Всички имаме коли, нали ?
smarty - специалист
Здравейте,

имам следния проблем.
Форд Орион дизел е със затруднено палене.
Оказа се че една от подгряващите свещи е издъхнала. Сматах че проблема ще се реши след като сменя свещта, но сутрин при студен двигател продължава да се мъчи. (сега дори през лятото)
Колата не е първа младост и побутва дори маслото. Чух опасение че не е достатъчна компресията му вече за да работи нормално.
Ама като запали си работи добре ???!

Това обаче би струвало немалко пари като ремонт и затова първо реших да проверя дали добре се подгряват свещите.

За целта развих една от тях свързах я с добра маса, дадох на контакт и тук настъпи изненадата. Контролната лампа на таблото (повечето дизели я имат) за подгряването ми изгасва след 3-4 секунди (винаги си е било толкова от както съм купил колата).

ОБАЧЕ За това време свещта още не е нагрята!

Аз Продължавам да изчаквам (на контакт) и броя секундите ... свещта започва да се загрява и светва на върха и постепенно до средата с червено-оранжева светлина.след около 10 секунди чувам щракване на реле и свещта угасва.

Аз смятах че като изгасне оранжевата лампа на подгряването мога да въртя стартер и да паля - а то се оказа че всъщност мъча двигатела с недостатъчно подгряти свещи.

Къде може да е белята?
... е сега след като ми изгасне лампата броя до 8 и завъртам стартера и пали доста по-добре.
Но явно нещо не е наред.

Благодаря предварително за вниманието и с нетърпение очаквам съветите ви!
velsi - Почетен майстор
А ти смени ли всичките четири подгряващи свещи? И поне пробва ли ги и четирите? Изправната подгряваща свещ се зачервява почти вендага след подаване на напрежение. Колкото до времето на светене на жълтата лампа, то при някои автомобили тя свети винаги и еднакво дълго дори при горещ двигател. При някои пък изобщо не светва, ако няма нужда от подгряване. Вероятно някакъв датчик следи температурата на двигателя и реле свързано с него определя времето необходимо за подгряване. Намери кой датчик управлява този процес и търси причината и там. Но аз ти препоръчвам преди това да сложиш четири НОВИ свещи за да си сигурен, че при тях всичко е наред. Успех!
Тани - модератор
Не си играй да търсиш датчик - няма! Зиме -40 лято +40 все едно и също е времето на светене на лампата ! И за "светенето" на свещта ми се струва че е нормално да е след 3-4 секунди! За всеки слуай провери с една нова и една стара свещ и виж дали има разлика!

И пиши за резултата разбира се!
velsi - Почетен майстор
Тани написа:
Не си играй да търсиш датчик - няма! Зиме -40 лято +40 все едно и също е времето на светене на лампата !
Позволи ми да не се съглася с тебе. На моя автомобил лампата не светва при загрят двигател дори и през зимата! А в много студено време понякога направо ми писва да я чакам да угасне. Автомобила е Ауди 1,6 TDI
Тани - модератор
На повечето автомобили е така , но човека има Орион , а точно те нямат!

Да не го караме да търси :wallbash: под вола теле :-D :-D
smarty - специалист
Здравейте и благодаря за съветите!

Ето какво мога да добавя:

И четирите свещи са изправни! (проверих ги една по една и ненамирам разлика във времето им за подгряване спрямо нова свещ)

От момента на даване на контакт, процеса протича протича така:

- в първите 3-4 секунди докато съм на контакт свети оранжевата лампа, свещта (важи за всяка една) започва да се подгрява но само леко пуши без да се вижда зачервяване дори.
- лампата угасва, още съм на контакт и свещта започва да се нагрява видимо от върха към стеблото, като на 9-10 секунда след изгасването на лампата (приблизително 12-13 секунди от даване на контакт) свещта е с оранжево-червено светлинно излъчване. Тогава се чува чукване на релето, което подава тока към свещите и те угасват.

Днес сутринта при мен беше доста по студено от вчера и запасен с тази информация изчаках 8 секунди след като изгасна лампата и за моя радост двигатела запали от раз и то доста равномерно без "блъскане".

Чудя се обаче следното:
Процеса на подгряване дали се прекъсва в момента в който завъртя стартера ? Това не го пробвах ...
Или дори и да почна да въртя стартер след угасването на лампата (както превех довчера) процеса на подгряване ще си продължава още 8-10 секунди докато релето изключи, дори и двигатела вече да е запалил???

А това нагряване до светене скъсява ли живота на свещите или така трябва да бъдат нагряти за да пали добре?

Очаквам мненията ви :)
Тани - модератор
В момента на палене релето изкючва. По принцип , когато е студено е хубаво да изчакач малко след като изгасне лампата , за да може да загрее добре свещта. Както вече споменах , Ориона няма датчик за температурата и са изчислили светенето на лампата за топъл двигател. Тогава не му трябва да подгрява чак толкова и си пали без проблем! При много студено време подгрявай по два пъти и тогава пали!
smarty - специалист
Благодаря Тани!

т.е. ако правилно съм разбрал, аз досега като съм врътвал стартера непосредствено след като ми е изгасвала лампата, съм давал команда на релето да изключва подгряването на свещите и съм въртял докато сместа се възпламени от компресията без помощ от свещите :)

надявам се в идващите студени месеци да нямам проблеми при тези нови познания :)

Колеги бихте ли споделили други дяволии за лесно палене на дизел през студовете ? Чувал съм за добавяне на бензин в нафтата ???
Kinley - напреднал
Чувал съм за добавяне на бензин в нафтата
Прочетох нещо такова във форума на Рено http://www.renault-bg.com/forum/viewtop ... 9&start=15
Потърси и по форуми на други марки коли.

ПС Мойта не е дизел, затова повече не мога да помогна.
velsi - Почетен майстор
Аз не бих си нялял бензин в нафтата. По-скоро бих си заредил по-качествена нафта. През зимния период по-големите бензиностанции предлагат "зимен дизел" на незначително завишена цена с необходимите добавки за по-лесно запалване при ниски температури. Иначе неколкократното подгряване в голям студ наистина помага, важното е само да имаш як акумулатор. Четирите свещи теглят доста ток. Не съм го мерил, но със сигурност не е малко.

Тема "Запалване на ФОРД - дизел (орион)" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: