Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Добро утро, хора.

Днес ще ида до баумакс да купя няколко ключа и обувки и започваме борбата.
Вчера се нервирах много на това, че е можело да се убия като куче от работата на елкорифея и почти взех решение да изрина всички бойлери барабар с проточните от къщата и да купя една бошовска соларна система, с която да се сложи край на "принудителното ми обучение" в работа с бойлери, щото от всяко дърво свирка не става, а аз с тока съм бос.

Относно зануляването, rado_ev, опитах се да изобразя това, което сте написал за зануляването - правилно ли съм разбрал?

Изображение


ПП: Да, съгласен съм, че има далеч по-разумни подходи за инсталиране на бойлер, но ситуацията ме принуждава да търся малко по-бързо решение. :|
moimoimoi - майстор
правилно си разбрал за зануляването
но по добре от другата страна на клемата да се свърже

а захранващия кабел кабел/черния/ с какво сечение е? види ми се тънък.

захранващия кабел от къде идва?от бойлерно табло ли? надявам се че не се включва в някой контакт с щепсел,тогава това зануляване не е приложимо защото ако се завърти щепсела на 180* и бойлера ще се офази,тогава захранващия кабел трябва да е с 3 жила
rado_ev - специалист
Ако това е нулата и фазомера не свети - да, така се свързва. Вкъщи ползвам същия бойлер и за шест години съм сменил три копчета. Този вид копчета от първата снимка, с болтчетата на клемите се оказват най-здрави. Махнал съм кабелните обувки и проводниците съм ги стегнал с болтчетата. Електрическата връзка така става по-здрава отколкото с кабелните обувки. По този начин се намалява греенето от слаба връзка и съответно разтапянето на пластмасата на ключа. Пък като се разтопи пластмасата , контактните пластинки вътре се разместват и става проблем. :)
Днес ще намеря време да кача една снимка от проблем от слаба връзка в термореулатор. Това не е по темата, но просто така информативно и нагледно.
Отбелязаното със синьо на тази снимка ли имаш предвид - Изображение

Иначе за захранващия кабел.... идва от проточен бойлер, който се вижда вляво на снимката ( :axe: :axe: ). В проточния влиза бял тънък кабел, които се вижда на снимката. Белия кабел излиза от стената и имам безумното предположение, че е вързан директно на контакт в кухнята не чрез щепсел, а директно омотан в кабела, който дава ток на контакта (това е обща практика, на която попадам след разглабянето на няколко контакта поради греещи кабели). Срам....

Сечение на черния не знам, съжалявам. Колко дебел трябва да е, да знам да купя.

Чудя се дали да не взема да изрина проточния веднага и да разбера белия кабел от къде аджеба идва. После да го сменя и свържа с кабел по ваша препоръка и да мирясам за седмица. Обаче ме е страх да не би да откажат крушките в трапезарията (примерно)... :lol:

Не знам да се смея ли да плача ли що ли....
moimoimoi написа:
правилно си разбрал за зануляването
но по добре от другата страна на клемата да се свърже

а захранващия кабел кабел/черния/ с какво сечение е? види ми се тънък.

захранващия кабел от къде идва?от бойлерно табло ли? надявам се че не се включва в някой контакт с щепсел,тогава това зануляване не е приложимо защото ако се завърти щепсела на 180* и бойлера ще се офази,тогава захранващия кабел трябва да е с 3 жила
FM STEREO - специалист
За 3kW нагревател кабела трябва да е минимум 3х2.5мм2,по добре да е 3х4мм2. Редно е да е на отделен кръг,кабела да е от таблото до бойлера.На много места съм виждал свързване на твърда връзка на мястото на контакт,трябва обаче на този кръг да няма други мощни консуматори за да се избегне риска от претоварване на кабелите и съответните последствия.
nikolov333 - майстор
shadow__01 написа:
След като смениш ключа си занули бойлера! Крайно препоръчително е, дори задължително.
Има един вариант за монтиране на ДТЗ в бойлера при двупроводна инсталация, но не е за неспециалисти.
Май най-добре е да си намери майстор да му го направи, че може да обърка работите повече отколкото са били.. :!:
П.П.Бойлера е най-опасния от домашните уреди!!!
Съфорумци, смених ключа - оказахте се прави, в момента имам фазомер на двата кафеви кабела и индикатора на бойлера свети (явно затопля). Ще изчакам още 30-40мин, за да се уверя, че качва температурата и ще го зануля.

Странното е, че ключът не свети па сега, но купих от тези, които не очакват обувки, та може самия ключ да няма опция да свети.

ПП: Още не съм се отказал да се чуя с бошаджийте в понеделник и да видя тея соларни инсталации, че от тея бойлери не може да се обърне човек и само драми. :toimonster:

ПП2: Грее бойлера, но при изключване от ключа има искра в самия ключ в зоната на фазата на входа. Ето закачането как го направих:
Изображение


ПП3: Тая нива крива деее аз. Вземал съм 16а ключ, а трябвало минимум 25А. Така и така този бойлер не се изключва, започвам да си мисля как мога да свържа бойлера директно в напреженението, без да се занимавам с ключове. Ако набутам кабелите от бойлера направо в клемата примерно?
Avas_co - майстор
Аз, лично ползвам такива - http://www.elbulgaria.com/c600/p91567/b ... grand.html и съм доволен, а мисля, че не съм само аз.
ivanj - специалист
Avas_co написа:
Аз, лично ползвам такива - http://www.elbulgaria.com/c600/p91567/b ... grand.html и съм доволен, а мисля, че не съм само аз.
+1
Родих се с този ключ.
shadow__01 - майстор
nikolov333 написа:
Има един вариант за монтиране на ДТЗ в бойлера при двупроводна инсталация...
Вариант има, но няма смисъл. След време само бели ще му прави. А и къде ще я монтира? В табло до бойлера ли?
Идеята не е толкова лоша стига бойлера да не е в банята. Може дори да сложи и контактор да пази ключа да не изгаря.

Тема "Бойлер Теси - индикатор не свети и не топли" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: