Всички имаме коли, нали ?
pansim - майстор
hidrazin написа:
Това за паленето с "биче" беше при Ладите и Москвичите. Горещо не го препоръчвам при новите коли натъпкани с електроника.
:partyman:
Да, наистина не е препоръчително, но само ако колата няма акумулатор, или същия е само кутия :lol:
При изтощен акумулатор, "бичето" помага. Имам направени някоя и друга бройка бичета, които се ползуват активно в автосервизи. Досега няма нито едно оплакване за проблем причинен от "бичето"
НО, това което съм направил, няма нищо общо с масово разпространените тежки трафове...моето е инверторен тип.
:partyman:
teon - специалист
pansim написа:
Добре, щом искаш, зареждай ги на всеки месец. Лошо няма. Моето мнение, е че може спокойно да имаш едно зарядно на 6А /примерно/ и с него да си зареждаш и 45А/ч и 80А/ч акумулатори. Вреда НЯМА да има!!!
Нали затова бях писал предното мнение - в какъв режим се зареждат на автомобила след всяко палене.
И освен това - зарядно което дава винаги 0.1С и няма защита срещу презараждане, аз не бих използувал. Трябва да стоиш на пост до акумулатора, за да не го презаредиш.
Моето мнение е - за зареждане е достатъчно зарядно ограничено на 14.6-14.8 волта. Тока дали ще е 4 или 7 ампера на акумулатора 45а/ч му е все тая. на 80а/ч също.
Вече аку искаш да определяш състоянието на акумулаторите е добре да си вземеш скъпо зарядно, което да определя /приблизително/ в какво състояние е акумулатора...ама...ти си решаваш.
Аз обикновено изкарвам 4-5 години с един акумулатор и после нов. Ти какво очакваш като живот на акумулатора?
+1
reingar-x - специалист
Избрах си зарядно модела е Meanwell Pb-300N 12,китайско е 20А но може да се преработи и да се постави регулиране на мощността.Няколко човека ми го препоръчаха горещо,ползват го и са доволни,цената му е 130лв ,но за да стане както аз искам ще трябва да се дадат още 40-50лв,за 2 потенциометъра,ампер и волт метър.Зарядното е импулсно има режим при зареждане да мине в режим на поддръжка,да не го дебна постоянно,просто трябва да се намали мощността 20 А са ми много реално най-много ще ползвам 10А.Ако някой от разбиращите има желание може да прегледа повече за модела и да ми преведе данните,ще съм благодарен да чуя и други мнения.
jojovr - специалист
Хайде да събудя малко темата...
Прикачен файл:
Акутоник VMS 12-6 R.jpg
Акутоник VMS 12-6 R.jpg (110.51 KиБ) Видяна 3799 пъти
http://www.akutonik.com/product-details-bg-5.html

Българско е! :respekt:
Работи перфектно и обновява стари акумулатори!
Важното е да нямат мъртва клетка! И ако им е паднало нивото на електролита да се долее дестилирана вода до норма!
Прави постоянни цикли заряд-разряд и разбива сулфата.
Изпробвал съм го на акумулатори от 44Ah до 75Ah.
За по-големи ме съмнява дали ще върши работа, но и не съм го пробвал на такива. Пък и за тях се продават по-мощни модели.
koveslav - майстор
Зарядно за автомобилен акумулатор над 4А и кабели за подаване на ток,способни да проведат над 100А,не трябва да се продават свободно.За това и в продажба масово са точно такива,колкото и да се оплаквате.В ръцете на неспециалисти с мощни зарядни и "яки кабели" могат да се направят сериозни бели и то не само финансови....
Аз също подкрепям мнението за зарядните на АНГ.Защита от късо,защита от обръщане на поляритета,термична защита,автоматично преминаване в режим поддръжка след достигане на максималното напрежение.Максимален ток 4.7А.Не само че не е нужен контрол по време на заряда,а и можете спокойно да държите акумулатора на зарядното неограничено време.Винаги ще е в кондиция.Полезно не само за заряд,но и за поддръжка на резервен акумулатор или акумулатор на сезонна машина.
nikolov333 - майстор
Аз съм с такова, че зареждах постоянно едни 120Аh за язовира и почти не съм го спирал може би цяла година. Доволен съм..напълно автоматично е.
kozl - майстор
Елементарно автоматично. Като достигне 14, 6 изключва и след това включва на 13,4 волта. Дозаряд не прави.
Максималния му ток е 6А и колкото напрежението е по близо до 14, 6 спада до 1А и изключва.
С това няма опасност да презаредиш, но пак има вероятност да не заредиш.
Обаче аз презаредих един акумулатор с лидълско зарядно. Само че стоя повече от седмица и гъстотата се сгъсти.
nikolov333 - майстор
Не съм сигурен прави ли дозаряд..преди края на зареждането минава в един режим на кратки зареждания..изключва и пак зарежда за кратко и след различни периоди в зависимост от състоянието на акумулатора светва индикатора заредено и спира заряда..а на скапаните акумулатори никога не светва индикацията за зареден.
kozl - майстор
Аз съм сигурен оти го имам и съм го мерил. Това дето светка е поради хистерезиса на изключване и повторно включване. Циклите все пак зависят от акумулатора и то как се саморазрежда. Примерно аз закачих паралелно на акумулатора лампа 6 вата и превърнах зарядното в десулфатизатор. Като стигне напрежение 14,6 изключва. Част от тока по време на заряд минава през лампата (към 0,5А), другата част от тока зарежда акумулатора докато зарядното изключи. После лампата продължава да свети като разрежда акумулатора. Цикъла съм описал в препратката.
jojovr - специалист
Зарядно за автомобилен акумулатор над 4А и кабели за подаване на ток,способни да проведат над 100А,не трябва да се продават свободно.За това и в продажба масово са точно такива,колкото и да се оплаквате.В ръцете на неспециалисти с мощни зарядни и "яки кабели" могат да се направят сериозни бели и то не само финансови....
В ръцете на неспециалисти и електрическата крушка, и микровълновата печка са също толкова опасни! :finga:
Който си не може - да не пипа! На такъв и фъстъци да му дадеш, пак ще се окапе. Нема спасение... :-D

Тема "Избор на зарядно за акумулатор." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: