• 1
  • 2
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
Здравейте,
Преди няколко месеца направих компресор за въздух ползвайки два хладилни компресора.
Машинката работи до вчера перфектно. Сега при запускане се чува как моторите се въртят
но въздух не излиза. Не съм много сведущ по въпроса за хладилните компресори. Имам основни понятия .
Въпроса ми е :. Може ли да отрежа корпуса , да проверя какво е състоянието на клапаните/пластините/
и възможно ли е да ползвам след това същите компресори без да ги затварям?
Ще се увеличи ли шума?? Това е най важното условие защото работя в гараж и не искам да дразня съкооператорите:)
Ще бъда много бл;агодарен ,ако някой с повече опит ме посъветва какво да направя.
Знам че има решение да закупя нови компресори но ако ще я карам така на всеки 5 месеца къде ще му излезе сметката:):)
БЛАГОДАРЯ ПРЕДВАРИТЕЛНО
МЕЙЛ ЗА ВРЪЗКА petev@ypetev.com
lov - майстор
То де факто не се реже ами пили заварката. И нямаш никави проблеми да ги отвориш. После си заварявш планки и си стягаш капака на мястото отново до следващото разглабяне. :)
zdravcho - специалист
... и не би трябвало да има проблем с шума. Ама аз друго си мисля - казваш два хладилни компресора. Каква е вероятността клапаните и на двата да откажат едновременно? Да не е другаде проблема? От къде не излиза въздух - от компресорите, от съда? Манометър за налягане има ли? Огледай първо връзките отвън преди да посегнеш към скалпела, така де флекса :partyman:
maleeeestrax - специалист
Във вестник "Направи си сам" който излизаше миналия век имаше тема за направата на компресор от хладилник "Мраз" и там корпуса го режеха и монтираха компресора на стойка .Ако се разровиш в интернет ще намериш тази публикация. Аз си бях направил и си работеше без кожуха перфектно и не е шумен .Май имаше пускова намотка но не съм сигурен и тя се извеждаше на отделен бутон :rock: .
preslav - майстор
Вече си получил адекватни отговори на въпросите си, но я кажи за какво ползваш компресорите си - хладилните компресори са с много малък дебит и ако ползваш повечко въздух не спират, съответно се скапват.
mavryt4o - майстор
И аз до колкото съм чел когато не работят в нормалния им режим с хладилен агент да ги охлажда си загряват и накрая спатъхват.
romanpm - майстор
Когато е затворен с фреона , има масло на дъното което служи за смазваване и охлаждане :wink: Разхерметизира ли се маслото дава фира и дефектите са налице , затова трябва да се проверява има ли достатъчно масло :)
kolev_k - специалист
romanpm написа:
Когато е затворен с фреона , има масло на дъното което служи за смазваване и охлаждане :wink: Разхерметизира ли се маслото дава фира и дефектите са налице , затова трябва да се проверява има ли достатъчно масло :)
И как точно маслото дава фира?Нещо не ми стана ясно.
Найденов - специалист
Маслото за хладилните компресори е предвидено да работи в затворена система. Скапва се от влагата във въздуха и ако не съм в грешка в известна степен се окислява. Когато правих моя компресор изръчках доста в интернет и се оказа, че е добре компресорното масло да се замени с масло за двигатели с вътрешно горене.
kolev_k - специалист
А да,вярно,сетих се.Преди години ми бяха давали съвет че след отварянето на комресора,маслото се сменя с трансформаторно.Ама си мислех че щото се губи количество при интервенцията.Това значи че като резнем тръбичките трябва да сменяме маслото задължително.А трябва ли да се промие компресора преди новото масло?
  • 1
  • 2

Тема "Запитване за компресор за въздух" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: