Най - вълнуващия въпрос зимно време.
sashot - специалист
nikivelinov написа:
Само една принципна забележка по схема а) : по-добре е входът към серпентината да е отгоре, а изходът - отдолу. Иначе, точно сега и аз имам такива размисли по ДБ и ще следя темата с интерес.
Съгласен, мой пропуск в картинката.
Макар че конкретно в моя случай колекторите са с хийт пайп и тръбата на колектора е с минимален наклон от 1-2%, колкото да се осигури някакво самооттичане.
fbr - майстор
Варианта с вентил с ел. задвижка м/у горния край на съда и щтранга свъзващ колектора и долния му край що не коментирате. Съда в такъв случай е затворен и студен.
bialk - специалист
Ето още идеи за ДБ съд.
lov - майстор
sashot написа:
lov написа:
Недостатъци:
- Не съм намерил. Ако някой вижда нека ги пише.
1.Има риск от замръзване при ниски температури навън през зимните дни и най-вече нощи, ако не се вземат допълнителни мерки за подгряване в подобни случаи, т.е. не може да се използва вода. При ДБ подобен проблем няма.
2. Има частична загуба на топлоносител от неизбежното изпарение през отвора на преливния съд, което означава необходимост от периодично доливане. Типичен проблем на ОС. При много високи температури в СК, поради, например липса на принудителна циркулация, и активно закипяване с последващо изкипяване на топлоносителя, температурата в колектора ще се повиши и 335 пак може да замине.
Всеки уважаваш си майстор труда ще си напълни системата с антифриз или пропилне гликол. Нека да не навлизаме в подробности къде сме сложили съда и как нямало да замръзне.
Относно изпарението нямам начин да докажа но от публикацията на темата с въпросни преливник до сега не ми се е налагало да доливам. А ако беше и затворена няма да го коментирам.
Прегряването и работата в авариен режим и как се получава самоциркулация съм го обяснявал в друга тема. И освен на моята система съм пробвал и на друга само заради идеята. Ми не не ще бърбочи сърди се но повече 110 и то зорлем за цял ден гавра не успя да вдигне.
Та спечелих баса и ми докараха каса бира.
:partyman:
Andri01 - майстор
При вливането от горе,се вкарва допълнително кислород в водата/ пропилен гликола/ и това спомага за увеличаване опастноста от корозия. В това отношине е добре входа да е под работното ниво на течноста.
nikivelinov - специалист
sashot написа:
nikivelinov написа:
Само една принципна забележка по схема а) : по-добре е входът към серпентината да е отгоре, а изходът - отдолу. Иначе, точно сега и аз имам такива размисли по ДБ и ще следя темата с интерес.
Съгласен, мой пропуск в картинката.
Макар че конкретно в моя случай колекторите са с хийт пайп и тръбата на колектора е с минимален наклон от 1-2%, колкото да се осигури някакво самооттичане.
Самооттичането е друга работа, в колекторите. Просто, имах предвид, че серпентина на бойлер се свързва като радиатор - топлата вода да влиза в горния край.
Evgeniy - майстор
Вариант "Е" - дрейнбек съд на студената вода. Свързва се като разширителен съд за парно в студената част на системата и се разполага на необходимата височина. Има разни вариации за поемането на въздух при източването - нещо като твоята D система, но долният край на студената вода , а горната тръба си е така, за да вкара въздух в най горната точка на колектора за изпразване.
Моят вариант е с вертикална тръба - отворена:
http://forum.napravisam.bg/viewtopic.ph ... 20#p459542

В този случай топлата тръба е хубаво да е с по-голям диаметър -20мм например.
lov - майстор
Andri01 написа:
При вливането от горе,се вкарва допълнително кислород в водата/ пропилен гликола/ и това спомага за увеличаване опастноста от корозия. В това отношине е добре входа да е под работното ниво на течноста.
Айде уйде коня у ряката требе да си пълним системите и с инертен газ че да няма корозия. Апропо би ли привел пример каква е разтворимоста на кислорода при повишаване на температурата на водата. Айде ще те и улесня дай над температури над 40 градуса и не на вода ама на антифриз или пропилен-гликол. Да приемем че над тази температура средно се стартира добива на соларите.
За толкова години няколко бойлера съм сменил но не от прогнили серпентини. Е тогава нямаше неръждавейки. Солари също съм сменял ама щото съндъците им заминаха. Питата от най обикновенно черно тенеке 0.5 дебела самоделка. Па изкара повече от 10 години.Свалих я и то здрава, па поработи още време докато на този на когото я подарих не му влезна яко бръмбара да си купи цяла система.
Сега мед алуминий неръждавейки супер ефективни селективни покрития. Че вие за правнуците ли ще мислите да изкарат или само чешем пръсти по клавиатурите.
Прекалено много се вживявате в подробности и докато се наканите да сложите нещо лятото свършило



Андри последното не е към теб
Последна промяна от lov на чет май 26, 2016 1:20 am, променено общо 1 път.
saraneron - специалист
DB системата за домашни нужди специалистите от световен ранг казват , че е по-добре да е затворена херметически !!! НЕ ПОД НАЛЯГАНЕ А ЗАТВОРЕНА , ДА НЯМА ДОСТЪП НА ВЪЗДУХ ОТ ОКОЛНАТА среда!!! Тогава , първо, няма допълнителен пресен кислород за евентуална ръжда и второ, няма изпарение на топло носител !!! Системата става ВЕЧНА!!! НИКАКВИ ТРЪБИЧКИ , ДУПЧИЦИ ОТДУШНИЦИ И ОБЕЗВЪЗДУШИТЕЛИ НЕ СА НУЖНИ(за класическата БД система).Evgeni Е ЧАСТЕН СЛУЧАЙ и там просто няма как да стане .Обемът на флуида и въздуха са относително постоянни ,само си местят местата в системата независимо от лекото покачване на налягането при загряване!Това леко покачване на налягането се поема от празния обем на ДС или ДС и празните тръби при спряла помпа и е много ниско!На практика това налягане зависи от празния обем на ДС! Колкото ДС е с по-голям празен обем ,толкова налягането остава по-ниско.На практика е по-малко от 0.5 атмосфери.Ако обаче някой пожелае може да си монтира и стандартен разширителен съд без да го помпи .Ако иска по-високи температури може да се направи системата и под налягане ,когато се ползват специални топлини вакумни тръби пригодни за ДБ система!Топлата тръба от колектора до ДС е добре да е със същият диаметър или една идея по тънка от останалите тръби за да е винаги пълна с топло носител и да се явява като част от скачен съд и да засмуква от колектора,така помпата след като е качила течност до горния край на колектора след това ще се нуждае от много малко мощност за да превърта флуида!На практика разликата в мощността изразходвана от една и съща помпа в затворена система и в ДБ ще е пренебрежимо малка (разликата остава 20-30 сантиметъра воден стълб ,което е 0.02-0.03 атмосфери в нормален работен режим!Като се има в предвид и това ,че бойлерът обикновено е ,,преоразмерен,, то в слънчев ден помпата се включва сутрин и спира вечер. ЗА СЕРПЕНТИНАТА !Мисля ,че има някой противоречия и то по отношение на разположението и.Ако е само една и е близко до дъното може да има дни със слабо слънце и да нямаме топла вода за къпане в големия студен сутрешен бойлер.Лично аз ако имам соларен бойлер 150-200 литра то серпентината бих я направил по цялата височина на бойлера!Така гарантирано винаги ще имам топла вода дори и 50 литра само да е !Някой ще каже ,че топлата вода ,като се стопли доло и се качва горе! Да, качва се горе но докато стигне дотам се смесва и става хладка и може да не става за къпане!Други ще опонира че КПД-ще падне!Да ,но идеята ПЪРВО е да имаш топла вода а не да се топли много вода до 35 градуса.Отделно ,КПД-то се мени по дължината,(височината) на серпентината(вертикален бойлер) така, че ако е ПРЕОРАЗМЕРЕНА РАЗУМНО то въпросът с КПД-то отпада!Този момент е много актуален и за случаите с два последователно свързани бойлера ,първият да е соларен!
sashot - специалист
Вариантът, предложен от Евгений ми харесва много. Доколкото разбирам "плондера" се свива... като мях, когато помпата се включи и флуидът постъпва в колекторите и надува, при спирането и и оттичането на флуида. Единственото съмнение, което ме гложди е, че ако това свиване е до етап смачкване, т.е. в плондера на РС остава незначително количество вода, ще се намали силно ресурса на му. Ако пък това не се допуска и плондерът само се свива, но не и смачква, то това означава доста голям обем на РС.
Ще бъда признателен на Евгений ако разкаже малко по-подробно за тази част от неговата, безспорно, много оригинална система.

Е, и наличието на части от черен метал, каквито са щуцерите на стандартните РС, които съм виждал, в системата също не ми харесва, но за това вероятно има лек.

Тема "Размисли (лаишки) върху свързването на дренажния съд в ДБ система." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: