• 1
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 58
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
Симистора си е точно което ти оградих предният път BT131 пише отдолу на платката.
Веригата на обратната връзка на платката ти се оказа мааалко по-различна от схемата. При това положение върху С17 би трябвало да има повече от 3.8V, но не съм 100% сигурен.
Между долния и горният бял има ли 12V? DC
Между долният бял и десният край на R21, трябва да са към 2,5V. Измери това на DC и на АС. Тука трябва да са импулсите и на АС трябва да дава задължително някаква стойност около 2,5V.
Между другото по платката има много студени спойки, хич не е лошо да се презапоят.


Прикачен файл:
received_397301053947827.jpeg
received_397301053947827.jpeg (32.82 KиБ) Видяна 569 пъти
Тъй като често има разлики между схемата и изпълнението мисля да проверим и симистора все пак. А и схемата е доста постна.
Възможно е и да е той, като не виждам кой кабел къде отива.
Има един куплунг с два червени кабела "TRANS_IN" пише.
Не виждам от къде идват, кой ги управлява, че и на схемата не е показано нищо.
А те могат да ми прецакат предишните разсъждения.
Ако на тях има 220V AC и мотора НЕ се върти, тогава симистора е здрав!
За целта първо включи уреда на 700-750VAC включи щепсела и сподели има ли 220V на червените кабели и върти ли се?
Пусни от дистанционното на топло и пак кажи - има ли 220V, върти ли?без да топлиш датчика!
В режим фан след като даде грешка и спре да върти, кажи има ли там 220V?
Ако винаги когато има 220, мотора върти, а като няма спира значи симистора е за смяна.

Прикачен файл:
received_397355457275720.jpeg
received_397355457275720.jpeg (42.65 KиБ) Видяна 544 пъти
Между долния и горният бял има ли 12V? DC ДА
Между долният бял и десният край на R21, трябва да са към 2,5V. Измери това на DC и на АС. Тука трябва да са импулсите и на АС трябва да дава задължително някаква стойност около 2,5V. 4,80v при не работещ вентилатор и 4,84v при работещ на AC нищо не показа.
"TRANS_IN" - отива към трансформатора с постоянно 220v без значение какво правя и вкл. ли е вентилатора.

Прикачен файл

DSC08810.JPG

Прикачен файл

DSC08809.JPG
Значи на TRANS_IN винаги има 220VAC?
Симистора е здрав тогава.
На R21 щом няма нищо на АС, процесора получава сигнал, че вентилатора не се върти. И гледа да го засили, но и на мах да отиде, смята че мотора е блокирал и дава аларма.

А върху С17 измерено на АС има ли някаква стойност?
Ако е почти нула, според мен проблема е вътре в мотора и по-точно във веригата на обратната връзка. Може и да са разлепени магнитите, знам ли.
На средният бял кабел трябва да има импулси с честота от около 80 - 300Hz.
Ако ги има уреда би трябвало да измери
някаква стойност на АС.
Наемаш ли се да разглобяваш мотора или ще минаваш на по-простият вариант с ръчно задаване на скоростта на вентилатора ?
Траяка го смених но без промяна.
На C 17 на АС няма показание.
Мотора съм демонтирал понеже така или иначе трябва да чистя и запоявам, но не виждам как бих го разглобил.

Прикачен файл

Untitled2.jpg

Прикачен файл

Untitled.jpg
Разглобих и мотора магнита е здраво закрепен всичко изглежда коректно като изкл. лек луфт на лагерите. :? :shock:
Възможно ли е някой кондензатор да е пробил.

Прикачен файл

2.JPG

Прикачен файл

1.jpg
С1 не виждам къде е вързан, ама мерни го за късо.
Ама едва ли, напреженията са 12V, не са високи, че да пробият. Спойките как са на тая платка?
Това IC1 е датчик на хол. Той ме съмнява най-много.
Изключи широката букса към мотора, а тази жълтата платка да е включена, че да има 12V.
Тук Vcc е +12V, средният бял е маса, а на Vout трябва да излизат импулсите.
Хубаво е да мерим направо на датчика на хол. Всичко мерим на DC спрямо средният бял кабел на тази жълтата платка. Спрямо средният бял(маса) и левият на датчика трябва да са 12V. На средния трябва да е 0V. А на десният трябва да си сменя състоянието взависимост от дали има магнит или не. В единият случай да е 0V, а в другия да вади напрежение , не знам колко 5-12V. Не можах да намеря документация за тоя и не съм сигурен нито за изводите, нито дали е тригерован. При всички случай при бавно въртене на магнит близо до него, на един от трите извода (вероятно десният) напрежението трябва да става почти нула и да се качва към 5-12V. По-важно е да става нула!!!
Ползвай магнита на ротора като го доближаваш до датчика и съвсем леко завърташ.
Спойките как са на тая платка? спойките са идеални.
Всичко мерим на DC спрямо средният бял кабел на тази жълтата платка. Спрямо средният бял(маса) и левият на датчика трябва да са 12V. Има 12V
На средния трябва да е 0V. на средния е 0V

А на десният трябва да си сменя състоянието в зависимост от дали има магнит или не. В единият случай да е 0V, а в другия да вади напрежение , не знам колко 5-12V. Максимално показа 7,3V като завъртя ротора напрежението пада до 1-2 волта.
Според това дали има или не магнит напрежението е 0-7,3V.
Озадачи ме че при въртене на ротора напрежението скача и пада рязко (играе както си иска). Мислех че би трябвало като завъртя ротора да падне до някаква стойност в зависимост от оборотите и като спре да се качи до 7,3v :shock: :? .
Намира ли се лесно този датчик да го сменя или заменя със сходен направо да не го мисля. На него пише 40AF 647
Понеже се усъмних да не би да правя нещо не как трябва запоих две жички едната на средния извод другата на десния извод на датчика изолирах и сглобих мотора пуснах климатика на вентилатор и показанието мърдаше между 3,64-3,69V.
Опитах да сменя режимите и скоростите - същия резултат като върти вентилатора, щом спре показанието отива на 7,3V.
Като въртя ротора на ръка има положение в което показва нула като не се върти в останалите е на 7,3V

Прикачен файл

6.JPG
Супер си!
Точно така трябва да работи тоя датчик. Което значи, че е здрав!
Рязко да променя или 0 или 7V. За един оборот трябва да даде около 12 пъти 0V и 12 пъти 7V.
Виж сега: когато въртиш бавно на ръка ще мериш на DC. А като се
върти бързо на AC !!!
Не е датчика! Между тях нещо ни играе номера.
Върти на ръка, че така по добре ще се отчете.
Завърти мотора така че да остане на 0V на десния на датчика.
И тогава измери какво има на Vout, също трябва да е 0V.
Между средният бял и съседния Vout, трябва да се държи по същият начин,
може 7-те волта да са по-малко. За един оборот трябва да даде 12 пъти 0V и 12 пъти 7V.
Съвсем леко преместваш ротора на някаква позиция и трябва да се падне 0V или 7V .
Виж дали се пада 0V. Има ли промяна според позицията на ротора? На DC мериш и завърташ съвсем малко и спираш и мериш.
Още малко и ще го открием, търпение! :partyman:
  • 1
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 58

Включи се в дискусията:

 Отговори   Нова тема Абонирай се

Сподели темата:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:

Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?

Върни се в “Отопление”