bialk написа:Не е вярно твърдението, че при първоначалното пълнене на колектора след стартиране на помпата при дрейнбек система, течността която постъпва в колектора охлажда датчика и това довежда до спиране на помпата. Тъкмо обратното - след обливане на гилзата с датчика при пълнене, температурата се покачва. Това се дължи на факта, че тръбите на празния колектор са топли и когато топлоносителя първоначално премине през тях, той се затопля и отвежда топлината към датчика на изходната тръба. Температурата от датчика се покачва с 3-5 градуса в рамките на 1-2 минути, като след което се нормализира.
ПС - описаната ситуация е при дебит 2 литра в минута.
Това малко не го схванах. Тръбите в сухия колектор са достигнали някаква температура. Практически същата е и температурата на датчика, който е или поне би трябвало да бъде ако не в пряк, то в добър контакт с тях... ако ще и през стените на гилзата. В колектора влиза вода с температура по-ниска от тази на нагретите тръби на колектора и тя няма как да се загрее до температура, по-висока от тази на тръбата на колектора. После тя облива гилзата на датчика. От къде накъде температурата на датчика ще се покачи?