• 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 60
Всички имаме коли, нали ?
kartechar - специалист
infomar написа:

Класациите са толкова противоположни, че имам чувството, че някой си ги поръчва :?
Това е абсолютно сигурно. За да се абстрахираме от нагласени проучвания и класации, нека погледнем към продажбите. От пускането на модела на пазара до сега в света са продадени над 42 милиона Тойота Корола във всичките и модификации. За да се купува, се предполага, че моделът се е доказал във времето. Затова в предишен мой пост съм препоръчал този автомобил (Е 12), който все още е съхранил положителните качества на легендарния модел, въпреки че е сравнително ново производство с доста електроника. Аз лично предпочитам автомобилът ми да е прост като бордюр и електрониката му да се изчерпва с дисплея на часовника, но такива нови вече, уви, няма :cry: .
stoianov_n - специалист
nikolov333 написа:
По-добре слушай неспециалистите, че майсторите гледат на колите като доктор на пациент.. :-D
:?
Кои неспециалисти, тия които целият им опит е от една или две коли, купени нов внос.....или такива като Тинки.....
Щото и той е неспециалист и вече има доста опит с колите.. :lol:
Абе вие сте доста неблагодарни хора.Нали не мислите, че майсторите които влизат тук, ще искат да ви преметнат или да спечелят от вас... :? И вместо да ги използвате за съвети, вие ги плюете....
Абе с две думи, БЪЛГАРСКА РАБОТА..... :finga: :finga:
nikolov333 - майстор
Имам предвид хората, които си карат колите без да им се налага да ходят много често по майстори.. :idea:
П.П.А след като си тука да помагаш, защо не кажеш, колко струва тая смяна на съединител на Тойотите, дето толкова ни плашиш с нея?
pipilica - майстор
Бе ти мани колко струва смяната гледай да не е двумасов че тогава смяната ще ти е бял кахър.
Бе я си намери някой стар мерджан 124 само да не е много ръждясал и се вози на воля. Мани ги тия новите таралясници дето половината кола е консуматив. Намери си кола най-много до към 2003-4 и да няма ръжда, ще изкара още толко ако се поддържа съвестно.
stoianov_n - специалист
nikolov333 написа:
Имам предвид хората, които си карат колите без да им се налага да ходят много често по майстори.. :idea:
П.П.А след като си тука да помагаш, защо не кажеш, колко струва тая смяна на съединител на Тойотите, дето толкова ни плашиш с нея?
Ем да де, той Тинки, не ходи често по майстори...значи според теб, той може да даде съвет, каква кола да си купи човека.... :-D
Мога да разкажа една история- мой приятел преди години си купи пасат 3, с двигател 1.6 101 коня, въпреки моите съвети....
Ем за 1 година, половината му мина в ремонти.Накрая му смени всичко, писна му и я продаде на друг наш приятел.Той я кара няколко години без да смени нищо....даже и маслото....Една вечер сме седнали на маса, и единия/стария собственик/ вика от пасат по голям боклук няма, а другия /новия собственик/ вика-"Ти луд ли си бе, тва е най здравата кола"...... :lol: :lol:
Та, един съвет от мен, НИКОГА не слушайте човек, който само кара..... :wink:

Аз се регистрирах във форума с намерението да помагам, но като видях отношението на някои към майсторите.....вече влизам, за да гледам сеир, или да направя такъв..... :finga: :finga:

Колкото до частите за тойота...смяна съединител....2000 лева/части +труд/...само ако майстора е на кеф... :finga:
nikolov333 - майстор
Ясно..то и на моя автоматик си е толкова смяната на турбината..а Тойотите на колко сменят съединители ? Последно един таксиметров шофьор с Хюндай Соната се похвали, че сменил съединител на 350000+км.. И ми даде телефоните на един майстор дето бил на кеф винаги.. :idea: :lol:
p.v.x - майстор
stoianov_n написа:
Аз се регистрирах във форума с намерението да помагам, но като видях отношението на някои към майсторите.....вече влизам, за да гледам сеир, или да направя такъв..... :finga: :finga:
stoianov_n да не вземеш да изчезнеш и ти брей...сакън.Който приема съвет приема.Който не приема , ще има нови теми , и те така до пенсия. Ще си цъкаме(чатиме) на воля. :-D :lol: :lol:
stoianov_n - специалист
p.v.x написа:
stoianov_n да не вземеш да изчезнеш и ти брей...сакън.Който приема съвет приема.Който не приема , ще има нови теми , и те така до пенсия. Ще си цъкаме(чатиме) на воля. :-D :lol: :lol:
Аз не...свикнал съм са такива работи, български де... :-D Пък и много се забавлявам как разни гражданчета с нови коли, ръсят акъл, кое и как...е добро....пък сигурно не знаят как се сменя маслото.. :lol:
Яд ме е само за колегите, които се отказаха....

пп.Пък и не мога да си легна, без да съм прочел лично от Тинки..... :-D
nikolov333 - майстор
За 30 години съм карал към 15 различни коли и нови и нов внос от Q7 до Лада 1500 и твърдя, че нито една от тях не е влизала в сервиз със серьозна авария... От всички тях най ме кефят две Тойоти и една Корса и трите бензинови.. Повечето проблеми, които са имали са в следствие на амортизация, калпави резервни части и пишман майстори...та затова твърдя, че майсторите не са толкова важни в случая. Важното е модела да няма общо известни слабости и да му харесва да се вози в нея. :partyman:
fearlessss8 - специалист
infomar написа:
След пенсионирането реших да закупя една количка с която да изкарам следващите 10-15 години, ако Господ ми даде толкова живот.... щото ако гледам статистиката, може и да бъде на половината от този срок.
Гледам, чета по форумите и тотално се травматизирах от написаното. Оставам с впечатление, че всички коли от автокъщите са манипулирани в километрите, напудрени... 80% с пробег 100000 - 130000... всички катонови... супер... :? и т.н.т., а тези предлагани от частни лица/регистрирани, се продават защото...... казват....., че имат констатирани дефекти и искат да се отърват от тях.

Така или иначе, коли у нас се продават и купуват и както казва комшията - кола и жена са на късмет.

На кратко - като за пенсионер, ми трябва кола с мощност до 100 к.с. за да има нисък данък, (макс. 120к.с.) може да няма много екстри, но да има евтина поддръжка. Като километри едва ли ще изминавам повече от 300-500 месечно, така, че след закупуването и ще има общ очакван пробег около 40-60 000 км.... живот и здраве.
Не искам да е дизел, защото чувам, че имали скъпи части при евентуален ремонт, та трябва да е бензин... за газово устройство едва ли има смисъл при тези малки километри.


Пенсионерите не обичат малките и тесни коли, искат да си опънат краката и да не се свиват на седалките.. Да могат да натоварят 5-6 щайги с домати, грозде или праскови, за да ги занесат на "децата", които вече гледат внуци...

Основни изисквания:
Двигател - до 100 к.с; макс. 120 к.с.
Километри - под 100 000 - 120 000;
Цена - до 8000 - 8500 лева;
Двигател - бензин;
Купе - хечбег;
Скоростна кутия - ръчна;
Цвят - без значение;
Година производство - 2005-2010
Наличие на работещ климатик.


Опитах се да подредя колите по красота вънка/вътре, така както ми харесват от снимките, но не и по функционалност, икономичност и т.н.т.

1. Mazda 3 - 1.6i или Mazda 2 - 1.3 16v
2. Toyota Yaris 1.3i или Toyota Corolla 1.4i
3. Hyundai I30 1.4...1.6
4. Ford Fiesta 1.4 16V или Ford Focus II Hatchback 1.6 Duratec 16V (100 Hp) MT
5. Peugeot 307 1,6 I или Peugeot 207 SW 1,6i 16V
6. Seat Ibiza 1.6i
7. Opel Astra 1.4i или Opel Corsa 1.4

Трудно ми е да си отговоря, понеже не съм навътре в този бранш, коя от горните коли подхожда на едно спокойно пенсионерско каране и не скъпа поддръжка.
Интересува ме марка кола!!!

На ясно съм, че след закупуването на която и да е кола, трябва да се подменят ремъци, масла, филтри и т.н.т. което е около 1000 лева допълнително.
На ясно съм също, че от всеки модел има конкретни коли които са издържали дълги години без аварийна работа... но би трябвало с нещо генерално, едните да имат някаква разлика от другите.

Надделява ми намерението въпреки наличие на риск, който мисля, че е по-приемлив, да бъде закупена от частно лице. Виждам, че "Аутоплаза" ЕАД - София продава само такива коли. Какви впечатления имате от тях? Рискът да се попадне на крадена кола е по-малък, вероятността от превъртане километрите също... остава само рискът от скапан двигател поради което и се продава колата.

п.с.
Може ли да ме насочите към "читава" автокъща в района на Плевен, Враца или Бургас pls.
:partyman:

Значи слушай моето експертно мнение и ще си супер доволен. Значи основното,което търсиш е да не е тясна, да не е бавна, да може да ти изкара до края на живота ти и да има евтино обслужване+да не се чупи. Хмм аз бих ти препоръчал да си направите една екскурзия до Германия с жена ти и от там да си купите евтина кола.

Ами аз препоръчвам SEAT TOLEDO 1,9 TDI 110 коня, вечен двигател, с еко чип тунинг разхода ще е 6/100 градско. Връщаш се с една такава от последните години на производството мк2 2005-2006. Отиваш тук в България , да ти я направят само на газ(без нафта), с висок клас газов инжекцион и нормална настройка+да ти сложат еко чип тунинг. За двигателя не са проблем 1 000 000км,търси 2005-2006г с tuv от Германия. Ако умреш по-рано , колата ще остане за децата ти. А и да караш колата докато станеш на 80 г, пак ще си е годна за каране, тъй като е много здрава.

За да караш кола, трябва да взимаш 1000лв поне, иначе изобщо не си помисляй за кола.
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 60

Тема "Избор на "пенсионерска" кола." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: