Всички имаме коли, нали ?
kozl - майстор
Е то под гумата уязвимите места са на борда където уплътнява гумата. Аз ги боядисвах и там и от към 16 броя джанти - 2 дадоха фира в тази боядисана област. На гумаджийницата се езказаха по следниа начин "кой идиот е боядисвал джантите отвътре :? " :roll:
Но явно обработката на ръждата ми куца и ръждата е продължила под боята. В гумаджийницата смъкнаха всичко до метал и пак по колите.
Проблема е в боите. Някъде 1987 кърпих пежото при майстор от с. Мирково. Не знам с каква боя беше боядисал джантите, но изкараха най-дълго. После аз ги боядисвам през няколко години основно като сменям гуми или ако се е появила ръжда без да свалям гумата. Но колите са с два комплекта джанти-гуми.
На ладата пробвах епоксидна боя, но върху нова джанта. Получи се, но сега не срещам такива бои.
Не съм пробвал боите на водна основа.
С прахово боядисване съм патил с метални ревизионни отвори. Е това не са джанти , а след някое време боята се отлепи масово.
Ако на кутията с боя в магазина има мостра от боята пробвам с нокът дали ще я изтържа. Ако падне боята, това не е за мен. На търговец никакво доверие. Така ми пробутаха някакъв внос 3в1, метален сребърен цвят. На две ръце и две седмици чакане, имаше работа в-у стоманената к-ция и там дето се стъпва боята опада. Пробвах с нокът - боята пада. После наново с шлайфа с телената четка, грунд за метал и в-у него боя с име "сребърен феролит", която си е алкидна боя с подобен ефект на сребърния феролит. И съм мноо по-доволен.
toolegittoquit - майстор
hidrazin написа:
...има си и читави джанти ама не се намират по Фордо.:
Няма как да караш по българските дупки и поне веднъж да не си кривил джанта. Кривена и след това неопитно изправена джанта никога няма да бъде със заводските й показатели.
gogo7777 - майстор
infomar написа:
Става дума за почистване от страната където ляга гумата. От външната страна, която и да е тя, предполагам, може да се нанасят бои и лакове, но от вътрешната (където е гумата) не съм го правил до сега. Значи да не се притеснявам - мога спокойно да почиствам с телена четка, водоструйка и др. стига да не я наранявам дълбоко ако има ръждясали участъци.
Абе ти да не си бил военен.....питам съвсем сериозно :roll:
infomar
Не, не съм бил и нямам желание да бъда.
Нещо те смущава темата ли? Ако не ти е интересна не я чети.

Смущава ме подобно мнение и исках да си го изясня.
crez написа:
.......Металните като ръждясат по борда са за изхвърляне.

п.с.
Да си военен това хубаво ли е или лошо :?
kozl - майстор
Кофти ти е заглавието на темата. Доста писане докато се изясни за ко иди реч.
Аз не мога да ти дам правилния отговор боядисва ли се уплътнителната зона, но когато ръждата направи дълбоки язви тази джанта не става повече за безкамерни гуми. Аз ползвах такива джанти за резервната гума с вътрешна гума. Вътрешната гума е към 10-12 лв. И понеже защото на пежото гумите са под колата, в кал и гняс така реших - скапаната джанта и изтърканата гума там сложих.
Откраднаха ми една крива джанта с изтъркана гума....... Що да държа под колата свестни :? Я се наложи, я не, все до първата гумаджийница да ме изведе.
Ей веднъж ми се случи на служебната кола гума да сменя и аз не можах да я развия. Дбре че имаше помпа и не беше много продупчена.
Svetoslavoff1 - майстор
Щот те(военните) предимно от боя и нафта я докарваха - техниката де, на външен вид.
И да съм по темата - мойто цитронче е 96 набор, при мен е от 2004, стоманени джанти. Само миене са видяли джантите, 1-2 изправяния на бортовете. Никакви особени проблеми не съм имал, почти всяка седмица следя налягането.
gogo7777 - майстор
infomar написа:
Смущава ме подобно мнение и исках да си го изясня.
crez написа:
.......Металните като ръждясат по борда са за изхвърляне.
Правилно се смущаваш. Ами като ръждясат по борда не са за изхвърляне джантите. Джанта, която е права и може да се балансира си е годна отвсякъде :wink:
Ръждата там е толкова незначителна, че не е проблем никакъв. Стоманата е студено валцована /пресована, планована/ и обработена......и няма нищо общо с ръждите по железата, които виждаш ежедневно по двора :) /образно казано/.
Предполагам не коментирате джанта ползвана за огнище, на която са варени компоти да се ползва по предназначение :)
Hoвoceлckи - майстор
gogo7777 написа:
Ами като ръждясат по борда не са за изхвърляне джантите.
Даа, те и гумаджийте хляб трябва да ядат. Бях спонсор известно време на един такъв. Обикновено ми "сменяваше вентили" :wink: По едно време узрях, та и аз купих вътрешни и така си карах доста време. В последствие попаднах на един спец от Казичене дето сигурно няма проблем и да ти позлати джантите. Та той ме светна просто да си взема други. Той самият ми даде такива, втора ръка, но ми гарантира за тях. Така изкарах още доста години докато продадох колата с тях.
stoianov_n - специалист
gogo7777 написа:
..Ръждата там е толкова незначителна, че не е проблем никакъв. Стоманата е студено валцована /пресована, планована/ и обработена......и няма нищо общо с ръждите по железата, които виждаш ежедневно по двора ...

http://img02.olx.bg/images_prodavalnikc ... rev001.jpg

:-D :finga:
kozl - майстор
Ми то има стоманени джанти - разни. Едни ръждясват повече, други са меки и лесно се огъват. И ми се струва, че нарочно сега производството не се стреми джантите да служат дълго. Има защо. Требе оборот :roll:
Ей на сега като свалих джантите, на един сезон джанти и гледам петна с повредена боя :? Е всеки сезон ли да ги боядисвам :rolleyes: На къде отиваме. Въпроса е пари да имаме :?

Тема "Как почиствате автомобилните джанти от вътре ?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: