Ако искате да поправите или сте поправили нещо тука е мястото.
juvesan - специалист
Ами няма да тръгне. Релето ти е с така нареченото "хапче". На данфос.... за да тръгне е необходимо да е студено. Ще рече, че може да мине и 5 мин преди да стартира... Ако искаш да "ръгва" моментално ще трябва да го пускаш с някакво механично.... има и други подробности, ама това те касае най-вече.... казвам го, защото си на път да го изкараш дефектен компресора.. :rock:
п.с Мисля, че може да се поровиш за някое старо Ембрако 7 кубика... то все пак се базира на данфос, ама пак си иска да се проверят някои неща... иначе за маслото тези компресори никога не са обичали работа с въздух, имаслото трябва да се държи под контрол, защото се отнася при работа и не се връща вече.... което не пречи моя SC 15 ( бивш данфос , настоящ secop) :drinkers: да кове пирони с такера като картечница :)
lyubohar - майстор
Съжалявам,ама не ми са ясни-"данфос","настоящ sesor".
Предния ми компресор си работеше прекрасно с две по различни релета.
Но не знам как се свързват,че са хвърчащи.
Още по стария гол с който сега работя има едно правоъгълно реле.
Утре ще ги снимам и ще помоля за помощ.
juvesan - специалист
Спокойно де, не се задълбавай. КОмпресора , който са ти дали прилича ( или Е) на фирмата danfoss - класика в жанра и много добър ( принципно) Secop - това е за обща култура- купиха от Данфос черната им серия и сега вече се разпространява най-вече от тях, защото са собственици :) Релето - това реле , което е на компресора е пусково реле БЕЗ превключващи контакти - просто използва едно дискче от специален материал, което с температурата си променя съпротивлението. Ако измериш съпротивлението между горните две "дупки " на релето БИ следвало да е около 21- 50 ома ако е студено. Така или иначе ти трябва реле , което да запуска този компресор без да изчаква времето за охлаждане на "дискчето" , защото компресора го ползваш за специални цели . Трудно ми е да обясня нещата като за лаик, дано съм се справил някак си . С 2 думи - трябва ти ново ( различно ) реле :partyman:
Изображение Това не ти върши работа
трябва да има нещо като това :Изображение
lyubohar - майстор
Да,такова черно с бобинката плюс още нещо ги имам от стария,който блокира.
Някъде съм записал кое къде се връзва,но не помня.ЕГН-то. :lol:
Като снимам утре ще ми дадете акъл.

Tова съм снимал,но в кой от трите щифта се включва това долу не съм си отбелязал.

Изображение
juvesan - специалист
Е, на този , на който си снимал е видно - горното краче е общото , а на долните две са пускова и работна. Обаче... в тази връзка има няколко аспекта:
1 - на "новият " ти компресор "общото" е долу.
2 -на "новият " ти компресор пусковото реле не може да е каквото ти падне - има си значение , за да работи чисто и читаво
3 на "новият" ти компресор едва ли ще пасне термичната защита, според вида и годината той има интегрирана такава вътре в него.
в тази връзка може да се извършат 2 неща
1 - малко ще се наложи да се прочете
2 ако не се чете е добре да хванеш кварталният майстор на домашни хладилници и да ти съдейства по въпроса... :mrgreen:
lyubohar - майстор
Това за кварталния майстор надали ще стане.
Защото не го познавам,и едва ли ще се занимава с мен.

Точно така-на този компресор изводите са обратно-единичния е надолу,а двата отгоре.
Измерих с омметър съпротивленията на двата компресора-в ляво стария и дясно-новия.
Прави ми разликата в данните?
Пуснах го свързан като на снимката-тръгва и след няколко секунди топлинното реле изключва.

ИзображениеИзображениеИзображение
juvesan - специалист
Аз затова и казах, че си иска малко четене.... :axe: Пусковото реле си е специфично за компресора и може да бъде заменено с такова от подобен компресор. Като казвам подобен - значи електрически подобен, а не по цвят, форма и тежест. Защото е съобразено с номиналният му ток и защитна реакция при претоварване. Иначе може да остане да работи пусковата въпреки че вече е стартирал , или да не може да тръгне, ... така или иначе данфоса се пази частично със вградената си термична, ама все пак не следва да се заиграваш много , защото и тя душа носи. Аз затова и казах да се заиграеш със кварталният, защото обикновено при такива мастори се намира една кофа, кашон , щайга със "пускови" и "кликсони" от блокирали /изгорели компресори и за някакви смешни кинти /бира/ракийка ще се уредиш със читаво реле + бонус съвет как да го свържеш и т.н. Дали ще се занимава с тебе - това зависи и от човека, и от тебе и от сезона, че даже и от часа на денонощието ... :partyman:
п.с Забравих да спомена, че тези релета имат и даже положение - не може ей така да го монтираш обратно например и даже и да успееш така компрометираш действието му ... :idea:
lyubohar - майстор
Поразгледах в нета данни за този компресор.
Ами май е само с едно пусково устройство.
Същото като това,което си имаше като го получих и каквото купих след това.
Ще почакам някой знаещ да помогне.
Нали затова е този форум.

Прикачен файл

Capture.JPG
Capture.JPG (76.14 KиБ) Видяна 4031 пъти
juvesan - специалист
Ами казвам ти , че релето ти не е проблемно, а начина по който искаш да ползваш компресора. И логично е, че този компресор се предлага в комплект с него , но начина е да намериш реле за компресор с подобна мощност и да го присадиш на този. Но ако имаш друга идея, какво пък , дерзай, всичко може да се види на този свят .. :weedman: И успех разбира се :partyman:
lyubohar - майстор
Никой ли не знае решението на моя въпрос?

Тема "Компресор за хладилник." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: