Здравете,
преди 2 години ми вкараха трифазен ток. Бях решил да си правя компресор и почнах да си търся мотор. Намерих едни 3кв/950оборота пускам го той върти с 10оборота в минута. Звъня на човека, той ми казва при мен до последно работеше, не е работил 10г беше се окислил малко по връзките приех го че е проблем в мотора. Едни цигани продаваха един компресор, викам си включвам ако работи го взимам, мотора не завъртя изобщо. Днес ми се наложи да взема от приятел компресор за да си свърша една работа, момчето го изключи пред мен работещ, нося го в гаража в нас включвам в контакта, контактора на компресора включва и бучи а мотора не тръгва, нося го в съседа, понеже има трифазен ток включваме го там тръгва. Меря контакта и трите фази ги имам, меря с мултицет после и с волтметър. Пробвах и с пробна лампа. Не съм много на вътре в нещата, но знам че се връзват звезда или триъгълник, в единия случай нула май не трябваше не съм сигурен. Само в гаража имам трифазен ток, като от него тегля за осветление и контакти на 220волта. Според мен или е проблем с нулата или нещо още в главното табло на ЧЕЗ. И се чудя и немога да разбера къде е тънкият момент. За утре ще викам ел.техник, но ми е интересно защо 4ти трифазен двигател не мога да подкарам.
преди 2 години ми вкараха трифазен ток. Бях решил да си правя компресор и почнах да си търся мотор. Намерих едни 3кв/950оборота пускам го той върти с 10оборота в минута. Звъня на човека, той ми казва при мен до последно работеше, не е работил 10г беше се окислил малко по връзките приех го че е проблем в мотора. Едни цигани продаваха един компресор, викам си включвам ако работи го взимам, мотора не завъртя изобщо. Днес ми се наложи да взема от приятел компресор за да си свърша една работа, момчето го изключи пред мен работещ, нося го в гаража в нас включвам в контакта, контактора на компресора включва и бучи а мотора не тръгва, нося го в съседа, понеже има трифазен ток включваме го там тръгва. Меря контакта и трите фази ги имам, меря с мултицет после и с волтметър. Пробвах и с пробна лампа. Не съм много на вътре в нещата, но знам че се връзват звезда или триъгълник, в единия случай нула май не трябваше не съм сигурен. Само в гаража имам трифазен ток, като от него тегля за осветление и контакти на 220волта. Според мен или е проблем с нулата или нещо още в главното табло на ЧЕЗ. И се чудя и немога да разбера къде е тънкият момент. За утре ще викам ел.техник, но ми е интересно защо 4ти трифазен двигател не мога да подкарам.