• 1
  • 90
  • 91
  • 92
  • 93
  • 94
  • 117
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
filmatoplo - майстор
Странно разсъждават мислителите на управления ,може би са прави за себе си ,не знам дали са съдили по практичен опит или че си имат само образование .Говорих веднъж с такъв човек правил едно Управление на горелка на пазара ,питах го за логиката и му обясних че хората не го разбират и въобще не работи .Да ви кажа честно нищо не му разбрах от приказките ,сключил си човека договор с завод за горелки ,те слагат управлението му ,а клиентите недоволни .И никой нищо не променя .За това Бат Аз - сменям управлението с Натурела готовоооо. :-D
VLADO66 - майстор
Трябва да има делта t-та по температура на водата, които да уптавляват степените.При мен/Грейко/ в момента водата в котела е настроена на 60гр. и работи на 2-ра степен и държи по сензор 51-53 ( на котелен термометър 57гр), делтата за да пусне 3та е 10гр. и може да я пусне ако падне под 50, ама не съм го засичал да го прави.
andy_forresite - майстор
Трифон П.Трифонов написа:
...
Никъде не съм споменавал че управлението е съвършено. Не съм виждал съвършени неща, освен природна красота :roll:
Означава, че така му е казано и той така го е направил. Шефа ти (ако имаш шеф) ти казва какво да правиш и то го правиш. Може да го обсъдите, да разиграете различни варианти и накрая да се спрете на един, който смятате за най-добър. Правиш го. Дали е за добре или не е, то ще си покаже. На теб така са ти наредили и твоята работа си я свършил точно според заданието.
Аз съм от хората, които търсят грешките първо в себе си. Даже ако не ги намирам, продължавам да търся, да анализирам и да се ровя питайки се къде по дяволите сбърках. Разбира се че знам къде се коренят проблемите. Един от тях е топлоизолацията - колкото по-добра, толкова по-малък разход и това важи за всички начини за отопление/охлаждане.

Владо, аз с тези 51 няма да се стопля въобще. Като съм задал 60, значи има защо и аз си и ги искам.

Лазаре, може да се заложи температурен хистерезис и обучението да приключва много бързо. Например пускаш още радиатори и следва спадане на температурата на водата с 4 градуса. Тя ще спадне с повече, но говоря конкретно за 4. Диапазонът 5-9 киловата явно ще е малък, така че заради тези 4° управлението да качи направо 2 киловата наведнъж и да изчака да "види" дали има ефект - да заработи на 11 киловата. И така в търсене на новата равновесна мощност с толеранс 8 степени - 2 кв нагоре и 2 кв надолу около новата средна. Един вид да реагира на 4 гр вода с 2 кв мощност и да променя не през 0,5 в случая, а според градусите вода. Ако трябва и с 5 кв наведнъж... като има отклонение 10 градуса. Задал си вода 60, тя става 50. Кога ще качи от 6.0 на 13 за да я стигне... Няма да е скоро. Затова направо от 6 на 10 и после на 12 ... да ги раздели на две големи крачки ако не е възможно на един път.
Примерна логика в посока самобалансиране: да започне да сваля през 0,5 кв 1,5-2 градуса ПРЕДИ заданието. Например: работи на 15 kw, зададена tвода 60°С, моментна температура 58,5 градуса - управлението да намали на 14,5 kw. Съдейки как работи, температурата на водата ще се вдигне до 60. Ще стане 59 градуса - управлението намалява на 14 kw. Започва примерно 59,2; 58,9; 59,3; 59,0; 58,8; 59,1; и така нататък без да стига до 60. Значи застава на 14 kw и това е много по-близка работа по ДЕЙСТВИТЕЛНАТА необходимост от топлинна мощност за момента. А не все едно съм на тенис мач между Каролине Возняцки и Ана Иванович - топката е ту в полето на едната, ту в полето на другата. Точно така играе синята описваща мощността крива. А като намали отрано ще се получи спокойна картина все едно тенисистките са седнали да почиват. Средната температура няма да е 0,1 градуса от зададената, но ще има постоянно горене ... теоретично.
fox_vt написа:
И във двете посоки и нагоре и надолу има определено време на изчакване от управлението преди да предприеме действие. Това е защото топленето на къща със термоглави е много хаотичен и непредсказуем процес. Всеки от вас казва че при него горелката работи на една степен без да играе температурата което ако имате термоглави и нямате буфер е абсолютно невъзможно. Няма как да ви трябва една и съща мощност при отворен един или три радиатора, просто някой лъже и това не е торч. По назад в темата шошич май беше писал че това няма да се случи със интуитивно управление от рода на ПИД. Реално и той няма да успее да докара този хаотичен процес до права линия. Това е подгряване на вода което е адски инертен процес предвид топлинния капацитет на водата което също беше писано нееднократно. Управлението торч се стреми да държи температурата във диапазон +-2 градуса от зададеното, ако се загледате на графиката е отбелязано полето, като няма никакво значение до къде пада или скача мощността. Целта е температура не мощност,и на края на деня като погледнеш средната поддържана температура и тя е във рамките на 0,5 градуса за какво си говорим изобщо. Пак да кажа бъдещето е на инверторната технология, никога он/офф няма да е по добрия избор.
Весела коледа на всички.
Фокси, от написаното разбирам че си само теоретик, пък ако ще и троен инженер да си. Няма лошо в това, не ти се репча или заяждам. Така мисля.
Топля се с термоглави и разбирам, че това не е хаотичен процес.
Електронна термоглава, настроена на 25гр. , от пет часа стои на 95 процента отворена. Да, имам буфер, но той е затоплен отдавна, жените още не са почнали да харчат топла вода, системата е в равновесие. горелката плющи на първа балканска през всичкото това време. Вероятно така е било и след подледното наваксване снощи. сутринта се прибирам и заварвам топло жилище, навсякъде 23-24гр, горелката не сменя предавки като за световно, котролера решил изходящата да е 61 гр., при 0гр. вън, пепелника ще се напълни довечера........Изразходвани точно 3чувала за 26 часа. Малко над 7 киловата за час средно са останали за да са топли 100кв.м. без изолация. Равномерна и плавна работа, сив цвят на котела от слънчоглед. Мислех, че е невъзможно, но се убедих. Постигнах го, защото имам възможност да си пипна настройките. Чета хората с опит и се поучавам, не споря за глупости.
Има значение до къде пада и особено колко скача мощността, над нужното за сградата. Точно превишението е преразход. Газ-спирачка......износен съединител, двигател, спирачки, скорости, масло, гориво...........гориво...гориво...
Същото е.
Поздрави!
шоп - майстор
Трифон П.Трифонов написа:
Има значение до къде пада и особено колко скача мощността, над нужното за сградата. Точно превишението е преразход. Газ-спирачка......износен съединител, двигател, спирачки, скорости, масло, гориво...........гориво...гориво...
100% съгласен, точно това е разковничето за да имаме оптимално отопление. Всичко трябва да е плавно...абе като при карането на автомобил.
stoy@n - специалист
andy_forresite написа:
....Примерна логика в посока самобалансиране: да започне да сваля през 0,5 кв 1,5-2 градуса ПРЕДИ заданието. Например: работи на 15 kw, зададена tвода 60°С, моментна температура 58,5 градуса - управлението да намали на 14,5 kw. Съдейки как работи, температурата на водата ще се вдигне до 60. Ще стане 59 градуса - управлението намалява на 14 kw....
andy_forresite, логиката ти е съвършенно вярна за контрол където се следи само една температура...
шоп - майстор
stoy@n написа:
При торча логиката мисля, че следи не само изходящата, но и входящата температура и на тази база определя колко мощност да отпусне. Аз също си мисля, че може да се направи така, че графиката да е по-плавна, но може и да бъркам.
:partyman:
Мисля си, че ако всички заедно трябва да измислим съвършенният контролер освен температурата на входа и на изхода на котела трябва да сложим и дебитомер. Защото без дебит нищо не правим и следенето на две температири според мен е излишно. Направо отиваме към монтаж на топломери :-D :-D :-D

Въпреки, че не разбирам от електроника и съм общо взето противник на оскъпяването на една система-използването на все по-скъпи горива неминуемо ще изисква и по-съвършен контрол и управление. Май скоро време масово ще преминем към ламбда контрол, който е по-евтин от тон пелети.
filmatoplo - майстор
Към съвършения контролер ще прибавим датчик за външна и стайна температура :wink:нооо иска и още компоненти термовентил и смесителен вентил преди радиаторите ,също и буфер .Ето точно в момента станах и вдигнах с градус температурата от дисплея ,денем грее слънце и бях намалил малко водата,но сега се скри - ето това трябва да става автоматично . :) в стаята беше 24 гр но пада 23,4 , затова увеличавам да компенсира .
Нямам термоглави .
Evgeniy - майстор
Andy,

Аз това го постигнах с трипътен вентил. който работи всъщност като обикновен кран в момента на топлата вода след котела. На него има електронна глава, сензора на която е в хола. Така комфортната температура там е 22.5 градуса (+/- няколко десети), Независимо от външната температура. Той намаля потреблението и котела вдига температура и съответно изпада в модулация или съспенд. Когато затвори напълно всичката топла вода се насочва към бойлера.
Ето какво се получава:
Прикачен файл:
Capture1.JPG
Capture1.JPG (71.96 KиБ) Видяна 1609 пъти
Степени на горелката:
Прикачен файл:
Capture2.JPG
Capture2.JPG (94.52 KиБ) Видяна 1609 пъти
Температура на котела:
Прикачен файл:
Capture3.JPG
Capture3.JPG (73.37 KиБ) Видяна 1606 пъти
6osi6 - майстор
fox_vt написа:
това няма да се случи със интуитивно управление от рода на ПИД. Реално и той няма да успее да докара този хаотичен процес до права линия.
С ПИД не може да се докара права линия, но температурата на котела не изпада в незатихваща амплитуда.
Логиката на работа е - при изключване на управлението се изтриват всички данни от предишна работа. При ново включване започва работа на пълна мощност, според настройките, до достигане на 30 гр. на котела. След това започва работа на 5% и записва данни наново. Ако в рамките на 1-2 минути няма повишаване на температурата, вдига мощността с няколко процента. Така работи около 25 минути докато достигне 52 градуса и подава сигнал за отваряне на вентила, независимо че котела може да показва настройка 60 гр. по външна темп. Когато вентила отвори напълно, котела показва 56 гр. обаче от радиаторите навлиза студена вода, температурата започва да спада и вентила започва да затваря при 53 гр. Управлението е записало новите данни и работи с по-висока мощност. След 10-15 минути студената вода в котела загрява, вентила отново отваря на 53 гр. и управлението гони 60 гр. на котела. Това може да стане за час-два или никога, зависи от настройките на горенето. Ако е с по-ниска мощност, вентила притваря при намаляване на темп. на котела до 54 гр. Ако в това положение има повишаване на температурата с десети от градуса, вентила отново отваря, ако няма в рамките на 1-2 минути горелката вдига мощност. Така гони температура до 60 гр. на котела, като стигне на 59 намалява с 20%. Отново 1-2 изчаква минути в тази мощност, ако няма понижаване на температурата, се усилва. Като достигне стабилно 60 гр. на котела и пълно отваряне не вентила, почва да гони 60 гр. на вентила. Котела увеличава температурата си до 63-64, мощността намалява с 30-40%, вентила започва да притваря при 59 гр. и т.н. Ако котела превиши 66 гр. се изключва и след това включва при 65 с ниска мощност. Ако има сигнал за изключване от СТ, спира и може температурата да падне до 45-48 преди ново включване. Ако се включи помпата на бойлера (все едно просровутия радиато с отворената термо г-ва) вдига мощност с колкото трябва и загрява за 5-10 мин. Такива ми ти работи fox
  • 1
  • 90
  • 91
  • 92
  • 93
  • 94
  • 117

Тема "Пелетен котел Torch, проблеми, настройки и ползване." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: