Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
dobrinski - специалист
Поздравления за ентусиазма! Би ли посочил положителните страни на тази конструкция пред т.н. стандартни?
Uffo - специалист
От вчера го тървя сайта едвам успях да го намеря http://www.zpttrade.bg/products.php?l=bg&id=6 в едната таблица са обикновенните профили в другата са прецизните :)
Uffo - специалист
Добрински. Явно не си ме разбрал какво искам да кажа, аз не търся максимална работна площ и да мие лесно обслужването на щпиндела търся здравина и точност и поради тези причини мисля че моя вариант е по добър. Имам други изисквания и мисля че съм намерил решение това е а за лесно обслужване и максимална работна площ друг вариант от "стандартния" няма :).
MrMurdjo - майстор
Какъв ти е критерият за точност? В мерни единици имам предвид.
Струва ми се, че нещата при теб са повече теория, отколкото практика. А те двете понякога доста се разминават. Един работещ рутер, па макар и събран по традиционна схема и кинематика може да ти даде толкова храна за размисъл по отношение на оптимизация, колкото нищо прочетено в нета не може. Плюс опита от работата с САМ програма, подбиране на режими и т.н. Защото според мен каквото беше описал за наклонените стени на изрязаните детайли, се дължи по всяка вероятност на флекс (огъване) на инструмента от прекалено голямо натоварване.

П.П. За прецизните профили на сайта липсва информация от каква стомана са, какъв клас на точност и каква гладкост на повърността имат.
tsenkov - специалист
Най-напред в случая най-важно е отклонението от праволинейноста на тръбата.При късмет ще стане и със обикновена ел. заварена.Правил съм го. Но ако се закучи-бог/аллах да ти е на помощ.
Конструкцията е интересна.Правил съм подобен Z но не съм доволен от работата му,особено при работа близко до плота.
Прикачен файл:
Снимка0192.jpg
Коравината на системата е малка.
Ясно ми е че си си решил да правиш машина по тая схема.ОК. имам два съвета към теб:
-откажи се от трапецовидните винтове,те са несъвместими с изискванията за високо натоварване.Ще се наложи да купуваш СВД та.
-откажи се и от ролките .Мини на линейни лагери и няма да съжаляваш.
Личното ми мнение за машина построена по тази схема е че ще е работоспособна,но няма да покрие очакваните високи изисквания . И последно уякчи отвора на Z с две гривни отгоре и отдоло за да компенсираш отслабването на плочата.
angelfilev - специалист
Uffo, грешка е да използваш лагерите на мотора за осово фиксиране на винта. Не съм разглобявал точно този мотор, но обикновено след задния лагер се поставя слаба пръстеновидна пружина за обиране на луфта. При някакво натоварване тази пружина ще се свие и ще се измести винта. Твърдо закрепване на винта към мотора прави системата статично неопределена на 3 лагера. Неточности ще натоварват ненужно лагерите.
tsenkov споменава и потвърждавам, че е недостатък да се изнесе шпиндела конзолно от лагерните тела. От съпромат се знае, че греда запъната в единият край и натоварена в другия, при равни условия ще даде много по-голямо отклонение от греда на две опори. Освен това колкото повече слиза шпинделът толкова повече се увеличава отклонението поради луфта в лагерите.
Поставяйки мотора под горната плоча те принуждава да удължиш направляващите, което не е добре.
Карай както си почнал за да завършиш. За здравина и точност според мен тази конструкция не е оптимална. Всъщност трябва да се тръгне от това какво искаш да се постигне, какви материали да се обработват с какви скорости, какви инструменти и каква точност.
tsenkov - специалист
Това за лагерите на двигателя го пропуснах. Характерно е за конструкции които са "оптимизирани" до крайност с цел поевтиняване за сметка на качеството.Икономисва се един лагер-2-3лв малко работа-10-15лв а ще се наложи да купуваш нов винт по-дълъг, нов двигател и още дреболий.Може да се приложи само ако ще се работят нежни неща платки, восък.
От опит съм се убедил че безплатен обяд няма.
Uffo - специалист
Благодъря на всички :) да както казва баща ми корава глав асъм :Д почти съм сглобил това от снимката като го довърша ще ви пратя снимки и ще дам данни от изследванията за кривините и поддаването на конструкцията. За СВД-то май май на там отиват работите :Д тоя винт нема да ми сварши работа а З хода е със СВД и мотора извън конструкцията от горе не отдоло като на файла мислед да е от доло но се отказах а не съм променил чертежа. А за това че на З мотора е с твърда връзка все още твърдя че при мен няма проблеми дори и при натоварено положение работи без проблем натоварването остава в носещия лагер от доло и в гайката мотора за винта да кажем съм го оцелил по случайност но всичко работи безпроблемно. Абе в крайна сметка каквото стане после ще променяме :) Все от накъде трябва да се започне :)
Uffo - специалист
Tsenkov това ли имаше в предвид за заздравяването на Z ?
Прикачен файл:
Asm z new.jpg
Asm z new.jpg (90.57 KиБ) Видяна 2400 пъти
edesign - специалист
като цяло аз виждам един конструктивен недостатък и това е че винта който задвижва не е симетрично разположен спрямо направляващите. Това може да доведе до заклинване. За Z оста може би не защото разстоянията са малки обаче от снимка 1.jpg ако го направиш с един мотор и винт хоризонталното задвижване не мисля, че ще работи.

Тема "CNC машина гравьор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: