Всички имаме коли, нали ?
kolcho - специалист
Нека обобщя съветите на колегите, за да е леко и удобно за любознателните:
1. Свалени гуми се съхраняват в специализирана барокамера, настроена на влажност между 42,182735241 и 53,236142%, температура от 18,4231 до 24,3725143 градуса и средно въздушно движение от порядъка на 2 м/сек / средната стойност на едно силно попръцване/. Параметрите се следят ръчно и с помощта на смартфон, проверките на стойностите се сертифицират от специализирани компании.
2. Гумите се съхраняват с джанти или без джанти, като задължително се разместват по три пъти дневно, сутрин, обед и вечер, като при силен вятър и резки колебания в температурите операцията се повтаря и през нощта. Разместването се прави в ред 1-8-287-4-9 и т.н., като се съблюдава елементарното правило - горен върху долен, вътрешен върху външен ръб, отчитано по оста на въртене.
3. Баланс на гумите се прави всеки понеделник, като при намерения за продължително пътуване / Банишора - Горна Баня - Филиповци/ гумите се балансират задължително и на входа на Горна Баня / във Филиповци е опасно, там има цигани!/, а след обратния завой, ако са изминати около 100 км, балансът се проверява повторно, иначе завръщането става непредсказуемо опасно.
****************************************

Сега сериозно: имам / и винаги съм имал/ два комплекта гуми на джанти. Добра марка, винаги пресни / до 4 годишни/, монтирани и балансирани от добри майстори. Съхранявам ги хоризонтално, напомпани до заводските стойности. Никога не ги балансирам преди повторен монтаж. Досега - никакви проблеми. Повтарям - НИКАКВИ! Един-единствен път в живота си съм балансирал вече балансирана гума, след попадане в дупка тежестите бяха изкапали. Нарушеният баланс се усеща елементарно при по-висока скорост и няма как да монтираш вече балансирана гума, съхранявана в гараж, тя да не вибрира и.....да се окаже небалансирана при проверката по маршрута Банишора - Горна Баня- Филиповци!
Те така!
Айде, наздраве :partyman:
p.v.x - майстор
kolcho написа:
Те така!
Айде, наздраве :partyman:
И какво правим , ако се е случило така , че си набил яко спирачки , в някой горещ летен ден , и си оставил по десетина грама грайфер от дадена точка , от периферията на гумата(те). Не от цялата(те).

:-D

Наздраве и на теб. :partyman:
MamaMy - майстор
p.v.x написа:
kolcho написа:
Те така!
Айде, наздраве :partyman:
И какво правим , ако се е случило така , че си набил яко спирачки , в някой горещ летен ден , и си оставил по десетина грама грайфер от дадена точка , от периферията на гумата(те). Не от цялата(те).

:-D

Наздраве и на теб. :partyman:
Това може да се случи само на лешпери като теб "шафьорче". Куцай си, не ми пречиш. :lol:
p.v.x - майстор
MamaMy написа:
p.v.x написа:
kolcho написа:
Те така!
Айде, наздраве :partyman:
И какво правим , ако се е случило така , че си набил яко спирачки , в някой горещ летен ден , и си оставил по десетина грама грайфер от дадена точка , от периферията на гумата(те). Не от цялата(те).

:-D

Наздраве и на теб. :partyman:
Това може да се случи само на лешпери като теб "шафьорче". Куцай си, не ми пречиш. :lol:

Ти лично , не се притеснявай.

Карай си каручката :finga: и дръж фенера вечер запален. :lol: :lol:

Бегай утре да събираш сено(гориво). :finga:
MamaMy - майстор
Кой сбира сено в тоя дъжд бе летораслек? Ще се научиш и ти да си раниш конете ама дано не умрат от глад до тогава. Сега лапай бибата и си легай, че утре си на градина и няма да можеш да станеш! :roll:
kolcho - специалист
p.v.x написа:

И какво правим , ако се е случило така , че си набил яко спирачки , в някой горещ летен ден , и си оставил по десетина грама грайфер от дадена точка , от периферията на гумата(те). Не от цялата(те).
Вече съм казал как решават проблема майсторите-шофьори, имащи навика да оставят по десетина грама грайфер при всяко спиране / или потегляне/ :
kolcho написа:

Баланс на гумите се прави всеки понеделник
При особено високо майсторство може и ежедневно!

Наздраве :partyman:
ESPACE - майстор
keymaker написа:
На сезон минават сума "читатели" съхранявали гумите прави ( на протектора/грайфера) и след монтажа гумата има радиално биене и иска 150гр. баланс.

Едната ми кола веднъж престоя без да се кара 6-7 месеца и след това не съм забелязал да има нужда от смяна на гуми или баланс заради изкривяване .
keymaker - специалист
ESPACE написа:
keymaker написа:
На сезон минават сума "читатели" съхранявали гумите прави ( на протектора/грайфера) и след монтажа гумата има радиално биене и иска 150гр. баланс.

Едната ми кола веднъж престоя без да се кара 6-7 месеца и след това не съм забелязал да има нужда от смяна на гуми или баланс заради изкривяване .
--------------------------
Извинявам се не съм уточнил ,става дома за гуми без джанти.
Дори сега имам едни такива при мен .
gogo7777 - майстор
Такива теми ме изстрелват направо в космоса. Много, мноооого пада ценза на форума.

Сега сериозно по темата:
...ъъъъъ сериозно не моем.....сори. Аз ги държа под леглото на тъмно. Не знаех, че трябва да ги спадна малко....ся отивам да поправя грешката си. :rolleyes:
Chefo77 - майстор
kolcho написа:
Сега сериозно: имам / и винаги съм имал/ два комплекта гуми на джанти. Добра марка, винаги пресни / до 4 годишни/, монтирани и балансирани от добри майстори. Съхранявам ги хоризонтално, напомпани до заводските стойности. Никога не ги балансирам преди повторен монтаж. Досега - никакви проблеми. Повтарям - НИКАКВИ!
2 коли, винаги 2 комплекта гуми в гаража (или зимните, или летните) - абсолютно по същи начин ги съхранявам. Две купчинки по 4 броя. Зная, че не е правилно по предписанията, но досега не съм имал проблеми.

Тема "Как е правилно да съхраняваме свалени автомобилни гуми?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: