Най - вълнуващия въпрос зимно време.
andy_forresite - майстор
Кондор1, сложи програмируеми (електронни) термоглави и настрой температурите по часови зони. За през нощта може и да не гори. Няма студ, няма защо да хабим горивото.
Аз не съм с такава горелка и не съм много запознат, но според мен не достига зададената температура на водата заради настройките 0/5/10. За настроени 60 градуса на водата това значи:
- при достигане на 60-10= 50° на водата - ще работи на трета степен
- при достигане на 60-55= 55° на водата - ще премине на втора
- при достигане на 60 градуса на водата ще мине на първа степен

При теб явно втора степен идва малко слабичка за да вдигне 60° и затова седи на дистанция 54 градуса. Не е грешно, логиката на управлението е да не достига зададените градуси, но според индивидуалните настройки на всеки спрямо радиатори, конвектори, подово и топлозагубите, може и да ги достигне. Виждал съм как държи 52 при зададени 52 - първа, втора, първа, съспенд, първа, съспенд, първа, втора, съспенд ....... 52 градуса в клин.
DimitarD - специалист
Тази температура 23 до 25 къде е измерена? При работа на Р3 разхода ми за 24 часа ще е около 100кг на 24 часа при set1 15kw, при 30kw - 200кг.
При ноемврийски температури, горелката ми работи на P3 само когато е запалена след почистване. През останалото време е само на Р1.
Всеки опит да се намали количеството порции пелети не води до икономия, а до ушанка и дебел пеньоар + същия разход. Съвета ми е да не се отклоняваш от фабричните настройки. Разлика между нощна/дневна температура максимум 3 градуса.
Чета тук мнения из форума които си скопяват горелките с неадекватни настройки и се хвалят с нисък разход, след което вторачени в монитора си, самодоволно бършат с ръкава сополивите си носове очаквайки някой да им завиди. Ама моля ви, изобщо не Ви завиждам, стойте си с памуклиите и шошоните пред котела и си топлете ръцете около кюнците. А с икономията която направите през сезона ще можете да си закупите за следващия /ако нямате/ ръкавици с един пръст.
Kondor1 - специалист
DimitarD написа:
да не се отклоняваш от фабричните настройки.
И аз се опитвам да приема, че фабричните настройки трябва да вършат работа и не е нужно да се разбутват. Но също така си мисля, че ако повечето време работи на P-3 и P-2 и не съм виждал още надпис Power1, значи нещо не е наред. Още не съм слагал преграда в котела - надявам се да се усети разлика. Ако не помогне, не знам какво да си мисля. А при -15 се опасявам, че и Power3 няма да топли водата повече от 40 градуса.
Miro4774 - специалист
И при мен е същата работа........
Miro4774 - специалист
chani написа:
Miro4774 написа:
Сега промених малко зададох 71градуса на горелката на помпата 60 тем. разлики са 8/4/0
Пробвай да махнеш термоглавите и си остани само със стайният термостат. При мен след тази операция при работа на горелката от 16.30 до 21.30 температурата в стаите е от 23 до 25 градуса. Нямам изолация и когато бях сложил термоглавите не можех да вдигна повече от 21 градуса и горелката достигаше зададената температура за нула време и се почваше едно гасене и палене абе хем студено в стаите хем голям разход.
Моята не достига съспенд ако работи постоянно!
Miro4774 - специалист
На края ще увелича количеството пелети докато не достига на п1 67 градуса и да влиза в съспенд. Иначе за тем. разлики съм запознат. Но при мен е следното работи на п3 после минава на п2 и там си остава. Следователно трябва да и увелича дозите на п2 и п1 за да си модулира. Нека някой да ме поправи ако не съм прав!
Miro4774 - специалист
Kondor1 написа:
DimitarD написа:
да не се отклоняваш от фабричните настройки.
И аз се опитвам да приема, че фабричните настройки трябва да вършат работа и не е нужно да се разбутват. Но също така си мисля, че ако повечето време работи на P-3 и P-2 и не съм виждал още надпис Power1, значи нещо не е наред. Още не съм слагал преграда в котела - надявам се да се усети разлика. Ако не помогне, не знам какво да си мисля. А при -15 се опасявам, че и Power3 няма да топли водата повече от 40 градуса.
Да аз също мисля, че трябва са включва п1 дори съспенд независимо дали е настроена на 55градуса или на 70 :?
Evgeniy - майстор
Хора, нека степените да не са ви самоцел.

Температурата има значение за мощността, с която ще работят радиаторите. В спецификацията нали е дадена мощност при температурна разлика.
Мощността на радиаторите при установена температура в дома съответно покрива топлинните загуби.
В този ред на мисли, ако имате загуби 7-8 КВт, няма как горелката да заработи на P1, че и в съспенд... и температурата в стаите да не пада.
Kondor1 - специалист
Все пак при заводска настройка 10/5/0 какво е условието за съспенд? Нали при достигане на температурата трябва да кара на P1. Или съспенда е ако стайния термостат каже, че е постигната целта?
gnt69 - майстор
Kondor1 написа:
Все пак при заводска настройка 10/5/0 какво е условието за съспенд? Нали при достигане на температурата трябва да кара на P1. Или съспенда е ако стайния термостат каже, че е постигната целта?
До достигане на температурата кара на р1. Например ако си задал 70, при достигане на 60 ще смени на р2 при достигане на 65 ще мине на р1 при достигане на 70 ще мине в съспенд. :partyman:

Тема "Пелетни горелки GREYKO BMG и RB" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: