Ел. инструментите. Консумативи.
пишман_майстор - майстор
vlax написа:
Kumay написа:

Мисля, че е безсмислено да се ползва за мазане масло различно от М10Д. Ти намери ли разлика като ги сменяш според сезоните?
Мисля,че не.Освен цената.
Аз намирам разлика. Лятото задължително с по-гъсто масло . При рязане на тънки дръвца няма значение какво ще е , но при прод.рязане ( дебели дърва, стволове или поваляне ) има рязко подобрение с по-гъсто масло през жегите . Веригата и шината се износват доста по-бавно.
koveslav - майстор
пишман_майстор написа:
vlax написа:
Kumay написа:

Мисля, че е безсмислено да се ползва за мазане масло различно от М10Д. Ти намери ли разлика като ги сменяш според сезоните?
Мисля,че не.Освен цената.
Аз намирам разлика. Лятото задължително с по-гъсто масло . При рязане на тънки дръвца няма значение какво ще е , но при прод.рязане ( дебели дърва, стволове или поваляне ) има рязко подобрение с по-гъсто масло през жегите . Веригата и шината се износват доста по-бавно.
Аз лично ще повярвам в това,само ако видя поне два-три вида вискозитети в оригиналните масла,които производителите предлагат за веригите си.И ако видя при тях нещо с вискозитета на трансмисионно масло.Имам стаж и наблюдения по въпроса,моите шини винаги са карали доволно дълго с обикновено двигателно масло.Раотил съм и с прецедени отработили масла,не съм имал проблеми с малък живот на помпи,вериги или шини.
Само един колега до тук се аргументира убедително за причините за употреба на гъсти масла-цената на която ги намира.
Всяко масло над 3-4лв е безсмислено.Само за 30-на литра ще сте платили и нови шини и вериги,та и помпи,ако купувате масла от 8-10лв..И срещу спестените пари ще сте винаги с нови гарнитури,което е в пъти по-добре от съмнително позапазили се такива,но стари...
iivanov - майстор
Що ми посиня върха на щилската шина ? Масло бол , маже си нормално , звездочката е в час . :?
keymaker - специалист
Ръбовете на шините са си сини още от завода ,това се дължи на зонова закалка направена индукционно. Ако посиняването е повече от 10-12мм.от ръба в който се трие веригата има вероятност да си контузил шината и там да се получава нежелано триене .А ако посиняването е в зоната на звездочката може да се е затъкнало със стърготини. Свали шината изчисти я добре ,дори я промий с нафта и четка. Звездочката продухай с компресор трябва да се върти без усилие , после да не забравиш да я накиснеш в масло ,че да се напие лагерчето.
пишман_майстор - майстор
koveslav написа:
Аз лично ще повярвам в това,само ако видя поне два-три вида вискозитети в оригиналните масла,които производителите предлагат за веригите си.И ако видя при тях нещо с вискозитета на трансмисионно масло.Имам стаж и наблюдения по въпроса..
Колега , има един термин , казва се планирано остаряване на стоки и предмети. Като се вникне в идеята му, ще ти стане ясно защо не се предлагат различни видове смаз. масла за веригите. Всеки един производител/търговец ще му е "добре" ако продава макс. кол. консумативи
Валидно е за вс. стоки без изключение разбира се.
Сега за маслата: Аз зимно време съм рязал и с рапично масло. Лятно време обаче е проблем, от сервиз изкупувах масла от скор. кутии/диф-ове . Единственото ми условие беше да не е смесено с двигателно . Прецеждах го през 25мм кече . Не знам друг достъпен метод за по-фино очистване на масло. Според мен няма.
koveslav написа:
Раотил съм и с прецедени отработили масла,не съм имал проблеми с малък живот на помпи,вериги или шини.
Употребявани дв. масла- избягвам, дори и филтрирани . Поради екологични причини. То ако става въпрос и чистите мин. масла са вредни ама...Както и диф. масло което ползвам - също не е добре за природата
kuger - майстор
пишман_майстор написа:
Аз намирам разлика. Лятото задължително с по-гъсто масло . При рязане на тънки дръвца няма значение какво ще е , но при прод.рязане ( дебели дърва, стволове или поваляне ) има рязко подобрение с по-гъсто масло през жегите . Веригата и шината се износват доста по-бавно.
И аз намирам разлика. С ЕП90 си я карах, но ми свърши, а на село откъде :? Дървата чакат рязане и т.н.
Един комшия ми даде тубичка М10Д, а резачката няма винт за регулиране на разхода на маслото. Определено М10Д свършваше с около 30 % по-бързо.
andro6157 - специалист
Здравейте,та след дълга служба на маккълък цс 330 за 2 год. и 8 месеца ми направи два последователни проблема.1 то мембрана на карбуратора и изхарчих 5л бензин,2 ри проблем катализатор симптомите и при двата бяха същи не се форсираше,сега изкарах катализатор и е звяр е нормално е да се зацапва 70-80л бензин минаха о даже повече.Сегашния ми проблем е машината студено пали на три дърпания,реже като звяр но понякога като режа пуснали газта след довършване на среза работи и гасне за 2-3 секунди,но повечето случаи работи но на празен ход неравномерно и забелязах нещо като го накланям като работи на празен ход мени оборотите понякога гасне.Мисля че имам проблем с горивопроводната система,но незнам тия дни го ползвам нон стоп нямам време да го бърникам,а компресията мисля че няма проблем преди време изкарах свеща и нямаше надирания нищо в перфектно състояние беше според мен.Колеги такъв проблем някой да ли е имал.
keymaker - специалист
Често промяна на обороти и гаснене при накланяне обръщане се дължи на заминали или заминаващи си семеринги на кол. вал.
offvt - специалист
Чета из Нета за картери на Щил от пластмаса и метал.
На кои модели са пластмасови и на кои метални и каква е разликата в експлоатацията?
На Щил 391 картера какъв е?
gnt69 - майстор
Няма значение какъв е картера. Щом машината е 1000+ лева е надежна без значение с какъв картер.

Тема "Тема за резачките и моторните триони" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: