Най - вълнуващия въпрос зимно време.
p.v.x - майстор
duev1990 написа:
duev1990 написа:
Здравейте, колеги!
На финала съм с полагането на отоплителната инсталация на къщата.
Като за начало прекарах тръби за радиатори, съответно с разпределителна кутия и т.н. след това наредих фибран 3 см. , върху него сложих алуминиево фолио , скара и серпентина за подовото с тръба 16х2. От снимките, Моля компетентните Колеги за мнение, дали правилно съм се справил. Подовото, ще го съчетая с радиатори ако е необходимо. Благодаря за мнението ви!

Колеги, моля зе мнението Ви! От значение е за мен!

Аз съм не компетентен , но съм нахален. :lol: :lol:
За да се каже , дали си се справил правилно , Колегите , не аз , трябва да стъпят на някаква основа.
Правени ли са някакви изчисления , за топло загуби.
Колко квадрата ще е отопляемата площ , и още много показатели , които са необходими за правилна преценка и мнение.

А от визуална гледна точка , изглежда добре.
На втората снимка се вижда , че стъпката , е доста голяма , около 20 см.
Заложените тръби за радиаторите горе-долу(за захранване) , пак добре.
Обкрайчено , за линейните разширения.
Да те хваля , мога много.
Ама нали съм си некомпетентен , не смея. :-D

пп.И всичко като го залееш със замазката , край на визията.
Важни са разчетите.
Дай информация за тях.

Успех.

:rock:
шоп - майстор
zhoro25 написа:
В процес съм на инсталиране на водно-подово отопление. Казаха ми, че под легло не трябва да има тръби (циркулираща вода) понеже не било здравословно. Съпругата ми е германка и пита нейните роднини (които са с подово) и те казаха, че за първи път чуват такова нещо.

Вярно ли е? Не мога да намеря в нета информация за това. Не става въпрос за топлозагуби или прах - , а за това че, вода не трябва да се движи под леглото (където спи човек).
И ако утре на някой по фъншуи му хрумне да премести леглото какво правим? Къртим замазката ли?
За мен най-доброто полагане на тръби е когато от към външните стени имаме сгъстяване на стъпката и подаването на топлоносителя е точно от тази посока.
filmatoplo - майстор
Тръби се слагат навсякъде ,може да се пропусне някой кухненски бокс ,където се знае че там има печка ,фризер и пералня или да се увеличи стъпката колкото да не изстине тази зона .
syncho - майстор
zhoro25 написа:
В процес съм на инсталиране на водно-подово отопление. Казаха ми, че под легло не трябва да има тръби (циркулираща вода) понеже не било здравословно. Съпругата ми е германка и пита нейните роднини (които са с подово) и те казаха, че за първи път чуват такова нещо.

Вярно ли е? Не мога да намеря в нета информация за това. Не става въпрос за топлозагуби или прах - , а за това че, вода не трябва да се движи под леглото (където спи човек).
Попитайте този, който ви го е казал това дали мармотите, които са завивали шоколад са били 1 или 2. Сами си правете изводите.
Човек - напреднал
filmatoplo написа:
Благодаря за това питах . :) Някой купувал ли е такива ,главната тръба колко мм е ,какви адаптери се завиват на изводите .

Аз си купих няколко колектора.
Ами оригинални са, чисто нови са и на най-малко половин цена от магазина.
Господина не е много в час и май за това ги дава по-евтино.
Изкупих му 12 ките и каза, че са му останали вече само 2...3бр. 6_ци.
Това преди 2 седмици де.
zhoro25 - специалист
шоп написа:
zhoro25 написа:
В процес съм на инсталиране на водно-подово отопление. Казаха ми, че под легло не трябва да има тръби (циркулираща вода) понеже не било здравословно. Съпругата ми е германка и пита нейните роднини (които са с подово) и те казаха, че за първи път чуват такова нещо.

Вярно ли е? Не мога да намеря в нета информация за това. Не става въпрос за топлозагуби или прах - , а за това че, вода не трябва да се движи под леглото (където спи човек).
И ако утре на някой по фъншуи му хрумне да премести леглото какво правим? Къртим замазката ли?
За мен най-доброто полагане на тръби е когато от към външните стени имаме сгъстяване на стъпката и подаването на топлоносителя е точно от тази посока.
syncho написа:
zhoro25 написа:
В процес съм на инсталиране на водно-подово отопление. Казаха ми, че под легло не трябва да има тръби (циркулираща вода) понеже не било здравословно. Съпругата ми е германка и пита нейните роднини (които са с подово) и те казаха, че за първи път чуват такова нещо.

Вярно ли е? Не мога да намеря в нета информация за това. Не става въпрос за топлозагуби или прах - , а за това че, вода не трябва да се движи под леглото (където спи човек).
Попитайте този, който ви го е казал това дали мармотите, които са завивали шоколад са били 1 или 2. Сами си правете изводите.
Ясно - аз си мислех, че е от техническа ГТ. Благодаря и за съветите.
boqnkov - специалист
p.v.x написа:
След замазката , се шпаклова стъклофибърна мрежа , и след това се лепи греса.

:rock:
boqnkov написа:
Във всекидневната смятам да сложа стиропор през средата на стаята в замазката за да обира разширенията. Помещението е с размери 6,5м / 4,2м.
пп.Гранитогреса , да не е еластичен. :?:
Обсъдете този важен момент.
Може ли малко повече инфо относно този важен момент. Ясно е че гранитогреса не е еластичен. Някъде бях срещал мнения , че дължина на замазка по голяма от 4м трябва да се раздели с разделителна лента и фугата между плочките да е там и вместо с фугин да е със силикон. Има ли смисъл от подобни гимнастики, ако се използват материали за целта (не знам какви са). Харесъл съм български плочки 60/15 Ще сбъркам ли ако сложа стиропор само по стените (под вратите не). Между хола и коридора не искам да има лайсна или праг. В никакъв случай няма да тече вода с температура по - голяма от 40 гр. По скоро 30 - 35гр. Има ли специални лепила, мрежи...
filmatoplo - майстор
Как да се изразя ,в дебелите книги пише както си му е реда ,и аз го правя така ,има и изключения ,но от любопитство съм гледал направи сам изпълнения които нищо от тези неща не са спазени и Няма никакви проблеми .Тоест няма нищо по края което да поема разширяване ,няма отделяне под врати и помещения , различни дължини на кръговете ,няма дебитомери и тем подобни ,няма даже и контрол по температура ,водата в подовото е 60-65 градуса .Няма никакви напуквания по замазка или плочки,н яма фибри или пластификатор в разтвора на закуската - а сега де . Нищо не намеквам ,всеки сам си решава.Скоро ще правя на три къщи по 4 етажа подово ,та почти ще бъде изпълнено по книгите .Казвам почти защото не знам дали ще се избере скъпите релефни изолационни плочи .
p.v.x - майстор
boqnkov написа:

Може ли малко повече инфо относно този важен момент.
Това което мога да споделя , е на база наблюдение.
И не е обвързващо.
Затова и споменах , да се консултирате с хора с опит.
Ако можех да гарантирам на 100% технологията , щях веднага да я споделя с вас.
Обяснявам какво съм видял;

Върху цимента , наредиха фибран 5 см.
Фибрана бе с най-голямата плътност , която предлага фирмата.
Бе ни докаран директно от склада в Русе.
От там ни докараха и всичката вата която ни бе необходима.
Един тир , всичко на куп. :-D

Фибрана си имаше зъб-клин , и се застъпваше.
Навсякъде където бе необходимо , се ползваше и монтажна пяна.
Покрай стените сложиха подложка за ламинат , висока някъде около 10 см.
За дебелината ще те излъжа , но не е повече от 1см.
После мрежа 20/20 4мм.
Мрежата се застъпваше , и при-връзваше , пано за пано.

Навъртяха подовото.
За 90кв.м. мисля , че положиха около 800м. , разделени на 16 кръга.

Преди подовото забравих , че положиха тръби с ал. вложка , за 4 радиатора и една лира за банята ,плюс всякакви разводки , за които те си знаят , за какво ги пускат. :-D

Тръбите за подовото , червени на цвят , но не са Рехау , ги привързаха към мрежата , още при самото им навиване.
Уплътниха , де що трябва и може , с монтажна пяна.
Накрая от горе , пак наредиха мрежа 20/20 4 мм. , като привързаха само паната , едно към друго.

Провериха всичко - тръбите да не са пречупени , или смачкани някъде , и сериозна фото-сесия , особено в банята. :-D

От там нататък , замазка с цимент Девня , задължително зелен , и добавка на фибри.
Замазката бе земно влажна , и се бърка и нанася с машина.
Аз като примерен Общак , зареждам бурето на машината. :-D
Замазката я процепиха само под вратите , между стаи и коридор.

10-15 дена по късно , положиха стъкло-фибърната мрежа , и шпакловаха с флексово лепило.
Мрежата не знам колко грама на кв.м. е , но бе доста дебела.

От там нататък греса , и каквото сабя покаже. :-D

Това е.

пп.Във темата която си чел , Тани е обърнал внимание , на моментите за правилната експлоатация на подовото отопление.

:rock:

Да допълня.
Да се изчака , минимум 30-40 дена след фугирането.
Така чух.
mindless - специалист
В ръководствата за правене на подово е описано, че разширителна фуга през помещението е нужна само за помещения по големи от 40м² или със страни по-дълги от 8м или, когато са с неправилна форма - например Г-образна. Ако такава фуга бъде неправена се препоръчва при нареждане на плочки отгоре, фугата на плочките да съвпада с разширителната фуга и да е фугирано с еластичен материал. Общо взето това са препоръките.

Иначе, ако се вземе предвид коефициента на топлинно разширение на циментова замазка, който е 0,012 mm/mK излиза, че замазка с дължина 8м. нагрята от 10°C до 40°C би се разширила с около 2,9мм. Това доколко би било проблем предполагам зависи от много фактори, но подобно разширение може спокойно да бъде поето от обкантващата лента.

Важно е, когато през разширителна фуга минава тръба за подово тя да бъде защитена от обсадна тръба като на снимката Изображение

Целта на това е, тръбата да не е обгърната на 100% от замазка в този участък, защото в такъв случай движението по фугата реално ще създава напрежение в тръбата и след достатъчен на брой цикли на разширение и свиване има риск да прекъсне самата тръба. Реално погледнато подобно разширение и свиване се случва при нормални обстоятелства 2 пъти за отоплителен сезон и дори без защита тръбата вероятно ще издържи десетки години. Все пак обаче е по-добре да се направи не е нещо скъпо.

И последно за изолацията, ако пода е между жилищни етажи е по-добре да се изолира с много плътен ЕPS, а не с XPS. Целта е шумоизолация против ударен шум. Същата задача изпълняват и обсадните ленти, за това е добре след правенето на замазка, да не се изрязват по нивото на замазката, а да се оставят до нивото на крайното покритие, за да служат като преграда срещу ударен шум.

Тема "Водно подово отопление" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: