ти казах да си сложиш електронен пресотат.
Механичните за разлика от електронните нямат защита от работа на "сухо".
Електронния щеше да ти изключи помпата след 10-15 секунди.
Виждал съм помпа wilo като твоята работила на сухо една вечер (засмукала въздух от точно такава бърза връзка) - турбини нанайси.
:partyman:
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10

Тема "Максимално работно налягане на хидрофор Wilo." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: