• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
nikolovvd - майстор
Аха, дал си на късо! :lol:
todor.lazarov - напреднал
Правим един ел. автомобил - прототип, който участва в състезание за енергийна ефективност
Отбора е ученически и участва в състезанието Shell Eco Marathon

Изображение

Там всичко се мери с уред наречен joulemeter

За информация първите постигат 1000 km/KWh

Та затова ни трябва и клаксон който да не харчи много ток.

Между другото, ще ни трябват и идеи за нов контролер

Данни:
Батерия 48V - литиево полимерна
Мотор: maxonmotor Graphite Brushes, 200 Watt
Изображение
http://www.maxonmotor.com/maxon/view/pr ... e50/370356
Максимален товар: 10 ампера

Приемаме всякак ви идеи, важно да е супер икономичен
Последна промяна от todor.lazarov на вт юли 19, 2016 2:57 pm, променено общо 2 пъти.
hidrazin - майстор
todor.lazarov написа:
За информация първите постигат 1000км/1Кват
......................
Между другото, ще ни трябват и идей за нов контролер
......................
Приемаме всякак ви идей, важно да е супер икономичен
Силно се надявам да си далеч от този екип.
Ама наистина много далеч. Иначе съдбата му е предрешена.
Предрешена и ясна - пълен и тотален провал. :evil:
:partyman:
Antonii - майстор
Ако вие бяхте в отбора. Провала му със сигурност е гарантиран.
Че с този начин на мислене от времето на народния съд доказано доникъде не се стига.
ivanovbg - майстор
Antonii написа:
Ако вие бяхте в отбора. Провала му със сигурност е гарантиран.
Че с този начин на мислене от времето на народния съд доказано доникъде не се стига.
Не е така. От хора с ниско ниво на обучение и интелигентност не можеш да очакваш някакви гениални идеи и успехи, освен в силовите спортове.Начина на мислене на недообразования отбор е грешен още в концепцията на създаване на превозното средство."Икономична свирка" - :lol: Нон стоп ли свири?
Да разгледаме как нейната консумация би повлияла на пробега. Работата която може да извърши батерията е константа.
1. Пробега е равен на работата която може да извърши превозното средство с наличната ни енергия(капацитета на батерията) умножено по КПД- то на контролера и двигателя и минус енергията на светлини и свирки :wink:
2. Работата е производна на масата и разстоянието, изминато от тялото.
3. Значи 48В батерия с капацитет 10 Амперчаса ще има 480ватчаса енергия. Свирката с 10 вата мощност би изхарчила, ако се събере да свири нон стоп цяла минута за цялото състезание, 0.166ватчаса или 0.035% от енергията. Това означава, че би намалила с 0,035% пробега. Максимален ефект без свирка 0,035%.
4 В същото време ако приемем че шофьора и превозното средство тежат 100кг и преди старта шофьора изпие една бира ще качи с 0,5%общата маса което ще намали пробега със 0,5%

От казаното дотук следва, че олекотяването на конструкцията би имало много по голям ефект от "Икономичната свирка".

:partyman:
hidrazin - майстор
Antonii написа:
Ако вие бяхте в отбора. Провала му със сигурност е гарантиран.
Няма никакъв шанс да съм в този отбор.
Не и в отбор с толкова необразовани съотборници.
Ще си е чиста загуба на нерви и време.
Мдааа...
:partyman:
todor.lazarov - напреднал
hidrazin написа:
Antonii написа:
Ако вие бяхте в отбора. Провала му със сигурност е гарантиран.
Няма никакъв шанс да съм в този отбор.
Не и в отбор с толкова необразовани съотборници.
Ще си е чиста загуба на нерви и време.
Мдааа...
:partyman:
Затова търсим мнения на специалисти.
Няма смисъл от злоба и пренебрежение.

Винаги може да се научи и повече ...

п.с. Ето за справка и един от отборите (Poseidon Team - Piraeus University ) който беха близко до нас като резултат

1. Бюджета ми е 10 пъти по голям от нашия
2. Те са университетски отбор

И въпреки това ние сме на малко от тях

Изображение

Изображение

Изображение
todor.lazarov - напреднал
Търсенето на вариант с друг вид клаксон е продиктуван и от това че в момента ползваме DC конвертор който е 48-12DC 8 amp, което на празен ход сигурно черпи повечко ток.

Смятаме да го сменим с импулсно DC което на празен ход черпи 0,005 ампера. Но то може да понесе до 100 мили ампера товар, Затова търсим такъв клаксон.
hidrazin - майстор
todor.lazarov написа:
Търсенето на вариант с друг вид клаксон е продиктуван и от това че в момента ползваме DC конвертор който е 48-12DC 8 amp, което на празен ход сигурно черпи повечко ток.

Смятаме да го сменим с импулсно DC което на празен ход черпи 0,005 ампера. Но то може да понесе до 100 мили ампера товар, Затова търсим такъв клаксон.
И що разни конвертори, импулсни .... ??? Те си имат собствена консумация и загуби.
Айде влачи ... 48V, 90dB, 2,8kHz, 15mA.
SCHNEIDER ELECTRIC / TELEMECANIQUE XVB-C9B Buzzer, Harmony XVB
И вземи се научи как се пишат разните мерни единици и кое в какви единици се измерва.
Иначе като ти чета писанията и страх ме хваща... :evil:
:partyman:
P.S. И не ми пълни пощата със спам!!!
jordanvass - майстор
Какво те бърка, че на празен ход конверторът за клаксона ти черпи повече ток? Той няма да работи на празен ход, а с товар само през онази секунда, в която натиснеш бутона на свирката. Просто свържете бутона за свирката преди конвертора, а не след него. Разбира се, няма лошо да е икономичен, но чак пък толкова зор за нещо, дето ще свири максимум няколко секунди за целия пробег... Едва ли ще повлияе. А и задължително ли е колата да има клаксон и то електрически? Това някакви стандарти ли са? Щото може и с тромба с гумена круша. :lol:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Тема "Трябва ми супер икономична свирка /клаксон/" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: