• 1
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 60
Всички имаме коли, нали ?
8180 - майстор
DundyTheCroc написа:
По-старите коли с долен разпределителен вал нямат верига или ремък, зацепени са със зъбно колело.
Тя темата се оттича.
Да е на късмет Автора.

Понеже сте много категорични, да ви спомена Шкода 105-120. Там - по-друго, макар и старо, с долен вал. Не съм от "бранша", но Волво В20 май пак така беше -имам едно такова - 1971г, ама не ми се е налагало да го изучавам досега. :)
"Пазарът се развива" и е трябвало в някакъв момент да се рекламират по-тихи ДВГ (с абонамент в сервиза).
p.v.x - майстор
Какво стана с Фордо... :?
jekasus - майстор
p.v.x написа:
Какво стана с Фордо... :?
Леко застудя и не пали... :-D
ivanovbg - майстор
Малко да ви образовам - http://talkoven.onlinerechnik.com/duma/ ... 0%B0%D0%B6
Та ангренажа може да се задвижва със ангренажно колело, верига или ремък. Поне по едно от изброените, а може и по повече, както и комбинации. Единствените двигатели без ангренаж са без разпределителен вал - с друго задвижване на клапаните. Повечето двутактови нямат клапани и съответно ангренаж.

:partyman:
Chefo77 - майстор
DundyTheCroc написа:
По-старите коли с долен разпределителен вал нямат верига или ремък, зацепени са със зъбно колело.
Точно това съм чувал, не съм виждал разглобен такъв двигател. Това е и причината и Корса 1.0, и Фиеста 1.1 да имат много особен звук, не можеш да го сбъркаш.
Иванов, щом ще се хващаме за думата, виж отново значението на "ОС" и обясни защо се казва "полуоска" за нещо, което нито е половинка, нито е ос :)
ivanovbg - майстор
Когато си говорим на един език е важно да се разбираме. Затова техническия език няма много общо с разговорния. Знаеш коя е предна ос и задна ос на автомобила. Сети се защо имаме ПОЛУОС! Иска се малко и да си учил по тая техника.
Както има ангренажни колела, ангренажна верига, ангренажен ремък... Тоест това са части принадлежащи към ангренажа на дадена кола. Указват и мястото където се намира. Затова казах, че 4 тактов двигател без ангренаж е ....голяма рядкост
Примерно пояс за един дядо е нещо с което да си върже гащите, а за строителния инженер...
По технически теми се говори на технически език, иначе се обръща на ...
:partyman:
Последна промяна от ivanovbg на пон апр 11, 2016 11:56 pm, променено общо 1 път.
stoianov_n - специалист
ivanovbg написа:
Малко да ви образовам...
Това за Тинки предполагам.....щото до тука се вижда, че повечето са наясно.... :wink:
Обаче, колега.... бягаш по тъча....и не пишеш по темата.....а именно, каква кола да си купи един пенсионер...или по просто кои коли стават за условията в България? :?
:partyman:
ivanovbg - майстор
Ако колегата не си купи каквото и да е скоро, темата ще бие Тинкината по дължина и казани глупости :lol:
За мен не е от значение какво да си купи един пенсионер, важното е да даде господ живот и здраве да го счупи и друго да си купи! :cool: Друго развитие не е добър вариант [-X
:partyman:
Chefo77 - майстор
ivanovbg написа:
Когато си говорим на един език е важно да се разбираме. Затова техническия език няма много общо с разговорния. Знаеш коя е предна ос и задна ос на автомобила. Сети се защо имаме ПОЛУОС! Иска се малко и да си учил по тая техника.
Попитах кратко и ясно: Защо се нарича "полуос" нещо, което нито е половинка, нито е ос. И знаеш много добре, че И техническите хора използват тази дума, за точно тази част, за която питам и аз. И ме разбираш съвършено добре коя точно част имам предвид. :wink:
Не се заяждам, прав си, че не се изказах напълно за "ангренаж"-а. Тинки имаше предвид абсолютно и само "ремък".
ivanovbg - майстор
Естествено, че те разбирам. То и идеята на техническия език е да се разбираме максимално точно, но употребата му по неправилен начин въвежда в заблуждение хора недостатъчно запознати с материята като Тинки. После той почва да се изказва категорично за автомобили на други места, пред също така незапознати като него хора и ...Така се раждат легендите :-D

Според мен трябва да се говори правилно технически с технически верни твърдения. Затова и коригирах.
:partyman:

П.П. Забравих да ти отговоря:
По дефиниция - Ос е конструктивен неподвижен елемент, който служи като опора на въртящи се части.
Та имаше една стара приказка: Когато си в лодката движат се бреговете,а когато си на брега се движи лодката. Сещаш ли се? Колата се движи на лагерите около оста. И понеже са две са разделени наполовина. Понеже не седиш на оста, а в колата - върти се оста :wink:
За да се избегнат подобни каламбури в техническия език са въведени две допълващи понятия за ос - подвижна и неподвижна.
:partyman:
Последна промяна от ivanovbg на вт апр 12, 2016 12:36 am, променено общо 1 път.
  • 1
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 60

Тема "Избор на "пенсионерска" кола." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: