Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
ridik - специалист
Здравейте имам монофазен ел двигател на Троян който отскоро взе да прави проблеми.А те се изразяват в следното-в може би 70 процента от случаите при тръгване запецва и се товари.В останалите 30 си тръгва нормално -по етапно му смених центробежен прекъсвач пеперудката на центробежния и кондензатора, тоест де има една дума всичко , но продължава да прави този проблем.Някой има ли идея къде да търся вече повредата освен в намотките.А мотора си работи нормално след като тръгне, има мощност ,не мирише на изгоряло като го отворя.Ако ви помогне това понякога когато още върви по инерция се включи може да завърти и наобратно.
kolev_k - специалист
Лагерите прегледа ли?Да не са събрали сачмите.Шума променен ли е?
ridik - специалист
Лагерите са наред и при сглабяне се върти лесно и с инерция, но открих друго.Баластът на центробежния се измества по оста и изключването на пусковата бобина, или се забавя ,или не се включва, и това обърква ритъма на мотора.Ех няма вече качество една десета изпусната при направата му, и се виждаш в чудо, а стария оригиналния излезе на парчета, толкова точен по оста беше.
Andri01 - майстор
Махни го и сложи т.н. "ключ Рига" или подобна модификация.
ridik - специалист
Andri01 написа:
Махни го и сложи т.н. "ключ Рига" или подобна модификация.
Не става с Рига понеже на ден мотора прави по около 800 пуска.
Andri01 - майстор
Датчик по обороти или от задвижвания механизъм,който ще ти изключва пусковата намотка. В краен случай-реле за време.

Тема "проблем с ел двигател" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: