Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
torbalan - Дървен философ
Па те производителите на тухли си казват, че четворките са само за пълнеж. Не носят.

А иначе като цяло - дюбела (химически анкер на тухла) трябва да работи на срязване.
Идеята с якото затягане не е добра. Колкото и добри да са четворките.
n_a - МАЙСТОРИЩЕ
Answers: 1
Благодаря ви много за темата, особено за припомнянето на старите рецепти :-) А и ме чака дюбел в четворка и ми е полезно.
emosms - специалист
Гомняна гомняна работа.
Друго си е на строежа да слагаш скоби за тръби, или в някое мазе забит.
С теслата цепиш клинчета и до дупка. В дюбела, под дюбела, над дюбела.. ако единия не хване, другия все ще нацелиш между две в мазилката и така :D.

Проблема е, че закрепвам в момента една етажерка, без гръб. И не е супер лекичка.
Ако е голям шкаф, може и да си позволя да поразкъртя стената, ама сега трябва да е чиста работа. Освен ако не искам пак да кърпя и да боядисвам.

Съжалявам, че всеки проблем превръщам в драма, леко се дразня че нищо не става ПЕРФЕКТНО :D.

За шприцоване, с пистолет и туба от силикон може би да стане, и гипс с ц200 или някаква простотия.
Хвърлям силикона и пълня тубата, че нямам стара :D.

За химическия анкер, още не ми се дават 30 лв за флакон, нов пистолет и чорапчета.
А и не съм го виждал на живо, пустото чорапче, като стегнеш винта дали става достатъчно твърдо.
Няма да раздуе като стегнеш винта? Няма да се пукне в кухината?

От червените дюбели, долу с месинга, тр. да намеря къде се продавават.

Друг вариант, тръба с вътрешно Ф10, 12, пълня дупката с пяна за изолация, надрасквам отвън тръбата да залепи.
Вътре, какъв да е дюбел за тухла.
Натоварването е вертикално и не по посока на дюбела.
Само не трябва да превърти докато се стяга окачвача (да се огъне квадратната шайба при притискане).
Ама отде такива тръби :D.
nikolovvd - майстор
При химическият анкер няма натягане, а и най-обикновен пистолет за силикон върши работа.
Прави се дупката, вкарва се чорапчето, пълни се с пастата, вкарва се винта и след 15 минути всичко е бетон.
Имам и една друга технология, но за нея трябва да си имал малки деца.
Ползва се спринцовката от детски нурофен, за да се напълни дупката с лепило за плочки - примерно СМ16.
Когато дупката е пълна, се напъхва дюбала и се оставя 24 часа да стегне добре лепилото. После е лесно. :)
torbalan - Дървен философ
На мен мисълта ми е друга.

Колкото и здрав да е материала използван за заклинване на дюбела, самата тухла не носи кой знае колко (четворката). За това според мен не трябва да се прекалява със стягането, а по-скоро да се разчита на срязване.
lov - майстор
Аз ви се обзалагам че дюбел захванат с пяна на опън а не на срязване както е при закачане на разните му шкафчета държи над 100кг. Щом при мен се извади винта от пластмасата няма какво да обяснявам повече. Не ми се губи времето да ви направя едно демонстрационно клипче. Сигурно са стотици дюбелите дето съм ги сложил така. Дори не си правя експерименти да видя дали ще затегне и после да му бая. :) Дупча пръскам малко пяна и набивам дюбела. Времето ми е по скъпо от един флакон ръчна пяна.
p.v.x - майстор
torbalan написа:
На мен мисълта ми е друга.

Колкото и здрав да е материала използван за заклинване на дюбела, самата тухла не носи кой знае колко (четворката). За това според мен не трябва да се прекалява със стягането, а по-скоро да се разчита на срязване.
Някой предварително запълват даден ред тухли , с циментов разтвор. Особено за мокри помещения-бани , тоалетни. Където предварително се знае , местоположението на бойлера примерно. Но това при нова зидария. :wink:
emosms - специалист
Аз надробих каквото надробих.

Точно мислех да се допитам дали да ползвам теракол или гипс, и взех че отидох да напълня, через един празен флакон от силикон.

В крайна сметка, забърках смес от ц300 (ще ми трябва за дърво и взех такова), вода, гипсова шпакловка на килограм, евтина ми се намираше.
Консистенция - гъстичка.
Проблема е, не знам колко съм напълнил в първата камера на тухлата, къде е отишло нещото.
Не сложих директно дюбелите. Ще разпробивам без удар, хем ще видя колко е стегнало след няколко дни.
Не знам налято вътре кога ще стегне като хората.

Като време, метода е зле. Химическия анкер ако върши работа, от тази гледна точка много си струва.
Ама аз със времето вече изпаднах от всякакви графици :D.

Moже ли да обясните какво се има предвид под якост на срез ??? Якост на опън е, да изкараш дюбела обратно на посоката на която е вкаран?

По принцип, кухненските шкафове предават тежестта върху кухненския гръб. Не се разчита изцяло на притискането в стената.
При монтажи, където има модул не лежащ върху гърба (примерно над хладилник) сме се подсигурявали чрез завинтване през страниците за модул, който лежи върху гръб (мдф 1 см).

За един доста по-обемист шкаф над пералня, където направо късах винтове в бетона, въпреки бетонната стена се подсигурих с една хоризонтална бленда под шкафа.
Винтовете минават през блендата и не се изисква толкова силно притискане за да си стои на място, както с окачвачи за шкафове.

Така че има план Б.
Да разпробия едни бленди крепящи рафтовете на етажерката и да сложа допълнителни винтове без окачвачи.
Може да сложа и допълнителна бленда под етажерката, ама тр. да ходя за рязане и кантиране.
Минус - ще се виждат виновете. Някой дюбел може много зле да хване и само ще има видими глави на винтове.

План В - летви 20x20, одялквам ги, разпробивам на Ф20, набивам, разпробивам дървото Ф3 и завинтвам винтовете директно.
Евентуално с пяна преди това, но ме е страх да не нацапам стената (вчера ми протече малко гипс).

И, ако бях попаднал на някакви читави дюбели, можеше с малко късмет този пост изобщо да го нямаше :D :D :D.
lov - майстор
Копнах схемичката направо от съпромата. Те с такова приспособление се тества якоста на материалите на срязване. Детайла обозначен с 3 е тествания елемент в случая винта на дюбела. 1 ти е стената а 2 е шкавчето което закачаш.В случая на схемата е идеалния вариант на натоварване на срязване. Когато двата елемента или дори само единия се тегли то детайла 3 винта в случая е подложен на срязване както се получава в една най обикновенна ножица. При нас всъщност липсва лявата част на горния детаил и имаме малко комбинирано натоварване на огъване заради луфтовете в отворите но принципно то може да се пренебрегне в нашия случай. Информативно един болт подложен на срязване държи на много по голямо услилие от колкото на опън. Усилието да се среже този болт превъзхожда това на скъсване при опън 2-3 че дори и повече пъти. Особено както на показаната схема с опора от двете страни.
Надявам се да ти е станало понятно и да съм бил полезен.

Прикачен файл

Без име.jpg
Без име.jpg (16.5 KиБ) Видяна 5379 пъти
mcm - специалист
Тази смес от ц300, вода и гипсова шпакловка, не е добра. Имай в предвид че ц200 се ползваше преди години когато трябваше да се удължи времето за стягане на гипса. Ползвай пяна както ти каза колегата, няма да сбъркаш.

Тема "дюбел в тухла четворка" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: