• 1
  • 2
Всички имаме коли, нали ?
infomar
Някой ползвал ли е AGM акумулатори и някакво мнение дали са подходящи за съвременни коли.

Акумулатор MONBAT AGM START-STOP 60 Ah R+
Капацитет: 60 Ah
Стартов ток : 560 A
Размери / ДxШxВ / mm : 242x175x190

EXIDE 60Ah AGM Micro-Hybrid
Капацитет 60 Ah
Пусков ток 680 A (EN)
Плюс Десен (0)
Размери (Д,Ш,В) 242x175x190 мм
Тегло 17.50 кг

VARTA 60Ah Silver Dynamic AGM

Капацитет 60 Ah
Пусков ток 680 A (EN)
Размери (Д,Ш,В) 242x175x190 мм
Тегло 17.70 кг

VARTA START-STOP PLUS 60
Капацитет 60 Ah
Пусков ток 680 A (EN)
Размери (Д,Ш,В) 242x175x190 мм


Bosch 60Ah S6 Start/Stop
Волтаж 12 V
Капацитет 60 Ah
Пусков ток 680 A (EN)
Размери (Д,Ш,В) 242x175x190 мм
Тегло 17.50 кг


Не намерих тема за тези акумулатори и въпросите към разбиращите са:

1.Има ли проблем зареждането на този тип акумулатори от системата на автомобил произведен в последните 10 г.? В ръководството не са дадени като препоръчителни, но кой бяга от хубавото?

2. След като теоретично дават, че този тип издържа три пъти повече от класическите, оправдано ли е да се плати 50% по-висока цена за подобен акумулатор?

3. Ментета на този тип акумулатори не съм чувал да се правят, така че поне няма да останем излъгани от към качество.

4. Височината им е с 15мм. по-висока и това проблем ли ще е за поставянето им на мястото - ще влязат ли, (Фокус или С-Мах) защото гледайки как са набутани се чудя..... ами ако не влезе? Това, че капачката на кутията няма да пасне може ли да се компенсира с нещо?



п.с.
До сега не знаех, че съществуват MONBAT AGM акумулатори и цената на този е с 20% от горе на стандартните. Много изкушаващо..... дали и тези ще са с качествата на оловните?
DundyTheCroc - майстор
А какво му е на твоя акумулатор, че ще го сменяш, 1.6 бензин пали лесно по принцип?
infomar
DundyTheCroc написа:
А какво му е на твоя акумулатор, че ще го сменяш, 1.6 бензин пали лесно по принцип?
При замерване с товарна вилка в сервиз излезе от 60А на 25 А останали налични, а и вече е на около над 3 години...ВАРТА. Сега върти, но зимата едва ли ще е в годност на отрицателни температури. Затова трябва да имам готовност - определен какъв акумулатор трябва да купя и когато наближи времето да не се туткам и чудя, а да действам с голямата томахавка.
Акумулаторите които стават и са по размер ми са ясни и нямам проблем в избора им, ама качеството им стига до гаранцията - 3 г., а не са евтини. Затова гледам за разумен компромис - цена, качество, експлоатационно време.
Chefo77 - майстор
Я не се занимавай с глупости. Ако държиш да си сменяш акумулатора, вземай един нормален Exide с 3 години гаранция и си свиркай. Но акумулатор се сменя при нужда, не по график.
А по принцип AGM акумулаторите са създадени за автомобили, които имат старт-стоп системи, т.е. често черпене на ток и по-малко зареждане. Тя самата система е малоумно творение, та се наложи заради нея да създават усилени акумулатори, усилени стартери ... цифромания. Реално "ползата" от нея при честа употреба е ... няма и 100 милилитра на 100 км. А и екологичният ефект е силно съмнителен. Но какво да правиш - еврогейски изисквания.
infomar
Chefo77 написа:
Я не се занимавай с глупости. Ако държиш да си сменяш акумулатора, вземай един нормален Exide с 3 години гаранция и си свиркай. Но акумулатор се сменя при нужда, не по график.
А по принцип AGM акумулаторите са създадени за автомобили, които имат старт-стоп системи, т.е. често черпене на ток и по-малко зареждане. Тя самата система е малоумно творение, та се наложи заради нея да създават усилени акумулатори, усилени стартери ... цифромания. Реално "ползата" от нея при честа употреба е ... няма и 100 милилитра на 100 км. А и екологичният ефект е силно съмнителен. Но какво да правиш - еврогейски изисквания.
Ако вместо 3 изкара 6 години и е с високо /гарантирано качество какво лошо има да платя 50% над цената на този който ще изкара 3 години произведен не за ЕС потребители а за тези от третия свят?
Говориш по принцип, а не дали стават или не.
Не съм седнал да сменям по график и не виждам нищо нередно да съм подготвен когато се наложи да имам оформено мнение, или предлагаш когато някоя сутрин ми "угасне", тогава да се разпитам какъв да купувам? Е, има и такива хора....
torbalan - Дървен философ
В началото на миналата зима смених акумолатора.

Имам колега, който професионално се занимава споддръжката на акумолаторна станция в АЕЦ-а.

Та той каза, че ако не ме притеснява разликата в цената - да вземам по-скъпия. Но като цяло мнението му е, че балкан разлика няма. Самия той кара с обслужваем акумулатор от най-обикновените.
kozl - майстор
И за какво им е на производителите да правят акумулатори, които да издържат два пъти гаранцията :? Я се замисли.
На тези акумулатори и плътността на киселината не можеш да провериш.
Това с товарната вилка, колко е вярно :?
Аз имах перипетии с акумулатор VRLA. При проверка на уред с товарна вилка ми казаха, че е ок. А плътността показваше под 50% зареден.
Не знам как зареждат генераторите на новите коли, но моята дърта кошница не можеше да го зарежда този акумулатор и го дозареждах с ръчно зарядно, че и автоматичното и то не можа.
Та аз ако се наложи да си сменям акумулатора ще търся такъв с тапи и възможност за проверка на киселината.
DundyTheCroc - майстор
Колко ще изкара е божа работа, на Нисана съм някакъв испански, така дойде колата, марка неизвестна за мен, произведен Май 2008 година, още си работи безпроблемно. Аз лично бих си взел евтин обслужваем акумулатор, който ще си го доливам редовно и ще си го дозареждам зимата ако карам на къси разстояния.
stoianov_n - специалист
Chefo77 написа:
...вземай един нормален Exide с 3 години гаранция и си свиркай....
:2thumbs:
infomar
stoianov_n написа:
Chefo77 написа:
...вземай един нормален Exide с 3 години гаранция и си свиркай....
:2thumbs:
А бе ФОРД велика марка, ама колите му се оказва, че не могат да зареждат AGM акумулатори.... :? Ако можеха, щях да рискувам.

Така, че ще трябва да купя Exide Premium EA602 60Ah / 12V / R+ (EN): 600А за 130 лв..... :?
Надявам се ще са добри и поне 3 години няма да ми правят проблеми.... (С по-големи размери не ми се побира по височина)
  • 1
  • 2

Тема "AGM акумулатори в съвременните автомобили." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: