• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13
Заваряване, ковачеството, студената обработка, тенекеджийството и др.
arxd129 - специалист
И при идеята за капак на водомерната ми шахта на infomar, и при идеята за капак на Чираче каруцата е поставена пред коня. В което няма нищо лошо, разбира се, ако размяната на коня и каруцата е продиктувана от многократно реално изпълнение на упражнението 'направа на капак на шахта'. Какво искам да кажа ли!
Казвам: Предполагам, че и двамата имат пре-пре дълъг опит в направата на всякакви некомпрометирани метални (най-общо казано) изделия, вкл. и капаци на шахти. Но в случая ми, идеите и на двамата водят до направата на капак с тежест около 30-40 кг!! Каквато тежест на капака не мисля че е нормална.

Та... Да почнем от началото.
Нека предположим, че леката кола тежи 2.5 тона.Едва ли толкова много. Но да приемем че е 3 тона.
Нека предположим, че част от тежестта на колата (около четвърт от 3 тона) би попаднала точно в центъра на моята шахта. И следва въпрос: Моята рифелова ламарина /с дебелина 4 мм и без да съм направил допълнително оребряване/ би ли се огънала в този конкретен случай.
Ако някой от съфорумците знае, нека сподели. Моля.

Аз мисля, че ламарината не би се огънала. Но и се притеснявам да не я озяня.
А вие какво мислите?

Моля, споделете вашия опит.

Моля, споделете знанията си и по въпроса, какви изчисления (макар и приблизителни) да направя, за да потвърдя или за да отхвърля моите предположения, че ламарината ми дори и без оребряване няма да се огъне.
Благодаря.
n_a - МАЙСТОРИЩЕ
Answers: 1
По бабешки. Ламарината дето съм виждала да я газят и с престой големите натоварени камиони е двойно по-дебела и нищо и няма. Та, според мен, пакирай си колата на таз 4мм. Виждам проблем единствено откъм пантите, но пък човек си паркира бавничко
arxd129 - специалист
n_a написа:
Ламарината дето съм виждала да я газят и с престой големите натоварени камиони е двойно по-дебела и нищо и няма.
Ами добре.
От едната крайност - та в другата.
Споменатата от Вас двойно по-дебела ламарина вероятно също е била оребрена. Ама знае ли човек...

Благодарности за споделения опит! Почитания!

Очаквам и други мнения. Благодаря.
n_a - МАЙСТОРИЩЕ
Answers: 1
Обери си сарказма
Аз ще направя капака с две крила и рамка.
Колко струва 4мм рифел? 30лв?

Прикачен файл

везна 3.jpg

Прикачен файл

везна 2.jpg
везна 2.jpg (9.72 KиБ) Видяна 4062 пъти

Прикачен файл

везна 1.png
везна 1.png (114.34 KиБ) Видяна 4062 пъти
infomar
Изображение

Изображение

Изображение

Аз държа преди всичко на сигурността, решението е твое.
Успех.

п.с.
Пред нас има някаква канавка с широчина около 30 см покрита с ламарина 3-4мм. без усилване. Вече се е изкривила от леките коли които преминават през нея....
gogo7777 - майстор
Това е напълно достатъчно. Заварява се с прекъснат шев през 50мм. Шината обърната "на ребро"
Прикачен файл:
6.JPG
arxd129 - специалист
n_a написа:
Обери си сарказма
Сарказъм?! Стига, де. Не съм влагал в думите си подобно нещо.

Всъщност, съжалявам, че неправилно сте разчел думите ми. Проблемът наистина е у мен, че съм се изразил неясно и непълно. Ще внимавам повече. Моля за извинение.
arxd129 - специалист
infomar написа:
...Пред нас има някаква канавка с широчина около 30 см покрита с ламарина 3-4мм. без усилване. Вече се е изкривила от леките коли които преминават през нея....
В случая има и динамични натоварвания. Предполагам, заради тях въпросната ламарина се е компрометирала. Само предполагам, де.
arxd129 - специалист
gogo7777 написа:
Заварява се с прекъснат шев през 50мм. Шината обърната "на ребро"
Ще се съобразя с тази препоръка. Непременно.
Това ми трябваше!
Благодарности!

PS
Вероятно се дължи на техническата ми неграмотност, но ми е много странно как с подобна схема на оребряване се постига усилване на капака.

Логиката ми ме кара да мисля, че усилване на капака би се получило ако има обрамчване (примерно с кух профил 20/20/2) под периферията на капака, като краищата на препоръчаната шина 30/4 са заварени И за рамката. Но... моята логика, в последно време, не струва и петак.

Все пак ми е интересно защо въпросната схема на оребряване само и единствено с шина е достатъчно.
Бих бил благодарен на всеки, който ми обясни.
gnt69 - майстор
А защо да не вземем 6 или 8 мм рифел и да не то оребряваме.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13

Тема "Капак на водомерна шахта /и лека кола върху него/." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: