Нека обобщя съветите на колегите, за да е леко и удобно за любознателните:
1. Свалени гуми се съхраняват в специализирана барокамера, настроена на влажност между 42,182735241 и 53,236142%, температура от 18,4231 до 24,3725143 градуса и средно въздушно движение от порядъка на 2 м/сек / средната стойност на едно силно попръцване/. Параметрите се следят ръчно и с помощта на смартфон, проверките на стойностите се сертифицират от специализирани компании.
2. Гумите се съхраняват с джанти или без джанти, като задължително се разместват по три пъти дневно, сутрин, обед и вечер, като при силен вятър и резки колебания в температурите операцията се повтаря и през нощта. Разместването се прави в ред 1-8-287-4-9 и т.н., като се съблюдава елементарното правило - горен върху долен, вътрешен върху външен ръб, отчитано по оста на въртене.
3. Баланс на гумите се прави всеки понеделник, като при намерения за продължително пътуване / Банишора - Горна Баня - Филиповци/ гумите се балансират задължително и на входа на Горна Баня / във Филиповци е опасно, там има цигани!/, а след обратния завой, ако са изминати около 100 км, балансът се проверява повторно, иначе завръщането става непредсказуемо опасно.
****************************************
Сега сериозно: имам / и винаги съм имал/ два комплекта гуми на джанти. Добра марка, винаги пресни / до 4 годишни/, монтирани и балансирани от добри майстори. Съхранявам ги хоризонтално, напомпани до заводските стойности. Никога не ги балансирам преди повторен монтаж. Досега - никакви проблеми. Повтарям - НИКАКВИ! Един-единствен път в живота си съм балансирал вече балансирана гума, след попадане в дупка тежестите бяха изкапали. Нарушеният баланс се усеща елементарно при по-висока скорост и няма как да монтираш вече балансирана гума, съхранявана в гараж, тя да не вибрира и.....да се окаже небалансирана при проверката по маршрута Банишора - Горна Баня- Филиповци!
Те така!
Айде, наздраве
1. Свалени гуми се съхраняват в специализирана барокамера, настроена на влажност между 42,182735241 и 53,236142%, температура от 18,4231 до 24,3725143 градуса и средно въздушно движение от порядъка на 2 м/сек / средната стойност на едно силно попръцване/. Параметрите се следят ръчно и с помощта на смартфон, проверките на стойностите се сертифицират от специализирани компании.
2. Гумите се съхраняват с джанти или без джанти, като задължително се разместват по три пъти дневно, сутрин, обед и вечер, като при силен вятър и резки колебания в температурите операцията се повтаря и през нощта. Разместването се прави в ред 1-8-287-4-9 и т.н., като се съблюдава елементарното правило - горен върху долен, вътрешен върху външен ръб, отчитано по оста на въртене.
3. Баланс на гумите се прави всеки понеделник, като при намерения за продължително пътуване / Банишора - Горна Баня - Филиповци/ гумите се балансират задължително и на входа на Горна Баня / във Филиповци е опасно, там има цигани!/, а след обратния завой, ако са изминати около 100 км, балансът се проверява повторно, иначе завръщането става непредсказуемо опасно.
****************************************
Сега сериозно: имам / и винаги съм имал/ два комплекта гуми на джанти. Добра марка, винаги пресни / до 4 годишни/, монтирани и балансирани от добри майстори. Съхранявам ги хоризонтално, напомпани до заводските стойности. Никога не ги балансирам преди повторен монтаж. Досега - никакви проблеми. Повтарям - НИКАКВИ! Един-единствен път в живота си съм балансирал вече балансирана гума, след попадане в дупка тежестите бяха изкапали. Нарушеният баланс се усеща елементарно при по-висока скорост и няма как да монтираш вече балансирана гума, съхранявана в гараж, тя да не вибрира и.....да се окаже небалансирана при проверката по маршрута Банишора - Горна Баня- Филиповци!
Те така!
Айде, наздраве
