Най - вълнуващия въпрос зимно време.
filmatoplo - майстор
Става и така ,знам че си подготвил и разпространители отражатели на топлината от тръбата - ламаринки .щото ако тръбата е внедрена на голо във фибрана - ефекта е малък.
шоп - майстор
filmatoplo написа:
Става и така ,знам че си подготвил и разпространители отражатели на топлината от тръбата - ламаринки .щото ако тръбата е внедрена на голо във фибрана - ефекта е малък.
Именно, даже имам снимки и технология как правят подовото в Кипър. В изкопаните канали на фибрана полагат тръбите с малки оттражатели от ал. ламарина ( или поцинкована) и отгоре два пласта залепена поцинкована ламарина на кръст с дебелина 0.5мм. Според техните форуми полагат тръбата двойно по нарядко и няма ефекта на "зебрата" демек толо-студено
шоп - майстор
filmatoplo написа:
:supz: точно.
Само се питам, защо ние българите не се учим от финландци, шведи и руснаци ( хайде Кипър няма да го визирам в случая) и не се учим от техният опит. При тях имаме дървени къщи и страшен студ както те се изразяват "зад бортом" демек навън външната температура достига -40 -60 градуса понякога! Питам се:
- защо в Бг не е разпространен типа фундамент УШП ( Утепленная шведская плитя)
-защо в Бг не правим топлоизолация на фундамента и грунта около къщата. Руснаците правят около къщите си на 1,2 метра така наречената осмостка

Защо в Бг масово виждам водно подово на втори етаж на къщи без колони и стоманобетонни плочи, направено с пясъчно-циментова замазка с дебелина 5-7 см. Натоварваме и без това нестабилната постройка с допълнителни тонове замазка, водното подово става инертно, а в 50% от случаите не желаем инертност на отоплението!!!??? :?
mindless - специалист
Не съм специалист и не съм на 100% сигурен в това, но на първия ти въпрос отговора мисля че е, поради земетръсоустойчивост.
Тук се строи с ивичи основи, защото България и като цяло Балканския полуостров е една от най-силно земетръсните зони в Европа.
В Швеция вероятно не знаят, какво е земетресение по-голямо от 4.5 по Рихтер. Само мога да предполагам, че ако трябва да се проектира къща с фундаментна плоча, то тя при нашите условия ще трябва да е поне 60 см дебела и армирана.

Горното отчасти отговаря и на втория ти въпрос, защото ивичите основи се изолират доста трудно, ако целта е да няма никакви термомостове.

На последния ти въпрос отговора е типичното българско малоумие, докато не падне нещо на нечия глава няма проблеми, а като падне няма виновни.

Относно инертността на подовото отопление, понякога е търсен ефект. Съществуват сухи системи, но в общия случай предполагам изработката им е по-скъпа. Без да се задълбочавам в търсенето, най-евтината готова изолация с метално покритие, която намерих в Германия беше 40+ лв/кв.м (само изолацията при 3см дебелина).
Предполагам, ако си го правиш сам с фрезата, както ти смяташ да правиш, ще е по-евтино, но надали ще стане идеално като при заводско изпълнение. А ако тръбата не ляга добре в улеите и има въздух това ще нарушава топлопредаването.

И последно, но не маловажно: ако нямаш подова замазка много трудно може да се компенсират наклоните на пода, ако той е гол бетон. Трудно ми е да повярвам, че средностатистическата бригада може да отлее бетонна плоча почти без денивелация.
При гредоред и други подобни конструкции, както и при обновяване на стара постройка сухата система е по-добрата алтернатива, основно заради тежестта, но за ново строителство аз лично не споделям това мнение.
boqnkov - специалист
Фибрана под замазката трябва ли да се захваща с нещо или да го оставя свободен. На места похлопва, защото плочата не е съвършено гладка. Фибрана е 6см и се чудя замазката (5см) дали ще има достатъчно тегло за да го натисне и изсъхне по формата на огънатия фибран или ще останат места в които ще е във въздуха. Усилието което прилагам за да натисна фибрана да се огъне към плочата е много малко, но пък е точково... :? Ето до къде съм и ме е страх да не се напука тая замазка заедно с плочките върху нея... Още е не е късно да поразместя мрежата и да махна найлона и да почвам да дюбелирам... Моля за съвет как да процедирам. Върху тръбата ще има и още една мрежа 5/5.

Прикачен файл

1.jpg
kuuuuuul - майстор
Там където поддава може да сложиш дюбел .Найлона върху мрежата ли е или така ми се вижда?
boqnkov - специалист
Така ти се вижда. Найлона е върху фибрана и мрежата е над найлона. Там където сложа дюбел повдига другата страна. Ако слагам някъде трябва да е навсякъде. Ако знам че замазката ще огъне фибрана и от цялата работа само той ще е под напрежение и какъвто и натиск да се оказва в/у плочките (да речем от кухненското - хладилник и т.н. ) няма да е проблем - ОК . Ама ако замазката изсъхне с кухина между фибрана и плочата се страхувам от напукване или направо счупване на замазката. :toimonster: Не съм наясно въобще с тази конструктивна материя и не знам дали въобще има смисъл да се притеснявам за такова нещо. Най - големите луфтове не са повече от 6 - 7мм. Повечето са 2 - 4мм.
filmatoplo - майстор
Луфтовете ще изчезнат като легне замазката върху изолацията ,след това ти ще сложиш 2 скари което допълнително придава якост на замазката - тя става като една плоча ,отделно от това сложи и фибри в разтвора не е много скъпо мисля около 6 лв отива за стая .Има и пластификатор за якост ,ако и това се добави в разтвора - ще стане стомана . :)
boqnkov - специалист
Благодаря за отговорите! Продължаваме напред! :cool:

Тема "Водно подово отопление" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: