Имам такава машина и схемата е сравнително проста. Мотора е вързан по схема 1 (виж картинката).
.
Има един барабанен превключвател, който има 8 групи контакти и три положения - първа скорост, изключено и втора скорост.
Моят превключвател има номера на контактите и връзките са както следва:
1 - Т1
2,4 - L1 (т.е. има мостче м/у 2 и 4 и там е свързана първата фаза)
3,7 - T4
5,9 - L2
6 - T2
8,10,12 - T5
11,15 - T6
13 - T3
14,16 - L3
На първа скорост са затворени контактите 1-2; 5-6; 11-12; 13-14; 7-8, което води до това, че Т4,Т5 и Т6 са вързани заедно, а фазите са подадени на Т1, Т2 и Т3.
На втора скорост са затворени контактите 3-4; 9-10; 15-16, което води до това, че фазите са подадени на Т4, Т5 и Т6, а Т1, Т2 и Т3 са ссвободни.

Има един барабанен превключвател, който има 8 групи контакти и три положения - първа скорост, изключено и втора скорост.
Моят превключвател има номера на контактите и връзките са както следва:
1 - Т1
2,4 - L1 (т.е. има мостче м/у 2 и 4 и там е свързана първата фаза)
3,7 - T4
5,9 - L2
6 - T2
8,10,12 - T5
11,15 - T6
13 - T3
14,16 - L3
На първа скорост са затворени контактите 1-2; 5-6; 11-12; 13-14; 7-8, което води до това, че Т4,Т5 и Т6 са вързани заедно, а фазите са подадени на Т1, Т2 и Т3.
На втора скорост са затворени контактите 3-4; 9-10; 15-16, което води до това, че фазите са подадени на Т4, Т5 и Т6, а Т1, Т2 и Т3 са ссвободни.