Всичко за дърводелството
daniel vasev
- специалист
31 мнения в "Лентов дърводелски шлайф съвети."
daniel vasev
- специалист
- Мнения: 211
kendal
- специалист
- Мнения: 496
Не мога да ти разчета точно чертежа но и при мен горе долу са така нещата,по въпроса с мощността на ел. двигателя,добре е да има запас от мощност но чак 3-4кв ми се вижда много,до 2,2кв е добре повече от това мисля не е нужно,поне от моя опит , а той не е малко вярвай ми.Диаметъра на работните колела е добре да е около 300-320мм,сега работя с 200мм и ми идва малко неудобно,за съжаление първия шлайф който направих го загубих ,а той беше с по големи работни колела,втория който направих не поръчах ,а ползвах готови и сега съжалявам.
daniel vasev
- специалист
- Мнения: 211
И тези са 200мм но смятам че е добре и двигател 1.1 смятам че е добре а дали можа да сваля поне 1,2 мм че понякога при слепването има разлики и каква шкурка за взема на плат или хартия.
ktamen
- специалист
- Мнения: 517
Ролките не могат да имат борд. Идеята, че бордът ще пречи на шкурката да излиза, изглежда логична, ама при теста ще установиш, че борда къса лентата.
Ролките са най-сложни за изработка, формата не е цилиндър, а "буренце". Лентата се стреми да се изкачи на високата част и затова е много стабилна. Поне аз, ролките ги правя около 270 - 280мм диаметър. Не могат да са по-малки, защото горната лента ще ти пречи да натискаш с маламашката. Балансирането е твърде желателно.
И двете ролки трябва да могат да се накланят във всички посоки. Това е за първоначалната настройка, да се нагласи лентата точно върху ролките. Ако използваш приготвените оси, това регулиране ще ти е много трудно.
Едната ролка е твърдо на двигателя и се подлагат шайби на самите му болтове за да го нагласиш. Оста на другата ролка не се върти, лагерите са в самата ролка, подобно на главина на кола. Така от ролката стърчи едно здраво желязо, което влиза хлабаво в тръба. На тръбата има пробити 6 резби, две тройки на около 20см една от друга. Като се навият болтове, те опират на оста и така може да я регулираш във всякаква посока и да я местиш аксиално. Тази тръба е на люлка и тази люлка е обтегача. Поне аз ги правя така, това не е единствения вариант.
Основната сила при шлайфа е опъването на лентата, тези два кола в земята не могат да поемат такъв товар. Демек трябва да свържеш двата кола със здрава тръба, ама рамата ти пак ще е трагична, и което е по-лошо, ще е бетонирана в земята и трудно ще я преправиш.
Рамата трябва да е рамка от дебели тръби, примерно ф100. Краката са като две букви "А" хванати с болтове, отстрани на рамката.
За лостово натискане на маламашката, регулиране на височината на масата и за дъска под горната лента, май е по-добре да не споменавам.
Шлайфът е 100 пъти по-сложна машина, отколкото ти се струва сега. При всички случаи, нито проектът, нито материалите ти са годни за такова нещо.
Може би трябва да послушаш колегата с вибрационните джуджавки.
kendal, не знам кое ти се вижда много, ама аз като понатисна по-здравичко и лентата се опитва да спира, това с 3кВт двигател. Фабричните шлайфове, които съм виждал са били с 4 или 5,5кВт.
Ролките са най-сложни за изработка, формата не е цилиндър, а "буренце". Лентата се стреми да се изкачи на високата част и затова е много стабилна. Поне аз, ролките ги правя около 270 - 280мм диаметър. Не могат да са по-малки, защото горната лента ще ти пречи да натискаш с маламашката. Балансирането е твърде желателно.
И двете ролки трябва да могат да се накланят във всички посоки. Това е за първоначалната настройка, да се нагласи лентата точно върху ролките. Ако използваш приготвените оси, това регулиране ще ти е много трудно.
Едната ролка е твърдо на двигателя и се подлагат шайби на самите му болтове за да го нагласиш. Оста на другата ролка не се върти, лагерите са в самата ролка, подобно на главина на кола. Така от ролката стърчи едно здраво желязо, което влиза хлабаво в тръба. На тръбата има пробити 6 резби, две тройки на около 20см една от друга. Като се навият болтове, те опират на оста и така може да я регулираш във всякаква посока и да я местиш аксиално. Тази тръба е на люлка и тази люлка е обтегача. Поне аз ги правя така, това не е единствения вариант.
Основната сила при шлайфа е опъването на лентата, тези два кола в земята не могат да поемат такъв товар. Демек трябва да свържеш двата кола със здрава тръба, ама рамата ти пак ще е трагична, и което е по-лошо, ще е бетонирана в земята и трудно ще я преправиш.
Рамата трябва да е рамка от дебели тръби, примерно ф100. Краката са като две букви "А" хванати с болтове, отстрани на рамката.
За лостово натискане на маламашката, регулиране на височината на масата и за дъска под горната лента, май е по-добре да не споменавам.
Шлайфът е 100 пъти по-сложна машина, отколкото ти се струва сега. При всички случаи, нито проектът, нито материалите ти са годни за такова нещо.
Може би трябва да послушаш колегата с вибрационните джуджавки.
kendal, не знам кое ти се вижда много, ама аз като понатисна по-здравичко и лентата се опитва да спира, това с 3кВт двигател. Фабричните шлайфове, които съм виждал са били с 4 или 5,5кВт.
daniel vasev
- специалист
- Мнения: 211
Колега справих се със щрайхмус със фреза и подавател за фрезата та един шлайф няма да ми се опре.
ktamen
- специалист
- Мнения: 517
Извинявам се, ако съм те засегнал.
Шлайфът не е по-сложен от щраймус, но си има своите особености. При всички случаи така, както си я намислил няма да стане.
Ролките най-лесно се правят от дърво или шперплат, но аз не съм пробвал. Нужната мощност зависи от скоростта на лентата и колко си як в ръцете. И 1,1 ще го върти, но няма да можеш да натискаш сериозно. Пак ще можеш да сваляш и 5мм, но ще ти отнема много време и усилия.
Ако шлайфът е добре направен и се използва от добър дърводелец и хартиената шкурка няма да се скъса. Това ти е най-малкия проблем, ако не става с хартиена ще вземеш на плат.
ПП Любопитен съм да видя как изглеждат машинките ти, би ли качил снимки.
Шлайфът не е по-сложен от щраймус, но си има своите особености. При всички случаи така, както си я намислил няма да стане.
Ролките най-лесно се правят от дърво или шперплат, но аз не съм пробвал. Нужната мощност зависи от скоростта на лентата и колко си як в ръцете. И 1,1 ще го върти, но няма да можеш да натискаш сериозно. Пак ще можеш да сваляш и 5мм, но ще ти отнема много време и усилия.
Ако шлайфът е добре направен и се използва от добър дърводелец и хартиената шкурка няма да се скъса. Това ти е най-малкия проблем, ако не става с хартиена ще вземеш на плат.
ПП Любопитен съм да видя как изглеждат машинките ти, би ли качил снимки.
kendal
- специалист
- Мнения: 496
Колега не мислех да ти отговарям ,но все пак ще го направя, както вече казах на моя шлайф ел. двигателя е 1.1кв,не съм пробвал да натискам шкурката толкова силно че да спра двигателя,все пак не е това целта на работа с този род машина,по скоро късам шкурката отколкото да спра двигателя,да иначе работното колело не е цилиндрично ,а с бъчвообразна форма както сте отбелязали,така са и при мен,200мм е малко но работи, е има случаи когато се стряскам
като опре ръката в лентата но все пак работи,истина е че не е съвсем лесна изработката но не е невъзможна и най важното нещо- не трябва да става еталон нашата машина варианти има много кой по добър кой по лош,аз бях до тук наздраве и успех на колегата.И мисля че колегата е качвал снимки виж му в коментарите.

daniel vasev
- специалист
- Мнения: 211
Колега нямаш проблеми ще кача
Тема "Лентов дърводелски шлайф съвети." | Включи се в дискусията:
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:
Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?
- Преустройство, ремонт и реновиране
- ↳ Вашите ремонти
- ↳ Кухня
- ↳ Баня
- ↳ Дневна
- ↳ Спалня
- ↳ Детска
- ↳ Градина
- ↳ Коридор
- ↳ Тераса и балкон
- Направи сам
- ↳ Направи сам
- ↳ Ремонтирай сам
- ↳ Къде е по-евтино?
- ↳ Дърводелство
- ↳ Ел. инструменти
- ↳ Металообработване
- ↳ Конкурс "Направи сам 2012"
- Строителство
- ↳ Всичко за вилата
- ↳ Къщи
- ↳ Саниране
- ↳ Хидроизолация
- ↳ Пасивни и нискоенергийни сгради
- Сухо строителство
- ↳ Окачени тавани
- ↳ Преградни стени и предстенни обшивки
- ↳ Сухи и повдигнати подове
- ↳ Декоративни елементи - колони, трегери, сводове и др.
- ↳ Всичко за гипскартона и гипсфазера
- Въпроси и Отговори
- ↳ Полезни съвети
- ↳ Автомобили
- ↳ Партньори
- ↳ Боядисване и Декориране
- ↳ Вентилация, климатици и термопомпи
- ↳ Водоснабдяване и канализация.
- ↳ Всичко за ремонта
- ↳ Електротехника
- ↳ Отопление
- ↳ Газификация
- ↳ Електроника и Схеми
- ↳ Газобетон
- ↳ От всичко по малко
- ↳ Компютри и периферия
- ↳ Уеб дизайн, PHP, MySQL, JavaScript, HTML..
- ↳ Мобилни устройства, GSM-и
- ↳ Нека се запознаем
- ↳ Recycle Bin
- Статии
- ↳ Практични решения
- ↳ Качване на снимки
- ↳ Какви статии искате?
- ↳ Готварство, туршии и зимнина
- ↳ Отмора и шеги
- ↳ От нищо нещо
- ↳ Не е за вярване
- ↳ Литература
- ↳ Връзки към Интересни сайтове
- Магазин
- ↳ Препоръки и Мнения за он-лайн магазина
- ↳ Крадeни инструменти !!!