• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13
Заваряване, ковачеството, студената обработка, тенекеджийството и др.
iliya_i - майстор
arxd129 написа:
[Все пак ми е интересно защо въпросната схема на оребряване само и единствено с шина е достатъчно.
Бих бил благодарен на всеки, който ми обясни.
Ей тук има кратък курс лекции по техническа механика. Щом ти е интересно, запознай се с тях като начало: http://www.shtrakov.net/Tech_Mech.html
А за по-задълбочени познания: Учебник по САПРОМАТ
fill - специалист
От винкел 50х50х3 ,шина 50х3 ,рифел 3мм ,гладка 1,5 и вата 5 см,би се получил добре изолиран дуракоустойчив капак,тежащ не повече от 25 кила.Върху него можете да упражните натиск от 5 тона на 25см2 без деформация.
Готов съм да изработя капака за собствена сметка и ловя бас,че няма да го деформира БТР само с гравитация...
Hoвoceлckи - майстор
1. Не бих хабил винкел (за рамка). Нали ще има панти. Те ще фиксират капака да лежи с четирите си краища върху шахтата по 30-40мм.
2. Не виждам смисъл от гладка ламарина 1,5мм. От долу само да държи ватата ли ще я слагаш? От какво ще изолираш с ватата?
3. Колко (през какво разстояние) шини/ребра би сложил?
Аз бих сложил по 3 надлъжно и 3 напречно (да се получат 16 правоъгълника/ванички).
kozl - майстор
arxd129 написа:
Аз мисля, че ламарината не би се огънала. Но и се притеснявам да не я озяня.
А вие какво мислите?
Аз мисля, да не се напрягаш да мислиш оти ти липсва технология на мисленето и да приемеш съвета на gogo7777.
Всичко което се натовари като греда се огъва. Въпроса е колко :?
gogo7777 - майстор
Все пак ми е интересно защо въпросната схема на оребряване само и единствено с шина е достатъчно.
Бих бил благодарен на всеки, който ми обясни.
Защото така оребрен капака му се увеличава якоста на огъване. В краищата, където няма шина и където ще лежи капака върху рамката на шахтата ще се прилагат повече сили на срез, отколкото на огъване, защото с шината сме разложили силите до тези точки. 4мм рифел ще удържи. Заваряването е важно да се направи на прекъснат шев, защото на капака му е нужна и динамика т.е. част от действащите сили на огъване ще се поемат от шината в НЕзавареният участък. :wink:
fill - специалист
Hoвoceлckи написа:
1. Не бих хабил винкел (за рамка). Нали ще има панти. Те ще фиксират капака да лежи с четирите си краища върху шахтата по 30-40мм.
2. Не виждам смисъл от гладка ламарина 1,5мм. От долу само да държи ватата ли ще я слагаш? От какво ще изолираш с ватата?
3. Колко (през какво разстояние) шини/ребра би сложил?
Аз бих сложил по 3 надлъжно и 3 напречно (да се получат 16 правоъгълника/ванички).
1.Не хабя винкела,първо щото 3х3 не е 16...и второ,хоризонталната част на винкела устойчивостта на срязване по периферията.
2.Смисъла е в това,че хем получаваш възможност да си изолираш водомера,хем свеждаш правоъгълниците до 4.
3.През средата по една.Както и да го разрежеш капака,имаш два П и един Н профил.
Как се получават 16 правоъгълника от 3 надлъжни и три напречни...каквото там... :?
Hoвoceлckи - майстор
Изобщо не се разбрахме кой за какво говори явно. Мисля, че с тази скица ще стане по-ясна моята идея.
Прикачен файл:
усилване на капак.jpg
усилване на капак.jpg (115.42 KиБ) Видяна 1666 пъти
То го има показан по назад почти ... Аз предлагам още едно ребро и отказвам рамката от винкел по краищата на капака.
Изображение
Под изолиране на водомера явно имаш предвид температурно. Не мисля, че с ватата ще постигнеш какъвто и да е ефект. Шините са ти перфектни термомостове между двете ламарини. Ако съм те разбрал правилно смяташ да направиш подобен капак?
Изображение

П.П. Че е излишен винкела gogo7777 го е обяснил съвсем точно:
В краищата, където няма шина и където ще лежи капака върху рамката на шахтата ще се прилагат повече сили на срез, отколкото на огъване, защото с шината сме разложили силите до тези точки. 4мм рифел ще удържи.
Последна промяна от Hoвoceлckи на чет окт 13, 2016 9:20 am, променено общо 1 път.
n_a - МАЙСТОРИЩЕ
Answers: 1
Hoвoceлckи написа:
Изобщо не се разбрахме кой за какво говори явно. Мисля, че с тази скица ще стане по-ясна моята идея.
Прикачен файл:
усилване на капак.jpg
Това е супер якият капак. А изолацията се слага самотоятелно под капака. Огромна торба пълна рехаво с перлит е супер. Вадиш и слагаш, изолира, лека, не пречи, уема всяко кьошенце
Hoвoceлckи - майстор
n_a написа:
Това е супер якият капак.
Бе тя и леката кола супер яка - 3 тона :shock: иначе може и с по-малко ребра. Питащият иска пълна гаранция. Иначе може да пробва някой "по-лек" вариант и да направи изпитание на земята като подложи летви на земята и да качи колата да постои за проба. Само че в същото време не иска и да рискува да зяндиса материала. Затова и предлагам преподсигуряване, точно като за БТР :-D
За термоизолирането - добра идея за перлита! Иначе класиката - парцали в чувала + ситно начупени стъкла, напояване с отработено масло или кой-каквото си измисли ... против мишоците :)
fill - специалист
Батка,ни тъ знам дали си от Ново село,или си нов селянин в столицата/столичанин в повече/...Тая консрукция от тръстика,дето предлагаш,ще издържи успешно натиска на наследника на некоя мутра нафпавана с "HUMMANNA"...Я си представи че трее рзстовариш три тона пелети през тоя капак с мотокар,тежащ сам3,5 т...

От Съпромат и я не разбирам,ама гледам матрялите да се разбират мене...

Потребителят е докладван от съфорумци и вследствие предупредн от модератор.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13

Тема "Капак на водомерна шахта /и лека кола върху него/." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: