• 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Всичко за дърводелството
radius - майстор
С ПВА ще е по-лесно чистенето докато е прясно, но като стегне е по-гумено и се шкури трудно, нали така?
Притеснява ме да не омажа с ПУ-то и после да не попие байца и т.н.
EDI - майстор
Да, така е.Бялото се чисти лесно с мокър парцал, но пропива повече докато бършеш и често остават петна в дълбочина.ПУ се чисти много лесно, като изсъхне и не пропива там, където е изскочило и не е притиснато.Ама все пак ще ги шлайфаш готовите стъпала и няма да имаш проблем.До сега само с ТАЙТБОНД II и III не го мисля, като лепя, от него не остават петна, шлайфането успява да изчисти всичко.
bimbaeco - майстор
Радиус, това с байцването в действителност е точно обратното. Колкото по-тъмен е байцът, толкова повече се вижда фладерът и съответно драскотините и петната от лепило. Трябва всичко е да е шлайфано перфектно, иначе ще се се набива на очи.
radius - майстор
Ооо мерси, ще го имам предвид, стига да го докарам до шлайфане. Може би логиката е, че жилите остават по светли от другата дървесина и контраста се увеличава.
radius - майстор
Хюстън, имаме проблем. Щрайхмуса не е завършен и не работи. При изглаждането на абрихта не мога да постигна успоредност на двете равнини. И нормално. Следвам равнината на банциговия срез . И дъската става по ъглите примерно дебела 2.8 ; 3.1; 3.0; 3.2 см. Аз ли съм проблема или на абрихта няма начин да стане идеално?
mavryt4o - майстор
Ако си работил кадърно и машините са настроени прецизно мисля че трябва да се влезне в максимум милиметър отклонение от долната страна което не е фатално и винаги може да изчезне с добро ренде.Без инвестиция в машини не става и го обяснявам на хората който едно време си харчеха парите по кръчмите и ми викаха ,,ти си луд да даваш пари за машини за кво ти са''а сега ми висят секи ден на вратата да им свърша работа щото те нямали с кво ама както и да е .
EDI - майстор
На абрихта трудно, почти невъзможно е да постигнеш успоредност на двете равнини, винаги ще има някакво отклонение.Щрайхмус си трябва.Варианта е подбираш и слепваш дъските, като ги равняваш от към чистата страна /дето ще ходиш по нея/, после с някакво ренде - било ръчно, било ел, обираш разликите от към страната, която остава отдолу.
radius - майстор
Пиша от телефона и ми е малко трудно, но щрайхмус намерихме, по ирония на съдбата като нашия незавършен. След като ги минах 3 странно на абрихта, направихме дъските на 30мм и слепих четири плоскости 50/100см, които ще са площадката. За лепенето ползвах момент уд д3, каквото имаше подръка.
radius - майстор
Ето и малко снимки. Дотук съм залепил 4-5 стъпала и 4 плоскости 50/100см ( които ще са площадката). Вчера се прибрах във Варна с продукцията. Май ще продължа и с останалите с Момент Wood D3. Не съм правил подсилващи сглобки при лепенето, дано да няма проблем след време. Челата така и не можах да разцепя материал за тях. Дали не мога от дървена ламперия да ги направя. Ще ме дразни фугата при сглобката на ламперията, но ... Или ще намеря дъски 20мм/150мм и от тях. Ето малко снимки:
Прикачен файл:
IMG4728.jpg
почти готовия щрайхмус
IMG4728.jpg (107.27 KиБ) Видяна 1038 пъти
Прикачен файл:
IMG4729.jpg
материала
IMG4729.jpg (80.34 KиБ) Видяна 1038 пъти
Прикачен файл:
IMG4732.jpg
абрихта с много яката шейна, направена изцяло на ръка от чичо ми
IMG4732.jpg (114.15 KиБ) Видяна 1038 пъти
Прикачен файл:
IMG4737.jpg
стягане
IMG4737.jpg (110.12 KиБ) Видяна 1038 пъти
Прикачен файл:
IMG4739.jpg
слепване
IMG4739.jpg (104.25 KиБ) Видяна 1038 пъти
torbalan - Дървен философ
Аз цялото стълбище го направих от чамово дюшеме.
Ако си по-старателен при цикленето и фугирането - никакви фуги не личат.

Мисля, че и ламперия без фаска също се продава.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Тема "Изработка на чамови стъпала" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: