• 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 22
Всички имаме коли, нали ?
nikolovvd - майстор
При условие, че майстора си разбира от работата.
Иначе може да стане от третия път, както стана при един съсед на Фокуса му.
Отначало пушеше само при палене. След първата интервенция започна да пуши още повече, а след втората пушеше непрекъснато и гореше по литър масло на 100 км. След третия път вече се оправи и спря да пуши.
kozl - майстор
Дизелите 1,9 на Пежо нямат гумички на клапаните. Само метален водач.
На колега с 405Д му лапаше към литър на 1000 км масло. Аспуха му беше черно, мазен, олигавен. Особени пушеци като сравнение с дизел без маслени харчове не се открояваха. Еми дъртите дезели пушат и чукат :-D
Масло той не сменяше и така си караше сипва нафта, сипва масло като при двуктактови коли, ама в различни там гърловини :-D . Помня, че веднъж с Валволин го "уредих", еле после благодарности не получих, ами погледи накриво. Оказа се, че Валволина още по-лесно и по-бързо от двигателя изчезва. И дойде ден, в който колегата се реши и за ремонт на глава се настрои. Та от него знам, че няма гума в клапанните уплътнения. След ремонта масло-харчовете спряха.
Обаче зиме спря да пали и Пежото :shock:
Обяснението на майсторите по ремонта - двигателя, който се е сдухал от пробег, е с ниска компресия и стеклото се масло през клапана в цилиндъра спомага за уплътняването м-у цилиндър и бутало и така се повишава компресията и съответно се улеснява паленето на сдухан, студен двигател :roll: Колко е верно :? Аве поне изглежда логично.
Следващия етап бе сваляне на цилиндров блок, смяна биелни лагери, к.вал и шлайф блок с нови ремонтни бутала и сегменти. Оказа се, че най-скъпата част в този ремонт са буталата. И да вземе колегата да набута в дизела некакви евтини вместо препоръчаните и зимата пежлето па не ще да запали. Па дръпане с трактор от село до село и па не пали оти буталата сдали. Те тогава у Софето прегледаха колето в Боша на околовръстното под полите на Витоша. Компресията 3/4 е избегала само в 1 цилиндър останала :shock: При надуване с компресор през отвор на дюза, въздуха фучи и в картера струи :? След разглобване се оказа 3 от 4 спукали се бутала :? Е на външен вид пукнатината не личи, само с лупа може да се открои :roll:
Те и дизелски неволи :sad:
nikolovvd - майстор
kozl написа:
Обяснението на майсторите по ремонта - двигателя, който се е сдухал от пробег, е с ниска компресия и стеклото се масло през клапана в цилиндъра спомага за уплътняването м-у цилиндър и бутало и така се повишава компресията и съответно се улеснява паленето на сдухан, студен двигател.
По този начин се проверява бензинов двигател, когато пуши.
Сваля се свещта и се впръсква масло в цилиндъра като се мери компресията преди и след маслото. Ако няма чувствителна промяна, то маслото влиза от гумичките на клапаните. В противен случай двигателя е за основен ремонт.
DundyTheCroc - майстор
Тази Фиеста има ли картерна вентилация и PCV клапан?
Питам не заради друго, но на майка ми Фиестата, която оправих преди няколко дена, всичко беше тръгнало от скапан клапан и набило масло в колектор, стъпково моторче и датчици, дори маркучи имаше разпаднати от маслото.
nikolovvd - майстор
По принцип картерните газове се отвеждат в кутията на въздушния филтър, където през едно малко филтърче се отделя маслото. После газовете се смесват с въздуха и през въздушния филтър отиват към дроселовата клапа.
Когато картерните газове са наситени с маслени пари, това малко филтърче, което никой не сменя при смяна на въздушен филтър (понякога слагат дунапрен вместо оригиналния филтър, че и той струва пари) се разпада и кутията се пълни с масло. Това е първия сигнал за проблем с двигателя. Гадното е, че когато картерните газове се смесят с прахоляка от въздуха запушват въздушния филтър и допълнително се влошава работата на двигателя.
Общоприета практика у нас, още от времето на баба Жигула, е тези картерни газове да се пускат свободно под колата.
DundyTheCroc - майстор
Николов, обикновено вентилациите са две, от капака на главата директно в колектора през някакъв филтър (примерно спирала в самата тръба) или пък както си казал към въздушния през филтърче.
Втората вентилация си тръгва баш от картера, минава през PCV клапана и после в колектора без филтри, поне и на Фиеста, и на Мондео бензин е така. За 1.8Д на Форд не мога да се сетя как беше направено.
п.п. Сега като се замисля, че на Мондеото МАП сензора беше добре омазан ми става ясно откъде е дошло, ще му ревизирам клапана и на него, иначе масло грам не бара, явно не е много, ма прави мизерия.
nikolovvd - майстор
Последно съм имал Форд преди повече от 8 години, та може и да съм объркал нещо. :? :wink:
DundyTheCroc - майстор
nikolovvd написа:
Последно съм имал Форд преди повече от 8 години, та може и да съм объркал нещо. :? :wink:
Е то повечето по-нови кочини са така, от екология гадостите се изливат обратно в двигателя, пък и бизнеса с датчици, клапани и стъпкови моторчета трябва да върви :wink:
nikolovvd - майстор
Лошото е че се цапа и дебитомера. На Скорпиото ми вместо MAF имаше MAP сензор, та не ми се е налагало за го чистя.
DundyTheCroc - майстор
На Мондеото е баш МАП, баш до мястото, където се излива картерната в колектора, на Фиестата същата работа, ма там и стъпково моторче има. Много бях омазан да снима как е.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 22

Тема "Температура на Fiesta - сериозен проблем" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: